Správy, Top, Zaujímavosti,

Zlatý padák pre kráľa automobilového priemyslu!

1.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO). Automobilový svet zažil šok, keď Carlos Tavares, bývalý CEO gigantického automobilového koncernu Stellantis, opustil svoju pozíciu. A to napriek tomu, že...

1.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO).

Automobilový svet zažil šok, keď Carlos Tavares, bývalý CEO gigantického automobilového koncernu Stellantis, opustil svoju pozíciu. A to napriek tomu, že jeho kontrakt mal trvať ešte takmer dva roky. Čo však upútalo ešte viac než jeho odchod, sú astronomické sumy, ktoré si počas svojho funkčného obdobia zarobil. Pozreli sme sa na čísla, ktoré vám vyrazia dych!

Carlos Tavares
Zlatý padák pre kráľa automobilového priemyslu!
Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO

Carlos Tavares a jeho miliónová éra

Carlos Tavares bol prvý a doteraz jediný CEO spoločnosti Stellantis, ktorá vznikla zlúčením Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Peugeot Citroën (PSA Group). V tejto pozícii zotrval od roku 2021 až do decembra 2024. Počas tohto obdobia si na svoj účet pripísal doslova nepredstaviteľné sumy.

V roku 2021, keď začal viesť jeden z najväčších automobilových gigantov sveta, si prišiel na viac než 19 miliónov eur. O rok neskôr sa jeho príjem vyšplhal na bezmála 23,5 milióna eur. Absolútny vrchol dosiahol v roku 2023, keď zinkasoval 36,5 milióna eur. Aj jeho posledný rok v Stellantis však nebol vôbec na zahodenie – do vrecka si vložil vyše 23 miliónov eur.

Z čoho sa skladala Tavaresova odmena?

Ak ste si mysleli, že Tavaresov základný plat bol astronomický, ste na omyle. Jeho ročný základný príjem bol relatívne „skromný“ – 1,986 milióna eur v roku 2021 a potom 2 milióny eur ročne až do roku 2024. A kde sa teda vzalo tých zvyšných viac než 100 miliónov?

Odpoveďou sú rozličné bonusy a benefity. Ide najmä o krátkodobé a dlhodobé motivačné programy, náklady na dôchodkové zabezpečenie a ďalšie výhody. A aby toho nebolo málo, Stellantis mu v roku 2024 ešte vyplatil „odchodový bonus“ vo výške 2 miliónov eur. Okrem toho má Tavares stále nárok aj na ďalších 10 miliónov eur, ktoré získa splnením istých podmienok.

Šéf Stellantisu si za štyri roky zarobil vyše 102 miliónov eur.
Foto: youtube.com/@Stellantis_official

Finančný kolaps Stellantisu: Ironické pnutie

Napriek astronomickým odmenám pre svojho CEO, Stellantis zažil pod Tavaresovým vedením ťažké časy. V roku 2024 spoločnosť zaznamenala 70% pokles čistého zisku, 17% prepad tržieb a 12% pokles predaja. Problémy sa prejavili na väčšine značiek koncernu, s výnimkou Alfa Romeo, ktorá bola svetlou výnimkou. Aj rok 2025 sa však začína v červených číslach, pričom predaje v Európe klesli o ďalších 16% v porovnaní s januárom 2024.

Čo čaká Stellantis po Tavaresovom odchode?

Po odchode Carlosa Tavaresa ostáva otázka, kto prevezme kormidlo jedného z najväčších automobilových hráčov na svete. Hľadanie nového CEO stále prebieha a spoločnosť plánuje meno jeho nástupcu oznámiť v prvej polovici roka 2025.

Redakcia Auto trendy.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o astronomických odmenách pre top manažérov v automobilovom priemysle?

Odporúčané články:

27 % prepad ziskov a okamžité odstúpenie riaditeľa: Kríza otriasa Stellantisom!

Generálny riaditeľ prepúšťa ďalších 2 500 ľudí a sám zarába 92 000 eur denne

Šokujúce odhalenie France 2: Stellantis vedel o fatálnych chybách motorov PureTech celé 4 roky – a stále ich predával!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

História sa opakuje: Nemecké výrobné závody namiesto áut začnú chŕliť zbrane

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Automotivegarage). Európa čelí bezpečnostnej kríze, ktorá mení zaužívané pravidlá hry. Nemecký zbrojársky gigant Rheinmetall oznámil šokujúci krok – dve jeho…

Maserati GT2 stradale: Dravec z pretekárskej dráhy útočí na slovenské cesty

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@maserati). Talianska automobilka predstavuje exkluzívny superšport s pretekárskym DNA. Len 914 šťastlivcov si bude môcť vychutnať 640 koní pod kapotou…

Benátky: Magické mesto na vode, ktoré vás očarí svojou históriou aj romantikou!

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EpicExplorationsTVEN). Benátky, mesto na vode, ktoré ročne priláka milióny turistov, vás okamžite vtiahne do svojho čarovného sveta. Gondoly, kanály, historické…

Audi vracia legendu – Nový A6 Avant príde už budúci týždeň!

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Po dlhých špekuláciách a zamotaných názvoch nám Audi prináša jasné posolstvo - ikonický model A6 Avant sa vracia s…

Musk si uťahuje z Nissanu: „Tesla neplánuje žiadne nákupy“ – Akcie padajú ako lavína

28.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UON-News-EV). Elon Musk, vizionár a líder spoločnosti Tesla, zničil špekulácie o možnom odkúpení japonskej automobilky Nissan. Po jeho jednoznačnom vyhlásení…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov