22.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RimacAutomobiliOfficial).
Automobilový svet čaká historický zlom. Bugatti ukončuje výrobu legendárneho W16 motora, ktorý dve desaťročia dominoval svetu superšportov. Posledné kusy slávneho šestnásťvalca dostane limitovaná séria modelu Mistral. Prečo končí éra najvýkonnejšieho sériového motora všetkých čias?

Foto: youtube.com/@RimacAutomobiliOfficial
Posledný tanec legendárneho obra
Dvadsať rokov vládol automobilovému svetu. Osemlitrový motor W16 so štyrmi turbodúchadlami sa stal synonymom značky Bugatti. Najprv v modeli Veyron, neskôr v Chirone. Teraz prichádza jeho posledné dejstvo v podobe exkluzívneho roadstera Mistral. Len 99 šťastlivcov získa tento výnimočný kúsok. Prvé dva exempláre už našli svojich majiteľov v USA. Tento motor predstavoval vrchol inžinierskeho umenia a stanovil nové štandardy vo svete superšportových automobilov. Jeho odchod znamená koniec jednej významnej éry v histórii automobilizmu.
Rozlúčka v štýle: Čierna proti bielej
Prvé dodané kusy Mistralu predstavujú dokonalý kontrast. Jeden žiari v čiernom karbóne, druhý sa pýši ľadovo bielym lakom s červeno-modrými detailmi. Každý kus je jedinečný nielen zvonku. Interiéry ponúkajú rozdielne farebné kombinácie – svetlomodrú športovú kožu v čiernom vozidle a bielu eleganciu v druhom. Dokonca aj kryty motorov dostali osobité spracovanie. Táto pozornosť k detailom dokazuje, že Bugatti chce dať svojmu legendárnemu motoru dôstojnú rozlúčku.
Posledný rekord pred odchodom
Mistral sa zapíše do histórie ako najrýchlejší sériový kabriolet na svete. Jeho maximálna rýchlosť dosahuje ohromujúcich 455 kilometrov za hodinu. Tento rekord už pravdepodobne dlho nikto neprekoná. Výrobný závod v Molsheime momentálne dokončuje posledné kusy tejto legendy. Každý vyrobený Mistral predstavuje unikátne spojenie luxusu, výkonu a exkluzivity. Majitelia získajú nielen výnimočný automobil, ale aj kus automobilovej histórie.
Nová éra: Revolučný V16 prichádza
Budúcnosť značky Bugatti vyzerá sľubne. Nový model Tourbillon prinesie revolučný atmosférický V16 motor vyvinutý v spolupráci s Cosworthom. V kombinácii s tromi elektrickými motormi sľubuje nevídané výkony. Motor bude vytáčať až 9000 otáčok za minútu. Výrobca plánuje prekonať magickú hranicu 500 kilometrov za hodinu. Nový pohonný systém predstavuje evolúciu, ktorá spája tradičné hodnoty značky s modernými technológiami.

Foto: youtube.com/@bugatti
Limitovaná edícia pre vyvolených
Tourbillon bude ešte exkluzívnejší než jeho predchodcovia. Kým Veyron sa vyrobil v počte 450 kusov a Chiron v 500 exemplároch, nový model bude limitovaný na len 250 kusov. Prvé dodávky sa očakávajú v roku 2026. Každý kus bude predstavovať vrchol súčasných technických možností a luxusu.
Odkaz pre budúce generácie
Motor W16 zostane navždy zapísaný v histórii automobilizmu ako symbol dokonalosti a neúnavnej snahy o prekonávanie limitov. Jeho odchod symbolizuje koniec éry čistých spaľovacích motorov, ale zároveň otvára dvere novým možnostiam. Bugatti dokazuje, že aj v časoch prísnych emisných noriem dokáže vytvárať výnimočné automobily.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h
Nové Bugatti uvidíme už tento rok. Zvesti o motore sú zatiaľ absurdné
Rimac má elektromobilov dosť. „Vnucujú nám veci, ktoré nechceme.“
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.