Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Koniec legendy: Nissan GT-R oficiálne ukončil výrobu po 18 rokoch na automobilovom tróne

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Gumbal). Japonská automobilka Nissan definitívne ukončila výrobu svojho ikonického športového modelu GT-R. Superšportové vozidlo, ktoré od svojho uvedenia v roku 2007 ohromovalo svet svojimi výkonmi...

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Gumbal).

Japonská automobilka Nissan definitívne ukončila výrobu svojho ikonického športového modelu GT-R. Superšportové vozidlo, ktoré od svojho uvedenia v roku 2007 ohromovalo svet svojimi výkonmi a dostupnou cenou, sa po 18 rokoch lúči bez priameho nástupcu. Fanúšikovia rýchlych áut smútia, zberatelia už teraz investujú do posledných kusov. Čo stojí za koncom jedného z najvýznamnejších športových automobilov našej doby?

Nissan GT-R, prezývaný
Nissan GT-R, prezývaný „Godzilla“, revolučný japonský superšport, ktorý 18 rokov dominoval na cestách aj pretekárskych okruhoch, definitívne končí svoju výrobnú kariéru.
Foto: youtube.com/@Gumbal

Nissan oficiálne zastavil výrobu športového modelu GT-R po 18 rokoch. Vlajková loď japonského výrobcu momentálne nemá priameho nástupcu, aspoň zatiaľ.

Legenda menom Godzilla: Ako Nissan GT-R zmenil svet superšportov

Uvedený v roku 2007, Nissan GT-R si rýchlo vydobyl miesto v panteóne najvýznamnejších športových automobilov. V čase svojho uvedenia na trh predstavoval GT-R revolučný model s výkonmi výrazne prevyšujúcimi mnohé superšportové vozidlá tej doby. Počas svojej existencie dostal rôzne aktualizácie, no v základe zostal tým istým GT-R, ktorý uzrel svetlo sveta v roku 2007.

Prezývka „Godzilla“ nevznikla náhodou. Tento japonský superšport dokázal poraziť oveľa drahšie európske konkurenty za zlomok ich ceny. Vďaka svojmu prepracovanému pohonu všetkých kolies, dvojito preplňovanému šesťvalcu a pokročilej elektronike ponúkal výkony, ktoré boli dovtedy vyhradené len pre exotické značky ako Ferrari či Lamborghini.

Nissan GT-R sa stal kultovým vozidlom nielen pre svoju brutálnu silu a rýchlosť, ale aj pre svoju praktickosť v každodennom používaní. Na rozdiel od mnohých superšportov ponúkal štyri sedadlá, slušný batožinový priestor a prekvapivo komfortné jazdné vlastnosti pri bežnej jazde. Práve táto všestrannosť z neho urobila ikonu medzi nadšencami rýchlych áut po celom svete.

Posledná kapitola slávneho príbehu: Prečo Nissan ukončil výrobu GT-R?

Podľa portálu Carscoops, 28. februára Nissan potvrdil koniec výroby modelu GT-R R35 a prestal prijímať objednávky na tento model. Japonský výrobca zverejnil na svojej webovej stránke nasledujúce vyhlásenie:

„Dostali sme mnoho objednávok na Nissan GT-R a ukončili sme prijímanie objednávok pre plánované výrobné množstvo. Chceme vyjadriť úprimné poďakovanie všetkým našim zákazníkom za podporu od uvedenia modelu v roku 2007.“

Vyhlásenie spoločnosti len potvrdzuje to, čo sa už nejaký čas predpokladalo, a to, že rok 2025 bude znamenať koniec pre športový model Japoncov. Výroba GT-R pre Severnú Ameriku sa skončila v októbri 2024, pričom modely T-Spec Takumi a Skyline predstavovali ich posledné limitované edície.

Bolo len otázkou času, kedy Nissan definitívne zastaví výrobu tohto výkonného modelu. R35 už bol stiahnutý z rôznych trhov kvôli problémom s dodržiavaním bezpečnostných predpisov, emisií a hluku. Austrália a Nový Zéland dostali posledné GT-R v októbri 2021, zatiaľ čo dodávky do Európy a Veľkej Británie sa skončili v marci 2022.

