18.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoNewsACS).
Lada opäť prekvapuje a ukazuje, že moderné auto nemusí stáť celý majetok. Nový sedan Iskra, ktorý čoskoro dorazí na ruský trh, ponúka ceny, ktoré v kontexte európskeho trhu pôsobia ako z ríše snov. Jej základná cena by u nás nestačila ani na Fabiu – a pritom Iskra ponúkne viac, než by ste čakali!

Foto: youtube.com/@AutoNewsACS
Lada Iskra: Moderný sedan za cenu základnej Fabie
Na prvý pohľad sa nový model Lada Iskra môže zdať ako ďalší nenápadný sedan z Ruska. No pozorné oko motoristu rýchlo odhalí, že tento model vyniká nielen dizajnom, ale aj cenou, ktorá by na našom trhu okamžite vzbudila obrovský záujem.
Základná cena Iskry začína na úrovni 1,2 milióna rubľov, čo pri aktuálnom kurze predstavuje približne 12 500 eur. To je suma, za ktorú si u nás ledva kúpite základnú Fabiu s 1,0-litrovým trojvalcom a minimálnou výbavou. Iskra však ponúka oveľa viac – atmosférický motor 1.6 s výkonom 90 koní, elektrické predné okná, vyhrievané spätné zrkadlá, LED denné svietenie a dokonca aj audio systém.
Moderné technológie na platforme Renaultu
Lada Iskra stojí na modifikovanej platforme CMF-B-LS, ktorá vznikla v rámci bývalej spolupráce Lada a Renault. Táto moderná technológia jej umožňuje konkurovať západnejším modelom, no na domácom trhu to bude mať ťažšie. Jej cena je totiž podstatne vyššia ako u Lady Granta, ktorá stále začína na 649 900 RUB (približne 6 800 eur).
Aj keď Iskra prináša moderný dizajn a technológie, v očiach ruskej klientely môže byť rozdiel v cene oproti Grante príliš veľký. Na druhej strane, voči modelu Lada Vesta, ktorý začína na 1,2 milióna RUB (asi 12 500 eur), sa jej cena zdá byť rozumná, najmä ak ponúkne podobné pohonné jednotky a výbavu.
Cenový ideál a budúcnosť Iskry
Ideálnym riešením by podľa odborníkov bolo nastaviť cenu Iskry na úrovni okolo 1 milióna rubľov (asi 10 000 eur), čím by sa elegantne zaradila medzi Grant a Vestu. Takýto krok by Lada mohla využiť na ukončenie predaja Grantu, ktorá už začína byť technologicky zastaraná.
Okrem toho Iskra ponúkne aj výkonnejšiu verziu s 16-ventilovým motorom 1.6 a výkonom 106 koní, dostupnú so 6-stupňovým manuálom alebo automatom. Plánované sú tiež kombi verzia a terénne prevedenie Iskra Cross, ktoré pridá vyššiu svetlú výšku a bohatšiu výbavu už v základnej konfigurácii.

Foto: youtube.com/@AutoNewsACS
Zasiahne Lada Iskra aj európsky trh?
Pre slovenských vodičov by bol nový model Iskra cenovým zázrakom. Jej ceny začínajú tam, kde u nás končia úplné základy mestských áut, a pritom ponúka viac priestoru, lepší výkon a moderné technológie. Zatiaľ však nie je známe, či sa nová Lada dostane aj na európsky trh – aktuálne sa sústredí len na Rusko.
Lada Iskra ukazuje, že aj moderný sedan môže byť cenovo dostupný bez kompromisov na výbave a technológii. Otázkou zostáva, či jej domáci zákazníci ocenia vyššiu cenu za modernizáciu, alebo zostanú verní starším modelom. Iskra však jednoznačne prináša do sveta Lady svieži vietor. Čo si o nej myslíte vy?
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Mazda, Volvo, Ford – kto ťahá karavany najlepšie?
Dvojúrovňové sedadlá v lietadlách? Airbus má plán, ktorý môže zmeniť lietanie navždy
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.