12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/M-SUR).
Mediálny rozruch posledných dní okolo automobilky Škoda Auto odhaľuje nie len nepríjemný problém s plánovaným znižovaním počtu zamestnancov, ale aj nečakanú nepripravenosť firmy komunikovať krízové situácie. Miesto toho, aby čelili faktom, snažia sa presúvať vinu na média a verejnosť. Ale je to spravodlivé? Rozoberáme, čo sa skutočne stalo a prečo vám to nemohlo uniknúť.

Foto: shutterstock.com/M-SUR
Kde sa to celé začalo?
Situácia, ktorá v posledných dňoch rezonuje nielen v Českej republike, ale aj po celom svete, má svoje korene už v minulom roku. Šéf automobilky Klaus Zellmer vtedy oznámil, že Škoda plánuje znížiť počet zamestnancov až o 20 %. Tento krok mal byť odpoveďou na veľkú výzvu, ktorou je prechod na elektrické autá, no spôsob oznámenia – či skôr jeho absencia – vyvolal otázky.
Na zamyslenie je, že samotná automobilka akoby túto informáciu zakopala pod koberec. Minuloročné „nenápadné“ zmienky sa do očí verejnosti ani médií nedostali, a teraz, o rok neskôr, keď sa o tejto téme začalo hovoriť naplno, Škoda vyčíta médiám ich záujem. Znie to ako absurdný scenár? Presne tak sa však situácia vyvíja.
Prečo to explodovalo práve teraz?
Nie je to tým, že by novinári zámerne prehliadali „staré“ informácie. Skutočnosť je jednoduchšia – automobilka minulý rok neurobila nič preto, aby túto tému dôrazne komunikovala. A aj keby, kto by sa chcel verejne chváliť plánom na znižovanie pracovných miest?
Teraz, keď sa informácie dostali na povrch, Škoda reagovala tlačovým stanoviskom, v ktorom sa vyjadrila, že je „sklamaná“ z médií za to, že sa o tom vôbec píše. Novinárom vyčítala „nedostatočný rešerš”, čo je však viac než komické, keďže správy o prepúšťaní rezonujú nielen v Česku, ale aj v Nemecku, Holandsku, Británii a ďalších krajinách.
Zbytočne rozvírený mediálny „cirkus”
Zarážajúce je, že samotná Škoda sa k celej veci rozhodla hlasnejšie vrátiť práve teraz. Miesto toho, aby nechala tému doznieť, začala mediálny cirkus ešte viac rozmazávať. Výsledkom je, že všetci, od novinárov po motoristickú verejnosť, teraz sledujú, ako sa firma snaží vysvetliť svoje kroky.
Automobilka na sociálnych sieťach a vo svojich vyhláseniach použila absurdný jazyk, ktorý čitateľom vyvoláva skôr úsmev než pochopenie. Výrazy ako „postupná úprava počtu zamestnancov v nepriamej oblasti” alebo „citlivý prístup k sociálne odpovednej transformácii” len dokazujú, ako sa firma snaží zakryť nepríjemné fakty. Lenže bežný človek chápe, že ide o prepúšťanie – nech to nazvete akokoľvek.
Elektrické autá ako problém a riešenie zároveň
Hlavným dôvodom celej situácie je prechod na elektromobilitu, ktorú Európska únia a automobilový priemysel agresívne presadzujú. Elektrické autá sú drahšie na výrobu, čo znamená viac nákladov a menej predajov. Keďže automobilka musí šetriť, rozhodla sa obetovať zamestnancov.
Problém je však hlbší – Škoda a celý koncern VW totiž ignoruje priania zákazníkov. Tí stále uprednostňujú spaľovacie motory, ktoré sú lacnejšie, spoľahlivejšie a praktickejšie. Namiesto toho, aby automobilky ponúkli to, čo zákazníci chcú, tlačia na trh produkty, na ktoré nie je pripravený.

Foto: youtube.com/@GRANTURISMOTV
Lekcia pre Škodu – mlčať je niekedy zlato
Celá situácia by sa dala vyriešiť oveľa jednoduchšie. Škoda mohla minulý rok komunikovať svoje zámery otvorene, alebo teraz, keď sa informácie dostali do éteru, mohla jednoducho priznať pravdu, namiesto presúvania viny na média.
Tento príbeh je však ukážkou toho, ako môže zlé riadenie komunikácie spôsobiť viac škody než samotná pôvodná správa. Ak by bolo mlčanie zlatom, Škoda by si mohla uchovať o niečo lepší imidž. Namiesto toho sa jej snahy o zahladenie situácie zmenili na frašku, pri ktorej sa len bavíme nad absurdným slovníkom a neprofesionálnym prístupom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Jaguar hrá vabank: Elektrické auto, ktoré stratí 85 % zákazníkov!
Mýtus o bezúdržbových elektromobiloch padá – na čele Tesla
Moderné technológie a dizajn – Mondeo a jeho nový život.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.