Prísne emisné normy, nové bezpečnostné štandardy a meniace sa preferencie zákazníkov nakoniec donútili Nissan ukončiť výrobu tohto legendárneho modelu. Napriek tomu, že GT-R prešiel počas svojej existencie mnohými aktualizáciami, jeho základná platforma zostala rovnaká, čo v dnešnom rýchlo sa meniacom automobilovom svete predstavovalo čoraz väčšiu výzvu.

Posledné modely Nissanu GT-R sa stávajú zberateľskými kúskami. Jeho nástupca bude pravdepodobne plne elektrický a na trh príde najskôr v roku 2028.
Posledné modely Nissanu GT-R sa stávajú zberateľskými kúskami. Jeho nástupca bude pravdepodobne plne elektrický a na trh príde najskôr v roku 2028.
Foto:youtube.com/@cvdzijden

Budúcnosť je elektrická: Čo príde po GT-R?

Nástupca GT-R bude pravdepodobne úplne elektrický model poháňaný batériami s pevným skupenstvom novej generácie. Tieto batérie však nebudú pripravené pred rokom 2028, takže budeme musieť byť trpezliví až do prípadného uvedenia nástupcu GT-R.

Nissan už naznačil, že pracuje na elektrickom superšporte, ktorý by mohol prevziať dedičstvo GT-R. Spoločnosť investuje značné prostriedky do vývoja batérií s pevným skupenstvom, ktoré by mali ponúknuť vyššiu energetickú hustotu, rýchlejšie nabíjanie a lepšiu teplotnú stabilitu než súčasné lítiovo-iónové batérie.

Elektrický nástupca GT-R bude musieť prekonať vysoké očakávania fanúšikov. Bude musieť ponúknuť nielen ohromujúci výkon, ale aj charakteristický jazdný zážitok, ktorý robil z GT-R také výnimočné vozidlo. Otázkou zostáva, či elektrický pohon dokáže nahradiť emocionálny zážitok z burácajúceho preplňovaného šesťvalca.

Zatiaľ čo čakáme na nástupcu, hodnota existujúcich modelov GT-R pravdepodobne porastie. Najmä špeciálne edície a dobre zachované exempláre sa môžu stať vyhľadávanými zberateľskými kúskami. Pre mnohých nadšencov predstavuje GT-R koniec jednej éry – éry výkonných spaľovacích motorov, ktoré definovali športové automobily posledných desaťročí.

Odchod Nissanu GT-R z výrobných liniek tak nepredstavuje len koniec jedného modelu, ale symbolizuje širšiu transformáciu automobilového priemyslu smerom k elektrickej budúcnosti. Či sa Nissanu podarí preniesť ducha GT-R do novej elektrickej éry, ukáže až čas.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako vnímate koniec legendárneho Nissanu GT-R?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Výroba Nissanu GT-R sa tento rok končí. Aká je budúcnosť japonskej vlajkovej lode?

Japonská legenda sa vracia do Európy. Ale už v inom vydaní ako predtým

Nové hviezdne SUV značky Ford zachytené v Alpách. Do cenníka sa dostane budúci rok


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecko ruší zóny čistej dopravy: Prečo sa vzdáva tohto konceptu?

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Scharfsinn). Zóny čistej dopravy, ktoré mali zmeniť kvalitu života obyvateľov miest, sa stávajú minulosťou. Zatiaľ čo vo väčšine európskych krajín…

Volkswagen vyráža do boja: Nové SUV zaplňuje ďalšiu medzeru na trhu!

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha). Volkswagen opäť prekvapuje! Na brazílskom trhu predstavuje úplne nové SUV Tera, ktoré je ešte menšie ako americký model Taos.…

Volkswagen ID. Every1 – Elektrické auto za dostupnú cenu, ktoré zmení budúcnosť

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Volkswagen pripravuje elektrickú revolúciu pre bežných vodičov. Model ID. Every1, očakávaný v roku 2027, má byť cenovo dostupnou, praktickou…

Brusel cúva: Elektrické autá dostanú konkurenciu a spaľováky viac času na dych

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Európska únia urobila nečakaný krok. Tlak automobiliek prinútil Brusel odložiť prísne emisné normy, čím spaľovacie motory získali na…

Jednoduchý trik proti šmyku, ktorý vám môže zachrániť život: Prečo v zákrute nikdy nepridávajte plyn

5.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Zsolt Biczo). Väčšina vodičov netuší, že ich pneumatiky majú obmedzené množstvo trenia, ktoré sa delí medzi zatáčanie a akceleráciu. Tento…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov