Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Čína na brzde, nemecký Volkswagen v úzkych: Kto sa chopí volantu?

27.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Prvýkrát v histórii zatvára automobilový gigant Volkswagen dve svoje továrne v Nemecku. Dôvodom je tlak čínskych výrobcov, ktorí si v Európe razia cestu bez...

27.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Prvýkrát v histórii zatvára automobilový gigant Volkswagen dve svoje továrne v Nemecku. Dôvodom je tlak čínskych výrobcov, ktorí si v Európe razia cestu bez milosti. Čína navyše túto situáciu využíva na plánovaný vstup do srdca nemeckého automobilového priemyslu. Je to začiatok novej éry na európskom automobilovom trhu?

Auto na linke Volkswagen
Čína na brzde, nemecký Volkswagen v úzkych: Kto sa chopí volantu?
Foto: youtube.com/@DPCcars

Nemecké továrne pod tlakom: Čo sa stalo?

Volkswagen, jeden z pilierov európskeho automobilového priemyslu, čelí bezprecedentnej výzve. Silný tlak čínskych výrobcov elektrických vozidiel, ktorí si počas posledných rokov podmaňujú európsky trh, núti nemeckého giganta uzavrieť prvé dve továrne vo svojej domovskej krajine – konkrétne v Drážďanoch a Osnabrücku.

Továreň v Drážďanoch, kde sa montuje model ID.3, ukončí činnosť už na konci roka, pričom 340 zamestnancov bude musieť hľadať nové uplatnenie. V Osnabrücku, kde sa vyrába obľúbený model T-Roc Cabrio, je situácia ešte vážnejšia – tu sa pracovne dotkne zatvorenie až 2 300 ľudí, pričom finálne ukončenie prevádzky je naplánované na rok 2027.

Čína nastupuje na scénu: Plán je jasný

Zatiaľ čo Volkswagen zápasí o prežitie, čínski výrobcovia hladko štartujú motory. Ich stratégiou je vyhnúť sa európskym clám na elektrické vozidlá (ktoré môžu dosiahnuť až 45,3 %) tak, že začnú vyrábať priamo v Európe. A kde lepšie začať ako v Nemecku – kolíske automobilového dizajnu a inovácií?

Čínske spoločnosti už prejavili záujem o prevzatie nemeckých tovární Volkswagenu. Podľa zdrojov blízkych čínskemu vláde je cieľ jasný: zvýšiť svoju prítomnosť v jednej z najvýznamnejších automobilových veľmocí sveta. Tento krok by im nielen uľahčil vstup na európsky trh, ale zároveň im umožnil vyhnúť sa vysokým vývozovým nákladom.

Volkswagen v nerovnom boji: Dá sa vôbec zachrániť?

Hoci Volkswagen investoval astronomických 73 miliárd eur do vývoja svojich elektrických vozidiel, očakávaný úspech sa nedostavil. Predaje vozidiel zaostávajú za očakávaniami, čo priamo zasiahlo príjmy spoločnosti. Navyše, tlak zo strany čínskych značiek ako BYD a Nio, ktoré dokážu ponúkať elektrické vozidlá za nižšie ceny, pridáva ďalšie problémy.

Aj keď EÚ plánovala čínsku konkurenciu potlačiť zavedením vysokých ciel, tieto opatrenia nemali na Volkswagen želaný efekt. Namiesto toho sa čínski výrobcovia prispôsobili situácii a našli spôsob, ako obísť prekážky.

Závod v Číne na elektromobily
Čína za volantom: Je to koniec európskej dominancie v automobilovom svete?
Foto: youtube.com/@CNBC

Budúcnosť nemeckého automobilového priemyslu: Čo bude ďalej?

Priemysel automobilov je pilierom nemeckej ekonomiky – tvorí približne 3 % HDP krajiny. Avšak čínska expanzia na trhu a oslabenie európskych hráčov môže túto rovnicu čoskoro zmeniť.

Volkswagen zatiaľ k budúcim krokom mlčí, no všetko naznačuje, že rozhodujúcim faktorom bude nové politické vedenie Nemecka, ktoré vzíde z nadchádzajúcich volieb. Obchodné vzťahy s Čínou, ako aj stratégia na ochranu domáceho trhu, budú kľúčové pre ďalší vývoj.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že čínske automobilky môžu ohroziť pozíciu európskych značiek?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Honda a Nissan spájajú sily: Mitsubishi chce ísť vlastnou cestou

Fotoradary v Európe: Kde ich je najviac a ktorý štát predbehol všetkých?

Tajomstvo nesmrteľných áut: Ktoré značky prejdú viac než 800-tisíc kilometrov?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Volvo S90 2026: Facelift, ktorý osloví zákazníkov

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Volvo S90, symbol švédskeho luxusu a precíznosti, prichádza s modernizáciou, ktorá osloví len vybrané trhy v Ázii. Prečo tento…

Čína zadržiava vzácne suroviny: Svetoví výrobcovia elektromobilov stoja pred veľkým problémom!

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/apiguide). Obchodná vojna medzi USA a Čínou naberá na obrátkach. Čínsky ťah, ktorým v prístavoch zadržiava export vzácnych kovov a…

Nečakaný zvrat vo Volkswagene: Pridávajú zmeny, dôvod poteší každého motoristu

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/servickuz). Ešte nedávno musel Volkswagen čeliť obavám zo zatvárania fabrík a masových prepúšťaní. Teraz však prekvapuje! V hlavnej fabrike v…

5 áut, ktoré nikdy nepredávajte: Ich motory prekonajú aj milión kilometrov

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrey Mihaylov). Niektoré autá sú ako poklad v garáži – ich motory sú takmer nezničiteľné a dokážu zvládnuť aj neuveriteľný…

Ako zelená ideológia zrazila na kolená automobilový trh v Holandsku

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/joyfull). Holandsko, kedysi líder v modernizácii autoparku, dnes bojuje s následkami radikálnych zmien na trhu. "Povinné" elektromobily, drahé spaľovacie autá…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov