8.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Kórejská automobilka Hyundai pokračuje v inováciách a rozširuje svoje výrobné kapacity. Najnovšie oznámila, že od roku 2026 začne vo svojej tureckej fabrike v Izmite s produkciou elektrických áut. Tento krok nie je len reakciou na rastúci dopyt po ekologických vozidlách, ale aj strategickým ťahom smerujúcim k trvalo udržateľnej budúcnosti mobility a podpore tureckej ekonomiky.

Foto: youtube.com/@KondorCars
Elektrické autá z Turecka – budúcnosť Hyundai
Hyundai Motor Türkiye urobil zásadný krok smerom k ekologickej mobilite a trvalo udržateľnému rastu. Plánované spustenie výroby elektrických vozidiel v Izmite reflektuje ambíciu automobilky stať sa lídrom v oblasti elektrifikácie a znižovania uhlíkovej stopy. Táto stratégia nielenže podporuje globálny prechod k udržateľnej doprave, ale zároveň posilňuje miestnu ekonomiku prostredníctvom investícií a pracovných miest.
Produkcia od roku 2026 – odpoveď na rastúci dopyt
Od roku 2026 budú z výrobnej linky v Izmite schádzať modely elektrických vozidiel, ktoré reagujú na stále rastúci záujem Európanov o ekologickú dopravu. Hyundai si uvedomuje zmenu preferencií zákazníkov a podľa toho prispôsobuje svoj výrobný program. Aj napriek tomu však automobilka zachová produkciu áut so spaľovacím motorom, čím zabezpečí rozmanitosť svojho portfólia.
Transformácia s novým menom
Izmitská továreň prechádza aj organizačnými zmenami – opúšťa svoj doterajší názov „Hyundai Assan Otomotiv Sanayi“. Týmto krokom chce automobilka zdôrazniť svoje globálne ambície a význam, ktorý táto lokalita zohráva v rámci medzinárodnej siete Hyundai. So svojou 28-ročnou históriou a viac ako tromi miliónmi vyrobených áut je táto továreň najdlhšie fungujúcim výrobným centrom Hyundai mimo Kórei.
Dôraz na lokálnu produkciu a ekologické riešenia
Viac než 55 % komponentov pre nové elektrické modely bude pochádzať od tureckých dodávateľov. Hyundai Motor Türkiye pracuje s viac než 50 lokálnymi firmami, čím podporuje turecký priemysel a znižuje ekologickú stopu spojenú s dovozom dielov. Táto stratégia nie je len ekonomicky výhodná, ale reflektuje aj dôraz na udržateľnosť a lokalizáciu produkcie.

Foto: youtube.com/@KondorCars
Turecko ako kľúčový hráč v európskej stratégii Hyundai
Hyundai svojimi aktivitami v Turecku potvrdzuje význam tejto krajiny pre svoju európsku stratégiu. Plán produkcie elektrických vozidiel posilňuje ambíciu automobilky dosiahnuť nulové emisie CO2 v Európe do roku 2035. Turecko sa tak stáva dôležitým pilierom nielen pre regionálnu ekonomiku, ale aj pre ekologickú transformáciu globálneho automobilového priemyslu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Prečo nabíjanie elektromobilu z obyčajnej zásuvky môže byť užitočnejšie, než si myslíte
Tesla, autopilot a čínska zmena názvu: Podvod na vodičov alebo nevyhnutná úprimnosť?
Tento nový systém v autách vás privedie do šialenstva! Uvažujete o jeho vypnutí?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.