Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Jazda, ako ju milujete: Toyota ostáva verná starým dobrým motorom

1.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/hendra yuwana). V dobe, keď väčšina automobiliek presedláva na elektrický pohon a automatizované systémy, Toyota ide proti prúdu. Japonský gigant sľubuje, že jej športové modely...

1.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/hendra yuwana).

V dobe, keď väčšina automobiliek presedláva na elektrický pohon a automatizované systémy, Toyota ide proti prúdu. Japonský gigant sľubuje, že jej športové modely rady GR zostanú verné tradíciám – spaľovacím motorom a manuálnym prevodovkám. Automobiloví nadšenci tak stále majú dôvod na radosť, pretože jazda s Toyotou ostane „skutočná“.

Toyota GR
Jazda, ako ju milujete: Toyota ostáva verná starým dobrým motorom.
Foto: shutterstock.com/hendra yuwana

Toyota hlási návrat k zážitkom za volantom

Elektrifikácia automobilového priemyslu je nezastaviteľná. Väčšina značiek prechádza na hybridné a elektrické pohony, pričom manuálne prevodovky sa stávajú raritou. Toyota však dokazuje, že nie všetci podliehajú tlaku doby. Šéf austrálskej divízie Toyoty, Sean Hanley, potvrdil, že modely rady GR budú aj naďalej poháňané tradičnými spaľovacími motormi a vybavené manuálnymi prevodovkami. „Dokedy? Neobmedzene,“ dodáva Hanley s úsmevom.

Tento prístup nie je náhoda. Za rozhodnutím stojí samotný šéf japonskej automobilky, Akio Toyoda, ktorý je známy ako vášnivý motoristický nadšenec. Práve on presadzuje filozofiu, že jazda autom má byť o zážitkoch, emóciách a spojení človeka so strojom.

GR modely: Srdce nadšencov bije rýchlejšie

Séria GR (Gazoo Racing) sa už teraz teší obľube medzi fanúšikmi športových vozidiel. Modely ako Yaris GR, Corolla GR či GR86 si získali srdcia vodičov po celom svete. Toyota však nejde spať na vavrínoch. Hanley potvrdil, že na obzore sú nové generácie ikonických modelov, ako Celica a MR2. Pod ich kapotou nájdeme preplňovaný dvojlitrový motor s výkonom až 600 koní, ktorý bude spojený – a teraz pozor – výhradne s manuálnou prevodovkou.

„Chceme, aby GR modely boli o zvuku, vôni a pocite zo spaľovacieho motora. Toto je esencia, ktorú automobiloví nadšenci milujú, a my ju chceme zachovať,“ vysvetľuje Hanley.

Toyota vs. elektrická budúcnosť?

Samozrejme, Toyota nie je slepá k ekologickým trendom. Vo väčšine modelového portfólia budú elektrifikované pohony hrať prím. Toyota je lídrom v oblasti hybridov a čoraz viac investuje do elektrických technológií. No športové modely GR zostanú verné tradíciám, pokiaľ to legislatíva dovolí.

Podľa Hanleyho je zachovanie spaľovacích motorov v sérii GR spôsob, ako si značka udrží segment nadšencov, ktorí odmietajú „sterilnú“ jazdu elektromobilom. Tento krok je zároveň oslavou histórie a identity automobilky, ktorá sa chce zapísať do srdca motoristov ešte hlbšie.

Nápis na kufri GR sport
kio Toyoda osobne dohliada na budúcnosť série GR.
Foto: youtube.com/@SupercarTV23

Dedičstvo Toyoty žije ďalej

Ak ste milovníkmi starých dobrých časov, keď jazda autom bola o spojení človeka a stroja, Toyota má pre vás dobré správy. Modely rady GR budú aj naďalej reprezentovať pravú, nefalšovanú radosť z jazdy. A hoci budú elektrické autá zrejme dominovať cestám budúcnosti, spaľovacie motory s manuálnym radením sa ešte nechystajú povedať posledné slovo.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že spaľovacie motory majú budúcnosť?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

BMW M5 lacnejšie ako M3? Vysvetľujeme, ako je to možné

Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým

Toyota vylepšila svoj bestseller: Štýlová, moderná a neuveriteľne úsporná!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Audi vracia legendu – Nový A6 Avant príde už budúci týždeň!

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Po dlhých špekuláciách a zamotaných názvoch nám Audi prináša jasné posolstvo - ikonický model A6 Avant sa vracia s…

Musk si uťahuje z Nissanu: „Tesla neplánuje žiadne nákupy“ – Akcie padajú ako lavína

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UON-News-EV). Elon Musk, vizionár a líder spoločnosti Tesla, zničil špekulácie o možnom odkúpení japonskej automobilky Nissan. Po jeho jednoznačnom vyhlásení…

Automobilka na pokraji krízy: Rekordné dlhy a prepúšťanie!

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WELTDocumentary). Aston Martin, symbol britského luxusu a elegancie, sa ocitol na pokraji existenčnej krízy. Automobilka hlási rekordné straty vo výške…

Mrzne a auto štrajkuje? Zimné mrazy môžu poriadne zamiešať karty!

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/K-FK). Zima je pre motoristov náročným obdobím. Nielenže sťažuje podmienky na cestách, ale pridáva aj starosti s technickým stavom vozidiel.…

Odvážny dizajn, praktické funkcie: Kia EV2 mieri na cesty.

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Kia vypustila do sveta prototyp, ktorý odhaľuje budúcnosť malej elektrickej revolúcie. Model EV2, kompaktný a plný inovatívnych riešení, sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov