Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Panika na burze: Hrozba pre európske automobilky, BYD ponúka „Božie oko“ bez príplatkov

12.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR). Automobilový gigant BYD šokoval svet predstavením svojho nového systému autonómneho riadenia „Božie oko“ ako štandardnej výbavy. Čínska automobilka vyvolala nielen nadšenie zákazníkov, ale aj...

12.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR).

Automobilový gigant BYD šokoval svet predstavením svojho nového systému autonómneho riadenia „Božie oko“ ako štandardnej výbavy. Čínska automobilka vyvolala nielen nadšenie zákazníkov, ale aj paniku na burzách – konkurenčné značky zažívajú prepad a investori sú v neistote. Aký má tento krok dopad na trh a prečo by sa mali európske automobilky mať na pozore?

Volant autonómneho auta
Hrozba pre európske automobilky: BYD ponúka „Božie oko“ bez príplatkov.
Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR

Revolúcia na kolesách: BYD rozdáva autopilota zadarmo

Čínska automobilka BYD tento týždeň šokovala trh. Predstavila nový systém autonómneho riadenia s názvom „Božie oko“, ktorý bude súčasťou základnej výbavy až 21 modelov, vrátane tých najlacnejších. Tento prelomový krok okamžite rozvíril vody na burzeakcie BYD vzrástli, zatiaľ čo konkurenti ako Geely či Xpeng zaznamenali prepad hodnoty o približne 10 %.

Zákazníkov láka predstava, že za pokročilé technológie už nemusia platiť príplatky. BYD týmto krokom ukazuje, že budúcnosť mobility patrí autonómnym systémom.

Ako funguje „Božie oko“?

Základná verzia systému využíva 12 kamier a 17 radarov, ktoré umožňujú bezpečné riadenie na diaľnicach. Vyššie verzie, dostupné pre luxusnejšie modely, pridávajú lidarové senzory a zvládajú aj náročné mestské prostredie. BYD navyše zdôrazňuje, že ich systém je podporovaný výkonnou výpočtovou technikou a umelou inteligenciou.

Aj keď systém nie je plne autonómny, jeho schopnosti sú na trhu doteraz nevídané, najmä v základných modeloch s cenovkou pod 13 tisíc eur.

Panika na burze: Príležitosť alebo hrozba?

Keď BYD oznámilo svoj krok, investori spočiatku reagovali nadšením, čo spôsobilo prudký nárast akcií automobilky. Konkurencia, naopak, zažila pokles – dôvodom je očakávanie, že tento prelomový krok pritiahne zákazníkov práve k BYD. Situácia sa neskôr stabilizovala, keď si investori uvedomili, že implementácia takéhoto systému môže byť nákladná a ovplyvniť ziskovosť.

Európske automobilky pod tlakom

Tento odvážny krok BYD môže predstavovať hrozbu pre tradičné európske automobilky, ktoré čelia problémom s nákladmi na výrobu. Zatiaľ čo čínske značky ponúkajú pokročilé technológie už v základe, európske vozidlá často ponúkajú len povinné asistenčné systémy, pričom pokročilejšie funkcie sú za príplatok alebo vôbec nedostupné.

Ak sa situácia nezmení, európske autá môžu v porovnaní s čínskymi modelmi pôsobiť zastaralo, čo by mohlo oslabiť ich konkurencieschopnosť na trhu.

Čo to znamená pre motoristov?

Pre bežných motoristov je tento trend vítanou zmenou. Autonómne technológie, ktoré boli doteraz výsadou luxusných vozidiel, sa stávajú dostupnejšie. BYD predpovedá, že v priebehu dvoch až troch rokov sa podobné systémy stanú štandardom, bez ktorého sa autá nepredajú.

Automobilka zároveň zdôrazňuje, že na vývoji systému „Božie oko“ pracovali tisíce odborníkov a počas testovania najazdili vozidlá denne až 72 miliónov kilometrov. Táto masívna investícia do vývoja ukazuje, že BYD to myslí vážne.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Trump ruší miliardy na nabíjacie stanice. Automobilky bijú na poplach!

Prelomový vynález, ktorý zmenil svet áut a zmaril šance elektromobilov

Volvo EX30 Cross Country: Elektrický dobrodruh pre vaše terénne zážitky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínske auto namiesto Mercedesu alebo Porsche? Čína má plán. Toto je luxusná Denza

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wheelsboy). V Európe sa oficiálne predstavila Denza, značka skupiny BYD Group zameraná na najnovšie technológie a konštrukciu prémiových automobilov. Prvými…

Zrelaxujte sa na chorvátskych plážach! PKP Intercity má ambiciózny plán!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Locomotive74). Predstavte si, že sa pohodlne usadíte v nočnom vlaku a ráno sa prebúdzať pri pohľade na tyrkysové Jadranské more.…

Tajomstvá ojazdených áut: Lacné vozidlá a trik s kilometrami

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Kupujete ojazdené auto? Dajte si pozor, čo ukazuje tachometer. Pretočené kilometre nie sú len drobným prehreškom, ale na Slovensku…

Čínske automobilky na vzostupe: Európa stále spí, Číňania dobývajú svet!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Kým sa bruselské elity zaoberajú elektromobilmi a krátkozrakými reguláciami, čínske automobilky ticho, ale rýchlo preberajú globálne trhy. Či…

Chcete lacné čínske autá? EU má iný plán – regulácia namiesto voľného trhu!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SvitlanaRo). Navonok to vyzerá, že Európska únia bojuje za blaho spotrebiteľov a ochranu životného prostredia. Realita je však často oveľa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov