Správy, Zaujímavosti,

Hrozba stále visí vo vzduchu: Volkswagen zvažuje zatváranie fabrík, ak produktivita neporastie

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Volkswagen, jeden z najväčších svetových automobilových gigantov, čelí výzve, ktorú nemôže ignorovať. Finančný riaditeľ spoločnosti, Arno Antlitz, otvorene varoval: bez zvyšovania produktivity sú ohrozené...

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Volkswagen, jeden z najväčších svetových automobilových gigantov, čelí výzve, ktorú nemôže ignorovať. Finančný riaditeľ spoločnosti, Arno Antlitz, otvorene varoval: bez zvyšovania produktivity sú ohrozené niektoré továrne, a to aj napriek nedávnej dohode so zamestnaneckými odbormi. Čo to znamená pre budúcnosť výroby v Nemecku a ďalších krajinách?

Hrozba stále visí vo vzduchu: Volkswagen zvažuje zatváranie fabrík, ak produktivita neporastie.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Volkswagen čelí tlaku: Produktivita na prvom mieste

Volkswagen už dlhšie bojuje s vysokými nákladmi na pracovnú silu a slabším využívaním výrobných kapacít, najmä vo svojich nemeckých závodoch. Finančný riaditeľ značky, Arno Antlitz, počas stretnutia s investormi v New Yorku zdôraznil, že zlepšenie produktivity je kľúčové na dosiahnutie cieľov v oblasti úspor a investícií.

„Budeme investovať len do konkurencieschopných fabrík. Nemecko nesmie byť výnimkou,“ upozornil Antlitz. Tento výrok podčiarkuje fakt, že aj domáca pôda Volkswagenu sa musí prispôsobiť tvrdým podmienkam globálneho trhu.

Dohoda s odbormi: Stačí to na záchranu fabrík?

Na konci minulého roka Volkswagen dosiahol dohodu so zamestnaneckými odbormi, ktorá má spoločnosti priniesť úsporu až 15 miliárd eur ročne v strednodobom horizonte. Táto dohoda zahrňovala znižovanie počtu pracovníkov a úpravy mzdových nákladov, no zároveň poskytla istý čas na stabilizáciu situácie.

„Aj keď sme sa dohodli na konkrétnych cieľoch, stále je potrebné zaviesť jasné a merateľné opatrenia, aby sme si udržali konkurencieschopnosť,“ dodal Antlitz.

Čo hrozí továrňam v budúcnosti?

Hoci Volkswagen zatiaľ nepotvrdil konkrétne závody, ktoré by mohli byť ohrozené, je jasné, že bez zvýšenia produktivity by mohli prísť na rad nepríjemné rozhodnutia. Spoločnosť sa už v minulosti vyvarovala zatváraniu fabrík v Nemecku, no budúcnosť môže priniesť tvrdšiu realitu, ak sa nedosiahnu stanovené ciele.

Zvýšenie produktivity znamená nielen efektívnejšie využívanie pracovníkov, ale aj modernizáciu procesov a technológií. To by mohlo priniesť nové investície, ale len za predpokladu, že výrobné závody dokážu držať krok s konkurenciou.

Volkswagen mechanik v závode
Fabriky v ohrození: Nemecké závody čelia výzvam.
Foto: youtube.com/@POMS100

Motoristi, pripravte sa na zmeny!

Nestabilná situácia vo Volkswagene môže ovplyvniť nielen zamestnancov fabriky, ale aj samotných zákazníkov. Ak dôjde k znižovaniu výroby, je pravdepodobné, že sa to odrazí aj na dostupnosti modelov či cenách vozidiel.

Volkswagen tak stojí na rázcestí – buď ukáže, že dokáže byť lídrom aj v zložitých časoch, alebo sa bude musieť vyrovnať so stratou pozícií na trhu.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

USA bijú na poplach: Zákaz čínskych áut a technológií na obzore!

Kam zmizli farebné autá? Sivá a čierna vládnu uliciam

BYD Hefei – gigantický čínsky kolos, čo priváža tisíce áut do Európy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Luxusné BMW 7 dostalo šokujúcu premenu: Z elegantnej limuzíny sa stal drsný športiak!

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@shendrizacars3040). Mysleli ste si, že BMW radu 7 už nemôže vyzerať provokatívnejšie? Nemecký úpravca Larte Design dokázal nemožné! Luxusná limuzína…

DS Automobiles mieri vyššie: Francúzi chcú konkurovať Bentleyu a Rolls-Roycu. Podarí sa im to?

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DSAutomobilesUK). Francúzska značka DS Automobiles už nechce byť len alternatívou k nemeckým prémiovým automobilkám. S novým modelom DS No8 mieria…

Zima ničí vaše auto? Mechanik radí, ako jednoduchým trikom predĺžite život motoru!

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Mrazy a nízke teploty sú pre autá skutočnou výzvou. Motoristi často zabúdajú na jednoduchý, no účinný návyk, ktorý…

Japonská značka prepisuje históriu! Lexus dosiahol rekord, aký ešte nemal

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@the-best-car-content). Lexus má za sebou najúspešnejší rok v Európe! Predaj japonskej automobilky dosiahol historické maximum a jej modely si získali…

Skutočne sa oplatí? Zistili sme, po koľkých kilometroch sa vám vráti investícia do LPG!

17.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mavar). Raketové ceny pohonných hmôt nútia vodičov hľadať lacnejšie alternatívy. Jednou z nich je montáž LPG systému na auto. Je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov