Elektro, Správy, Testy, Zaujímavosti,

Elektrické autá na diaľnici sklamali: Do cieľa bez nabíjania dorazil len jeden!

6.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Nemecký klub ADAC podrobil elektromobily náročnému testu – cesta z Mníchova do Berlína za mrazivých podmienok ukázala, že sľubované dojazdy sú často len na...

6.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto).

Nemecký klub ADAC podrobil elektromobily náročnému testu – cesta z Mníchova do Berlína za mrazivých podmienok ukázala, že sľubované dojazdy sú často len na papieri. Z dvadsiatich piatich testovaných modelov dokázal trasu 582 kilometrov bez nabíjania zvládnuť jediný elektromobil.

Elektrické autá na diaľnici sklamali: Do cieľa bez nabíjania dorazil len jeden!
Foto: youtube.com/@autodriveauto

Laboratórne čísla vs. tvrdá realita

Výrobcovia elektromobilov radi uvádzajú dojazdy presahujúce 600 kilometrov na jedno nabitie. Tieto údaje však vychádzajú z ideálnych podmienok – ustálených teplôt, nízkych rýchlostí a maximálnej rekuperácie energie. Nemecký ADAC sa rozhodol preveriť, ako si elektromobily poradia s reálnou diaľničnou jazdou v zimných podmienkach.

Trasa, ktorá preverila limity elektromobilov

Test pozostával z cesty medzi Mníchovom a Berlínom, teda 582 kilometrov, po diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h. Podmienky neboli zďaleka ideálne – teplota okolo nuly a realistická simulácia prevýšení. Pre niektoré modely sa cesta stala skutočnou výzvou.

Jediný víťaz: Mercedes EQS

Zo všetkých 25 testovaných vozidiel dokázal trasu bez nutnosti nabíjania zvládnuť len Mercedes EQS 450+. Tento elektromobil má však vo svojej triede najväčšiu batériu s kapacitou 118 kWh. Po príchode do cieľa mu zostávalo už len skromných 18 kilometrov dojazdu. Ostatné autá boli odkázané na dobíjanie, často aj viackrát.

Čierny Mercedes EQS
Mercedes EQS – jediný víťaz zimného testu na diaľnici.
Foto: youtube.com/@Carscom

Značky nedokážu splniť svoje sľuby

Až 18 z 25 testovaných modelov spotrebovalo o viac ako 50 % viac energie, ako uvádzajú oficiálne údaje výrobcov. Najväčší rozdiel vykázali lacnejšie modely, ako napríklad Toyota BZ4X či MG 4, zatiaľ čo lepšie si počínali prémiové značky, ako Porsche Taycan, ktorého spotreba bola len o 23 % vyššia, alebo NIO ET5, s rozdielom iba 10 %.

Aké rýchle je nabíjanie na diaľnici?

Ďalším kľúčovým faktorom testu bola rýchlosť nabíjania. Tu sa ukázali obrovské rozdiely. Napríklad Porsche Taycan dokázalo za 20 minút nabíjania získať dojazd až 370 kilometrov. Na druhej strane model Ora 07 získal za rovnaký čas len 104 kilometrov. Nabíjacia infraštruktúra a schopnosti vozidiel tak ostávajú kritickým bodom pre elektromobilitu.

Otvorené dvierka na nabíjanie elektromobilu
Test odhalil pravdu o dojazde: Realita je často polovičná.
Foto: youtube.com/@AmpedAuto

Je elektromobil riešením pre diaľničné cestovanie?

Test ADAC jasne ukázal, že elektromobily majú na diaľnici ešte čo doháňať. Niektoré modely, najmä nižšej cenovej kategórie, stále výrazne zaostávajú za očakávaniami a údajmi od výrobcov. Šoféri, ktorí plánujú dlhšie cesty, musia počítať nielen s častejším nabíjaním, ale aj s nižšou efektivitou pri vyšších rýchlostiach a v chladnom počasí.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Je pre vás elektromobil dobrou voľbou na dlhé cesty?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Audi varuje: Nedobíjajte svoje plug-in hybridy, môžu začať horieť!

Keď uvidíte modrý stĺpik, spomaľte! Väčšina vodičov vôbec netuší, čo znamenajú

Suzuki šokovalo Japonsko: Päťdverový Jimny vypredaný za štyri dni!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Americká šelma opäť útočí: Mustang GTD sa vracia na legendárny Nürburgring!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carspymedia). Najrýchlejší americký automobil v histórii sa vrátil na slávny nemecký okruh, aby prekonal vlastný rekord. Ford Mustang GTD s…

Čínske auto namiesto Mercedesu alebo Porsche? Čína má plán. Toto je luxusná Denza

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wheelsboy). V Európe sa oficiálne predstavila Denza, značka skupiny BYD Group zameraná na najnovšie technológie a konštrukciu prémiových automobilov. Prvými…

Zrelaxujte sa na chorvátskych plážach! PKP Intercity má ambiciózny plán!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Locomotive74). Predstavte si, že sa pohodlne usadíte v nočnom vlaku a ráno sa prebúdzať pri pohľade na tyrkysové Jadranské more.…

Tajomstvá ojazdených áut: Lacné vozidlá a trik s kilometrami

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Kupujete ojazdené auto? Dajte si pozor, čo ukazuje tachometer. Pretočené kilometre nie sú len drobným prehreškom, ale na Slovensku…

Čínske automobilky na vzostupe: Európa stále spí, Číňania dobývajú svet!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Kým sa bruselské elity zaoberajú elektromobilmi a krátkozrakými reguláciami, čínske automobilky ticho, ale rýchlo preberajú globálne trhy. Či…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov