19.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:youtube.com/@bmwblog).
BMW práve odhalilo svoj najnovší koncept Vision Driving Experience, ktorý prepisuje všetky pravidlá automobilového priemyslu. S ohromujúcim krútiacim momentom 18 000 Nm ide o predzvesť prvého elektrického M3 v histórii značky. Toto nie je len ďalší koncept – je to budúcnosť automobilizmu, ktorá práve klope na dvere.

Foto:youtube.com/@bmwblog
Neuveriteľný výkon, ktorý vyrazí dych aj skeptikom
BMW opäť dokazuje svoje technologické líderstvo v automobilovom priemysle. Nový prototyp Vision Driving Experience predstavuje revolučnú platformu „Neue Klasse“, ktorá fundamentálne zmení spôsob, akým vnímame elektrické vozidlá. Nejde len o ďalší koncept do vitríny – je to živé laboratórium najmodernejších technológií. V srdci tohto technologického skvostu sa nachádza revolučný počítačový systém nazvaný „Heart of Joy“. Tento digitálny mozog pracuje desaťkrát rýchlejšie než jeho predchodca a dosahuje o 25% vyššiu efektivitu. Výsledkom je ohromujúci krútiaci moment 18 000 Nm, čo je hodnota, ktorá prekonáva všetko, čo sme doteraz v automobilovom priemysle videli. Pre predstavu – je to ako keby ste spojili výkon desiatich najvýkonnejších superšportov do jedného auta.
Inteligencia, ktorá predbehla dobu
Revolučný systém „Heart of Joy“ predstavuje vrchol súčasných technologických možností. Tento super-inteligentný počítač v reálnom čase riadi všetky kľúčové funkcie vozidla – od pohonu cez brzdenie až po rekuperáciu energie. Každý parameter je neustále optimalizovaný pre maximálny výkon a efektivitu. BMW vyvinulo tento systém kompletne vo vlastnej réžii, využívajúc desaťročia skúseností s dynamikou jazdy. Zaujímavosťou je, že extrémny krútiaci moment slúži ako tréningový nástroj. Inžinieri totiž vychádzajú z logiky, že ak systém zvládne takéto extrémne hodnoty, bežná prevádzka pre neho nebude predstavovať žiadnu výzvu. Je to ako trénovať športovca v extrémnych podmienkach, aby potom exceloval v bežných situáciách.

Foto: youtube.com/@bmwblog
Efektivita, ktorá mení pravidlá hry
Najrevolučnejším aspektom nového prototypu je jeho prístup k brzdeniu a rekuperácii energie. Podľa údajov BMW až 98% vodičov nebude potrebovať klasické brzdy vôbec. Systém rekuperácie je natoľko efektívny, že pre bežnú jazdu postačuje úplne. Klasické brzdy sa aktivujú len v extrémnych situáciách, ako je núdzové brzdenie. Tento inovatívny prístup vedie k zvýšeniu celkovej efektivity vozidla o neuveriteľných 25%. V praxi to znamená dlhší dojazd, nižšie prevádzkové náklady a menšie opotrebenie brzdového systému. BMW tak opäť dokazuje, že budúcnosť automobilizmu nie je len o výkone, ale najmä o inteligentnom využívaní energie.
Z laboratória priamo na cesty
Prvé sériové vozidlo postavené na platforme Neue Klasse začne schádzať z výrobných liniek už tento rok v maďarskom Debrecíne. BMW tak dokazuje, že nejde len o vzdialené vízie budúcnosti, ale o reálne technológie pripravené na masovú produkciu. Továreň v Debrecíne bude najmodernejším výrobným závodom BMW, využívajúcim najnovšie technológie Industry 4.0. Výroba bude maximálne automatizovaná a ekologická, čo korešponduje s celkovou víziou udržateľnej mobility budúcnosti.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koncept pick-upu BMW M3: Všestranné vozidlo, ktoré nikdy nevzniklo
BMW M5 lacnejšie ako M3? Vysvetľujeme, ako je to možné
Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.