Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Čína vs. svet: Ako ovládli trh s elektrickými a plug-in hybridmi?

4.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MED-CARS). Čínski výrobcovia automobilov prevracajú svet naruby! S neuveriteľným 76 % podielom na globálnom trhu s elektromobilmi a plug-in hybridmi dokazujú, že ich technológia, nízke...

4.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MED-CARS).

Čínski výrobcovia automobilov prevracajú svet naruby! S neuveriteľným 76 % podielom na globálnom trhu s elektromobilmi a plug-in hybridmi dokazujú, že ich technológia, nízke ceny a odvaha inovovať im zabezpečili neotrasiteľnú pozíciu. Čo stojí za ich úspechom a prečo ich autá oslovujú motoristov po celom svete?

Čína vs. svet: Ako ovládli trh s elektrickými a plug-in hybridmi?
Foto: youtube.com/@MED-CARS

Čínska technologická ofenzíva: Ako na to idú?

Čínske automobilky už niekoľko rokov investujú miliardy do vývoja elektrických vozidiel a hybridov plug-in. Kľúčom k ich úspechu je kombinácia pokročilej technológie, atraktívnych parametrov a predovšetkým priaznivých cien. Ich cenová politika sa opiera nielen o efektívnosť výroby, ale aj o mohutnú podporu zo strany čínskej vlády. Dotácie vo výške 231 miliárd dolárov od roku 2009 do 2023 im umožnili ponúkať autá za ceny, ktorým európski a americkí výrobcovia len ťažko konkurujú.

Dominancia v číslach: Svetová invázia elektromobilov z Číny

Ako ukazujú najnovšie údaje analytickej spoločnosti Rho Motion, čínske značky držia 76 % podiel na celosvetovom trhu s elektromobilmi a plug-in hybridmi. Aj keď ich prítomnosť na americkom trhu je prakticky nulová, na ostatných kontinentoch ich úspechy vyrážajú dych. V Brazílii ovládajú až 82 % predaných elektrických vozidiel za rok 2024, v Thajsku je to 77 % a v Mexiku 70 %. Takéto čísla by mohli byť snom pre hociktorého iného výrobcu.

Európa sa bráni, ale…

Aj keď čínske značky majú v Európe nižší podiel ako na rozvojových trhoch, ich prítomnosť rastie. V Nemecku tvoria približne 4 % trhu s elektrickými a plug-in hybridmi, vo Francúzsku 5 % a vo Veľkej Británii 7 %. Na iných európskych trhoch, ako v Španielsku a Rakúsku, už prekročili hranicu 10 %. Je zrejmé, že tam, kde sú miestne automobilky menej dominantné, rýchlejšie prenikajú aj čínski výrobcovia.

Kde je tajomstvo ich úspechu?

Čo stojí za tým, že elektromobily z Číny tak úspešne dobývajú svet? Okrem nízkych cien a technologickej vyspelosti je to aj agresívna expanzia na rozvojové trhy, kde miestni výrobcovia jednoducho neexistujú alebo ich produkcia nie je dostatočná. Navyše, krajiny ako Thajsko, Brazília alebo India sú otvorené cenovo dostupným riešeniam, ktoré čínske autá ponúkajú. A ich popularita rastie aj v krajinách s vyspelým automobilovým priemyslom, ako je Nemecko.

Auto BYD Sealion 7 zo zadu
BYD Sealion 7: Auto, ktoré ukazuje budúcnosť čínskej mobility.
Foto: youtube.com/@SupercarTV23

Čína bez USA: Bude svetová dominancia úplná?

Aj napriek tomu, že čínske automobilky dominujú v mnohých krajinách, americký trh zostáva pre nich výnimočnou výzvou. Dôvodom sú nielen prísne obchodné pravidlá, ale aj vysoká konkurencia od domácich výrobcov. Otázkou zostáva, či sa im v nasledujúcich rokoch podarí preniknúť aj na tento významný trh. Ak by sa tak stalo, ich celosvetová dominancia by mohla byť neporaziteľná.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Kúpili by ste si čínske elektrické auto?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Oplatí sa kúpiť nový plug-in hybrid? Kúpa ojazdeného vozidla môže byť oveľa lepšou voľbou

Volvo už neurobí žiadnu chybu. Elektrické modely nevytlačia spaľovacie modely tak rýchlo

Koľko stojí výmena batérií vo vozidle Dacia Spring a v hybridnom modeli Duster 3


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tesla v problémoch: Cybertruck nejde na odbyt a zákazníci si trhajú vlasy

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes). Plánoval byť revolúciou medzi elektrickými pickupmi, no namiesto toho spôsobuje Elonovi Muskovi vrásky. Tesla Cybertruck, očakávaný hit, sa nedokáže…

Špionáž na kolesách? Čínske autá majú zákaz vstupu na britské vojenské základne

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/72westy). Britské ministerstvo obrany zakročilo proti elektromobilom s čínskymi komponentmi. Obavy zo špionáže, sabotáže a prenosu citlivých dát prinútili úrady…

Volvo S90 2026: Facelift, ktorý osloví zákazníkov

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Volvo S90, symbol švédskeho luxusu a precíznosti, prichádza s modernizáciou, ktorá osloví len vybrané trhy v Ázii. Prečo tento…

Čína zadržiava vzácne suroviny: Svetoví výrobcovia elektromobilov stoja pred veľkým problémom!

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/apiguide). Obchodná vojna medzi USA a Čínou naberá na obrátkach. Čínsky ťah, ktorým v prístavoch zadržiava export vzácnych kovov a…

Nečakaný zvrat vo Volkswagene: Pridávajú zmeny, dôvod poteší každého motoristu

19.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/servickuz). Ešte nedávno musel Volkswagen čeliť obavám zo zatvárania fabrík a masových prepúšťaní. Teraz však prekvapuje! V hlavnej fabrike v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov