15.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MichalKarpatAutozurnal).
Nová generácia legendárnej BMW M5 vyvolala na sociálnych sieťach búrlivé reakcie. Šéf divízie M, Frank van Meel, priznáva chybu v komunikácii. Prezradenie váhy vozidla pred prvými testovacími jazdami sa ukázalo ako marketingový prešľap. Napriek kritike sa však predaje trhajú rekordy.

Foto: youtube.com/@MichalKarpatAutozurnal
Keď čísla hovoria hlasnejšie než výkon
Nová BMW M5 pribrala oproti predchodcovi poriadnu váhu. S hmotnosťou 2444 kg v sedanovej verzii a dokonca 2508 kg vo verzii kombi vyvolala na sociálnych sieťach vlnu kritiky. Za nárastom hmotnosti stojí pridanie plug-in hybridného systému k už tak mohutnému osemvalcovému motoru. Tento technologický upgrade pridal vozidlu približne 400 kg navyše. BMW však tvrdí, že išlo o nevyhnutný krok pre splnenie prísnych emisných noriem a zachovanie výkonného V8 motora. Inžinieri navrhli auto tak, aby vodič túto nadváhu pri jazde vôbec nepocítil.
Od kritiky k vypredaným skladom
Realita prekonala všetky očakávania. Po prvých testovacích jazdách sa názory radikálne zmenili. Objednávky raketovo stúpajú a BMW muselo už dvakrát navýšiť výrobu. V najväčších trhoch je model vypredaný až do polovice roka. Van Meel otvorene priznáva, že zverejnenie váhy tak skoro pred uvedením bola chyba. Konkurencia sa z tohto prípadu poučila a pri svojich hybridných športových modeloch váhu nezverejňuje až do prvých testovacích jázd.
Technológia verzus tradícia
BMW zvažovalo aj plne elektrickú verziu M5, ale nakoniec od tohto nápadu upustilo. Dôvodom boli požiadavky typických zákazníkov M5 na dlhý dojazd a vytrvalý výkon. Šesťvalcový motor tiež neprichádzal do úvahy kvôli konštrukčným obmedzeniam. Hybridné riešenie predstavuje ideálny kompromis medzi výkonom a efektivitou. Batéria s kapacitou 18,6 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd a zároveň podporuje výkonný V8 motor.

Foto: youtube.com/@MichalKarpatAutozurnal
Budúcnosť výkonných sedanov
Vysoká hmotnosť nie je prekvapením len pre BMW. Už základný model 550e s hybridným pohonom a šesťvalcovým motorom váži 2220 kg. Očakáva sa, že aj konkurenčné modely Audi RS6 a Mercedes-AMG E63 v ich budúcich hybridných verziách dosiahnu podobné hmotnostné parametre. Je to daň za zachovanie výkonných spaľovacích motorov v ére prísnych emisných noriem.
Verdikt: Čísla neklamú, ale ani nehovoria celú pravdu
Frank van Meel zdôrazňuje, že auto nemožno hodnotiť len podľa čísel v excelovej tabuľke. Nová M5 predstavuje vášnivý projekt, kde každé technické rozhodnutie malo svoj dôvod. Napriek vyššej hmotnosti ponúka športový zážitok hodný značky M a zároveň spĺňa moderné požiadavky na efektivitu a ekológiu.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Vitajte v novej ére mobility s BMW i3
BMW opäť kraľuje luxusnému segmentu: Športová divízia M láme všetky rekordy
BMW M240i v novom šate: Manhart vytvoril beštiu, ktorá prevalcuje aj M2!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.