25.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@quickcarpreview9533).
Prémiová značka, prémiové problémy? Volvo, symbol luxusu a kvality, sa v Číne ocitlo v strede kontroverzie. Majitelia nových modelov S60 hlásia podozrivé komponenty – od reproduktorov so zvláštnym logom až po nedokonalé prvky interiéru. Čo sa to deje s touto automobilovou ikonou?

Foto: youtube.com/@quickcarpreview9533
Luxusná jazda s trhovou prímesou?
Čína je známa ako svetová veľmoc vo výrobe falzifikátov, no doteraz sa o nich hovorilo skôr v súvislosti s oblečením alebo elektronikou. Tentokrát však vyvolávajú vlnu rozhorčenia medzi majiteľmi luxusných áut značky Volvo. Predstavte si, že si kúpite auto za desiatky tisíc eur a namiesto špičkového audiosystému Bowers & Wilkins si uvedomíte, že vaše reproduktory nesú podozrivé logo „Bovvers & Vvlikins“.
Prvé podozrenia zákazníkov
Celý škandál odštartoval nový majiteľ modelu Volvo S60 v Číne, ktorý si všimol, že jeho prémiové reproduktory majú mierne odlišné logo. Chýbajúce podsvietenie na krištáľovom voliči prevodovky už len podčiarklo jeho pochybnosti. Keď sa pokúsil reklamovať tieto nedostatky, narazil na bariéru – miestni predajcovia nerozpoznali rozdiel medzi písmenami „W“ a „VV“.
Jeho frustrácia ho priviedla na čínsku online platformu Sohu, kde sa ozvali ďalší majitelia s podobnými skúsenosťami. Pri niektorých modeloch sa objavili ešte kurióznejšie variácie loga, ako napríklad „Bovvers & Wilkins“.
Falošné komponenty priamo z autosalónu?
V diskusiách na platforme sa objavili aj špekulácie, že za nekvalitné komponenty by mohli byť zodpovedné samotné autosalóny. V rámci promoakcií totiž ponúkali prémiové Bowers & Wilkins audio ako bezplatný bonus pri lacnejších modeloch S60. Niektorí zákazníci sa tak pýtajú, či práve tieto ponuky neviedli k inštalácii lacných náhrad.
Volvo reaguje na škandál
Ako sa záujem médií o kauzu stupňoval, automobilka Volvo bola nútená zareagovať. V oficiálnom vyhlásení z 12. februára prisľúbila dôkladné prešetrenie celej situácie a zdôraznila, že odmieta akékoľvek praktiky, ktoré by mohli znížiť kvalitu ich vozidiel. Pre švédsku značku, ktorá sa snaží udržať si povesť prémiovej značky, prichádza tento problém vo veľmi nevhodnom čase.

Foto: youtube.com/@quickcarpreview9533
Boj o dôveru zákazníkov
Volvo už dlhšie čelí náročnému obdobiu na čínskom trhu. Aj napriek tomu, že patrí pod čínsku automobilku Geely, zaznamenalo minulý rok pokles predajov o 8,2 %. Tento škandál môže ešte viac oslabiť dôveru zákazníkov, ktorí očakávajú bezchybnú kvalitu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dobrodruh, ktorý vás zvedie mimo asfaltu!
Nórsko: Raj pre elektromobily, kde kraľuje Toyota, ktorú u nás takmer nik nepozná
Volvo rozbieha ofenzívu! Desiatka elektrických modelov už čoskoro na cestách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.