1.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Lancia, kedysi symbol talianskeho automobilového dizajnu, zažíva ťažké časy. Nový model Ypsilon mal byť začiatkom novej éry, no namiesto toho priniesol dramatický pokles predajov. Čo sa stalo s touto ikonickou značkou?

Foto: youtube.com/@DPCcars
Na nemecký trh značka ešte len vstupuje, no otázne je, či dokáže zaujať v silnej konkurencii. Napriek tomu sa jej darilo prekvapivo dobre – s jediným modelom Ypsilon a jediným trhom dokázala konkurovať aj globálnym značkám. Nový model Ypsilon však nepriniesol očakávaný úspech. Predaje sa prepadli na štvrtinu a budúcnosť značky je neistá.
Prečo sa Lancia ocitla v problémoch?
Lancia Ypsilon bola dlhé roky stálicou talianskeho trhu. Malý mestský automobil, ktorý sa vyrábal od roku 2011, si získal obľubu vďaka svojmu štýlovému dizajnu, kompaktným rozmerom a dostupnej cene. V roku 2019 sa predalo takmer 59 000 kusov, čo bol obrovský úspech pre značku, ktorá sa spoliehala len na jeden model. Dokonca aj po pandémii sa predaje mierne zlepšovali, no všetko sa zmenilo s príchodom novej generácie Ypsilonu.
Nový model, ktorý bol uvedený na trh minulý rok, mal byť začiatkom novej éry pre značku. No namiesto toho spôsobil prudký pokles predajov. V roku 2022 sa predalo len 32 175 kusov, čo je výrazný pokles oproti predchádzajúcim rokom. Tento rok začal ešte horšie – v januári sa predalo len 890 kusov, čo predstavuje medziročný pokles o 77 %.
Vyššia cena a hybridný pohon: hlavné dôvody neúspechu?
Jedným z hlavných dôvodov poklesu predajov je výrazné zvýšenie ceny. Zatiaľ čo predchádzajúci model Ypsilon bol dostupný už za približne 380 000 Kč, nový model začína na 595 000 Kč. To je nárast o 56 %, ktorý mnohí zákazníci nie sú ochotní akceptovať. Vyššia cena by sa dala ospravedlniť moderným hybridným pohonom, no nový Ypsilon ponúka len 48 V mild-hybrid, ktorý neprináša výrazné výhody.
Ďalším problémom je veľkosť a charakter nového modelu. Zatiaľ čo predchádzajúci Ypsilon bol kompaktný mestský automobil, novinka je väčšia a menej štýlová. To odradilo mnohých zákazníkov, ktorí si cenili práve jeho kompaktnosť a dizajn.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Expanzia na nové trhy nepriniesla očakávané výsledky
Lancia sa po rokoch rozhodla expandovať na nové trhy, no výsledky sú zatiaľ sklamaním. Vo Francúzsku sa predalo len 132 kusov, v Belgicku 77, v Holandsku 73, v Španielsku 57 a v Luxembursku len 12. Na nemecký trh značka ešte len vstupuje, no otázne je, či dokáže zaujať v silnej konkurencii.
Expanzia na nové trhy mala byť kľúčovou stratégiou pre oživenie značky, no zatiaľ nepriniesla očakávané výsledky. Zákazníci mimo Talianska nemajú k značke taký emocionálny vzťah a nový model ich nedokázal presvedčiť.
Čo čaká Lancia v budúcnosti?
Budúcnosť Lancie je momentálne veľmi neistá. Koncern Stellantis, pod ktorý značka patrí, má v pláne uviesť na trh dva nové modely – Gamma a Delta. Tie by mohli priniesť nový impulz a pomôcť značke získať späť stratenú pozíciu. No otázne je, či dokážu zaujať v silnej konkurencii a či zákazníci budú chcieť investovať do značky, ktorá zažíva takéto problémy.
Lancia má bohatú históriu a bola kedysi symbolom talianskeho automobilového dizajnu. No ak sa jej nepodarí získať späť dôveru zákazníkov, jej budúcnosť môže byť ohrozená.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nová Lancia Ypsilon. Zachráni legendárnu značku elektrický model?
Je to „najhoršia automobilová reklama na svete“. Vymeňte ikonickú Lanciu za lacné Suzuki
Tretí milionár sa môže radovať. Tu je Rolls-Royce Arcadia Droptail
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.