31.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow).
Zatiaľ čo ostatné automobilky masívne investujú do plug-in hybridov, francúzsky Renault prekvapuje svet odvážnym rozhodnutím. Chce sa stať európskou Toyotou a vsádza všetko na klasické hybridy. Generálny riaditeľ značky prezradil, prečo je to najlepšia cesta k elektrickej budúcnosti. Táto zmena môže znamenať revolúciu v dostupnosti ekologických áut pre bežných ľudí.
Prečo sa Renault vzdáva plug-in hybridov?
Automobilový priemysel zažíva turbulentné obdobie. Väčšina výrobcov sa predháňa v investíciách do plug-in hybridných technológií. Renault však ide vlastnou cestou. Francúzska automobilka sa rozhodla sústrediť všetku svoju energiu a financie do vývoja klasických hybridov. Tie sú nielen cenovo dostupnejšie, ale podľa generálneho riaditeľa značky Fabrice Camboliva predstavujú aj logickejšiu cestu k elektromobilite.
„Naši zákazníci potrebujú jednoduchý prechod k elektrickej budúcnosti. Klasické hybridy im ponúkajú presne to – nízku spotrebu paliva a pocit jazdy na elektrinu bez nutnosti neustáleho nabíjania,“ vysvetľuje Cambolive s nadšením. Táto stratégia má jasný cieľ – sprístupniť ekologickejšie vozidlá širšej verejnosti bez kompromisov v každodennom používaní.
Luxusné Rafale: Posledný mohykán plug-in hybridov
V súčasnej ponuke Renaultu nájdeme jediný plug-in hybridný model – luxusné SUV Rafale. Toto technologické majstrovstvo kombinuje moderný 1,2-litrový trojvalcový motor s dvojicou elektrických motorov. Prvý elektromotor poskytuje výkon 68 koní, zatiaľ čo druhý, umiestnený na zadnej náprave, pridáva ďalších 136 koní. Vďaka batérii s kapacitou 22 kWh dokáže na čisto elektrický pohon prejsť ohromujúcich 105 kilometrov.
„Rafale dokazuje, že plug-in technológiu ovládame dokonale. Pre luxusný segment má svoje opodstatnenie. Pri menších modeloch by však znamenala zbytočné navýšenie ceny,“ objasňuje Cambolive strategické rozhodnutie značky. Zaujímavosťou je, že tento systém dokáže fungovať efektívne aj po vybití batérie, čo nie je u všetkých plug-in hybridov samozrejmosťou.
Malé autá: Budúcnosť patrí klasickým hybridom
Prekvapivé je, že Renault ešte nepovedal posledné slovo v oblasti klasických spaľovacích motorov. Nové Clio, ktorého predstavenie očakávame ešte tento rok, bude stále dostupné s tradičnými benzínovými motormi. Automobilka však pozorne sleduje vývoj na trhu.
„Vidíme, že ceny batérií klesajú. Hybridizácia v B-segmente sa stáva čoraz atraktívnejšou možnosťou,“ naznačuje Cambolive budúce smerovanie značky. Renault tak postupne pripravuje pôdu pre kompletnú elektrifikáciu svojho portfólia. Nové Clio dostane modernizovaný interiér a karosériu v novom dizajnovom jazyku značky, ktorý sme mohli vidieť už pri modeloch Scenic či Rafale.
Revolúcia po francúzsky
Stratégia Renaultu pripomína úspešný príbeh japonskej Toyoty. Tá už desaťročia stavia na klasických hybridoch a jej vodiči patria k najspokojnejším na trhu. „Nechceme komplikovať život našim zákazníkom. Ponúkame im overené riešenie, ktoré skutočne funguje,“ uzatvára Cambolive.
Výhodou klasických hybridov je najmä ich nižšia hmotnosť oproti plug-in verziám. „Keď je batéria vybitá v plug-in hybride, auto musí vynaložiť extra energiu na jej prepravu. V klasickom hybride je batéria ľahká a kompaktná, takže nespotrebúvate zbytočnú energiu,“ vysvetľuje šéf Renaultu.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Toyota RAV4 odhalená! Nový dizajn, nové možnosti – prichádza nové SUV
Toyota prepisuje pravidlá: RAV4 v štýle Land Cruisera
Toyota valcuje konkurenciu: Prečo je najspoľahlivejšou značkou sveta?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.