Správy, Zaujímavosti,

Ako sa Škoda sama dostala do mediálnej pasce: Kto je vinník, keď sa nikto neprizná?

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/M-SUR). Mediálny rozruch posledných dní okolo automobilky Škoda Auto odhaľuje nie len nepríjemný problém s plánovaným znižovaním počtu zamestnancov, ale aj nečakanú nepripravenosť firmy komunikovať...

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/M-SUR).

Mediálny rozruch posledných dní okolo automobilky Škoda Auto odhaľuje nie len nepríjemný problém s plánovaným znižovaním počtu zamestnancov, ale aj nečakanú nepripravenosť firmy komunikovať krízové situácie. Miesto toho, aby čelili faktom, snažia sa presúvať vinu na média a verejnosť. Ale je to spravodlivé? Rozoberáme, čo sa skutočne stalo a prečo vám to nemohlo uniknúť.

Znak Škoda
Ako sa Škoda sama dostala do mediálnej pasce: Kto je vinník, keď sa nikto neprizná?
Foto: shutterstock.com/M-SUR

Kde sa to celé začalo?

Situácia, ktorá v posledných dňoch rezonuje nielen v Českej republike, ale aj po celom svete, má svoje korene už v minulom roku. Šéf automobilky Klaus Zellmer vtedy oznámil, že Škoda plánuje znížiť počet zamestnancov až o 20 %. Tento krok mal byť odpoveďou na veľkú výzvu, ktorou je prechod na elektrické autá, no spôsob oznámenia – či skôr jeho absencia – vyvolal otázky.

Na zamyslenie je, že samotná automobilka akoby túto informáciu zakopala pod koberec. Minuloročné „nenápadné“ zmienky sa do očí verejnosti ani médií nedostali, a teraz, o rok neskôr, keď sa o tejto téme začalo hovoriť naplno, Škoda vyčíta médiám ich záujem. Znie to ako absurdný scenár? Presne tak sa však situácia vyvíja.

Prečo to explodovalo práve teraz?

Nie je to tým, že by novinári zámerne prehliadali „staré“ informácie. Skutočnosť je jednoduchšia – automobilka minulý rok neurobila nič preto, aby túto tému dôrazne komunikovala. A aj keby, kto by sa chcel verejne chváliť plánom na znižovanie pracovných miest?

Teraz, keď sa informácie dostali na povrch, Škoda reagovala tlačovým stanoviskom, v ktorom sa vyjadrila, že je „sklamaná“ z médií za to, že sa o tom vôbec píše. Novinárom vyčítala „nedostatočný rešerš”, čo je však viac než komické, keďže správy o prepúšťaní rezonujú nielen v Česku, ale aj v Nemecku, Holandsku, Británii a ďalších krajinách.

Zbytočne rozvírený mediálny „cirkus”

Zarážajúce je, že samotná Škoda sa k celej veci rozhodla hlasnejšie vrátiť práve teraz. Miesto toho, aby nechala tému doznieť, začala mediálny cirkus ešte viac rozmazávať. Výsledkom je, že všetci, od novinárov po motoristickú verejnosť, teraz sledujú, ako sa firma snaží vysvetliť svoje kroky.

Automobilka na sociálnych sieťach a vo svojich vyhláseniach použila absurdný jazyk, ktorý čitateľom vyvoláva skôr úsmev než pochopenie. Výrazy ako „postupná úprava počtu zamestnancov v nepriamej oblasti” alebo „citlivý prístup k sociálne odpovednej transformácii” len dokazujú, ako sa firma snaží zakryť nepríjemné fakty. Lenže bežný človek chápe, že ide o prepúšťanie – nech to nazvete akokoľvek.

Elektrické autá ako problém a riešenie zároveň

Hlavným dôvodom celej situácie je prechod na elektromobilitu, ktorú Európska únia a automobilový priemysel agresívne presadzujú. Elektrické autá sú drahšie na výrobu, čo znamená viac nákladov a menej predajov. Keďže automobilka musí šetriť, rozhodla sa obetovať zamestnancov.

Problém je však hlbší – Škoda a celý koncern VW totiž ignoruje priania zákazníkov. Tí stále uprednostňujú spaľovacie motory, ktoré sú lacnejšie, spoľahlivejšie a praktickejšie. Namiesto toho, aby automobilky ponúkli to, čo zákazníci chcú, tlačia na trh produkty, na ktoré nie je pripravený.

Klamstvá, zlyhanie alebo len chaos v komunikácii?
Foto: youtube.com/@GRANTURISMOTV

Lekcia pre Škodu – mlčať je niekedy zlato

Celá situácia by sa dala vyriešiť oveľa jednoduchšie. Škoda mohla minulý rok komunikovať svoje zámery otvorene, alebo teraz, keď sa informácie dostali do éteru, mohla jednoducho priznať pravdu, namiesto presúvania viny na média.

Tento príbeh je však ukážkou toho, ako môže zlé riadenie komunikácie spôsobiť viac škody než samotná pôvodná správa. Ak by bolo mlčanie zlatom, Škoda by si mohla uchovať o niečo lepší imidž. Namiesto toho sa jej snahy o zahladenie situácie zmenili na frašku, pri ktorej sa len bavíme nad absurdným slovníkom a neprofesionálnym prístupom.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o aktuálnej komunikácii Škody?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Jaguar hrá vabank: Elektrické auto, ktoré stratí 85 % zákazníkov!

Mýtus o bezúdržbových elektromobiloch padá – na čele Tesla

Moderné technológie a dizajn – Mondeo a jeho nový život.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Black Bison: SUV, ktoré vyzerá ako tank na kolesách!

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JAutoShow). Toyota Land Cruiser 250 s úpravami od japonskej firmy Wald International teraz naháňa strach svojim drsným vzhľadom. Toto nie…

Obrovské batérie? Žiadny problém. Malé 12-voltové vás nechajú stáť!

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Best Auto Photo). Elektrické autá sú budúcnosťou a ich masívne batérie sa zdajú byť nezničiteľné. Ale čo tie malé, nenápadné…

Ľudia prichádzajú o miesto v továrňach?

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ubtechrobotics). Čínske automobilky píšu novú kapitolu priemyselnej revolúcie. Továreň značky Zeekr sa stala prvou na svete, ktorá nasadila do masovej…

Ferrari: Na jednom predanom aute zarobí viac, než stojí Porsche 911!

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Ferrari, synonymum luxusu a úspechu v automobilovom svete, nekopíruje pravidlá iných značiek, ale píše svoje vlastné. V roku 2024…

Elektromobily za pár eur mesačne? Slovensko plánuje sociálny leasing

12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fullychargedshow). Moderné elektromobily už nemusia byť len snom pre bohatých. Slovensko chce zaviesť sociálny leasing, ktorý by umožnil aj ľuďom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov