6.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mateusz Rostek).
Audi sa rozhodlo opäť zamiešať karty vo svojej stratégii pomenovanie modelov. To, čo malo byť pre zákazníkov prehľadné, sa ukázalo byť mätúce. Nová politika prináša návrat ku koreňom a sľubuje väčšiu jasnosť – no poteší to naozaj každého?
Audi ustupuje: Čo vlastne znamenajú nové názvy?
Nie je tajomstvom, že pomenovanie modelov je pre automobilky skutočná výzva. Snažia sa nájsť rovnováhu medzi logikou, atraktivitou a použiteľnosťou. Audi sa posledné roky pokúšalo rozdeľovať modely podľa typu pohonu – elektrické dostávali párne čísla, spaľovacie nepárne. Zo začiatku to možno vyzeralo sľubne, ale zákazníci aj predajcovia sa v tomto označovaní rýchlo stratili.
Teraz však prichádza nová éra. Audi sa rozhodlo pre jednotnú alfanumerickú štruktúru, ktorá bude platná po celom svete. Ak ste mali problém rozoznať, čo je A6 e-tron a čo A6 TFSI, teraz by to malo byť jednoduchšie. Namiesto komplikácií budú pomenovania modelov vychádzať z ich veľkosti a pozície v portfóliu.
V čom spočíva nová logika?
Podľa nových pravidiel budú všetky modely označené kombináciou písmen a čísel. Písmeno „A“ bude naďalej označovať vozidlá ako sú (sedany, kombi či liftbacky), zatiaľ čo „Q“ zostane vyhradené pre SUV. Číslo od 1 do 8 bude definovať veľkosť a segment konkrétneho modelu. Rozdiel medzi elektrickými a spaľovacími motormi sa bude rozlišovať už len pomocou dodatku v názve ako „e-tron“, „TFSI“ alebo „TDI“.
Prvým modelom, ktorý túto filozofiu prinesie do praxe, bude Audi A6 Avant TFSI. Na prvý pohľad bude jasné, že ide o model so spaľovacím motorom. Elektrická verzia toho istého modelu ponesie jednoduchý názov A6 Avant e-tron.
Návrat k tradícii či logický krok?
Audi sa tak vracia k tomu, čo kedysi fungovalo. Názvy ako A4, A6 či A8 sú medzi zákazníkmi známe už desaťročia a spájajú sa s konkrétnymi segmentmi. Tento systém, ktorý začal v roku 1994 premenou Audi 80 na A4, sa ukázal ako úspešný. V posledných rokoch však Audi experimentovalo s názvami, čoho výsledkom bol chaos, ktorý si vyžadoval nápravu.
Nový prístup je zrejme inšpirovaný konkurenciou, ktorá už podobné označovanie používa. Napríklad BMW s modelmi 5 Series a i5 ukázalo, že kombinácia tradičného názvu s jasným dodatkom môže fungovať.
Zákazníci si vydýchnu, alebo nie?
Marco Schubert, člen predstavenstva pre marketing a predaj, tvrdí, že nové označovanie odráža želania zákazníkov aj spätnú väzbu od medzinárodných predajcov. Pre mnohých motoristov by to mala byť dobrá správa – konečne by sa mohli lepšie orientovať v modelovom portfóliu značky.
Na druhej strane však zostáva otázka, ako sa zákazníci prispôsobia ďalšej zmene. Predajcovia si v posledných rokoch prešli komplikovaným obdobím, keď museli vysvetľovať význam čísel ako „35 TFSI“ alebo „40 TDI“. Dobrou správou je, že tento systém bol tiež zrušený v prospech jednoduchšieho a logického prístupu.
Tento krok Audi je jasným signálom, že automobilky sa musia neustále prispôsobovať meniacim sa požiadavkám zákazníkov. Nové názvoslovie sľubuje väčšiu logiku a prehľad, no otázkou zostáva, či to bude stačiť na to, aby si značka udržala dôveru a lojalitu svojich fanúšikov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
DS 2025: Novinky z dielne francúzskej ikony!
Limuzína, ktorá prepisuje definíciu komfortu
Brzdenie motorom: Ako na to v automatoch? Jednoduchý trik na nižšiu spotrebu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.