6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha).
Volkswagen opäť prekvapuje! Na brazílskom trhu predstavuje úplne nové SUV Tera, ktoré je ešte menšie ako americký model Taos. Tento subkompaktný crossover s rozpoznateľne konzervatívnym dizajnom sa pripravuje na tvrdý boj s konkurenciou. Čo všetko o ňom vieme?

Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha
Tera – malý, ale odvážny hráč na trhu SUV
Volkswagen sa vydal do boja o dominanciu na trhu subkompaktných crossoverov. Nový model Tera, určený prevažne pre Brazíliu a Argentínu, ukazuje, že aj v segmente najmenších SUV je stále priestor na kreativitu. Tento model má ambíciu zaujať nielen svojou veľkosťou, ale aj cenou a funkčnosťou.
V porovnaní s už známym modelom Taos, predávaným v USA, je Tera menšia. So svojimi 398 centimetrami bude patriť medzi najmenšie modely vo svojej kategórii, pričom cenovo aj veľkosťou sa zaradí pod modely T-Cross a Taigo/Nivus.
Dizajn s dôrazom na detaily
Na prvý pohľad Tera pripomína „zmenšený Tiguan“. Typický konzervatívny dizajn Volkswagenu sa prejavil aj na tomto modeli, avšak s jemnými vylepšeniami. Jedným z originálnych detailov je „veľkonočné vajíčko“ – siluety modelov Beetle, Gol a Tera, ktoré sú nenápadne integrované do zadného skla pod stieračom. Vyššie výbavy ponúknu dvojfarebné disky kolies a kontrastnú čiernu strechu. Na rozdiel od väčších modelov však chýbajú svetelné lišty, ktoré sa stali typickým znakom globálnych SUV od Volkswagenu.

Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha
Jednoduchý interiér, ktorý poteší klasikou
V interiéri Volkswagen vsadil na jednoduchosť a funkčnosť. Kým sa mnohí výrobcovia presúvajú k dotykovým ovládacím panelom, Tera si zachováva tradičné fyzické ovládacie prvky na nastavenie klimatizácie a svetiel. Palubná doska tak trochu pripomína model Arteon po facelifte, avšak poteší aj detaily, ako sú klasické tlačidlá na volante a ručná brzda. Pre motorista, ktorý preferuje tradičné prvky, bude Tera zaujímavou voľbou.
Pod kapotou: Skromný, ale spoľahlivý motor
Podľa očakávaní bude Tera poháňaná osvedčeným trojvalcovým motorom s objemom 1,0 litra a turbodúchadlom. Tento agregát, spárovaný s automatickou prevodovkou, zabezpečí dostatočnú dynamiku pri zachovaní nízkej spotreby. Pre cenovo dostupnejšie verzie sa očakáva aj ponuka manuálnej prevodovky. Model bude dostupný výlučne s pohonom predných kolies, čo je v tejto kategórii SUV štandardom.
Kedy a kde?
Volkswagen Tera, vyrábaný priamo v Brazílii, sa na tamojší trh dostane ešte tento rok. Súperiť bude s ďalšími populárnymi modelmi, ako sú Fiat Pulse, Citroën Basalt a Renault Kardian. Na svoje si tak prídu záujemcovia o cenovo dostupné kompaktné SUV, ktoré kombinuje moderný dizajn s praktickými riešeniami.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Plug-in hybrid, ktorý zvládne 200 km na elektrinu a ohúri výkonom!
Koniec upozornení na radary? EÚ zaradila Waze medzi veľké platformy a chystá prísnu reguláciu
Škoda stavia na budúcnosť: Najväčšie SUV na obzore!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.