12.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker).
Legendárny nemecký automobilový gigant Volkswagen čelí finančným problémom, aké si doteraz málokto dokázal predstaviť. Okrem masových prepúšťaní a zatvárania továrni sa rozhodli šetriť aj na vlastnom vedení. Dokáže koncern týmto krokom zvrátiť svoju nepriaznivú situáciu?

Foto: shutterstock.com/nitpicker
Volkswagen pod tlakom: Kedy praskne bublina?
Koncern Volkswagen, ktorý je dlhodobo považovaný za jeden zo základných pilierov nemeckého automobilového priemyslu, sa dostáva do vážnych finančných ťažkostí. Generálny riaditeľ Olivier Blume priznal, že ekonomická situácia spoločnosti je čoraz náročnejšia, čo si vyžiadalo zavedenie štrukturálnych zmien.
Tieto opatrenia zahŕňajú masové prepúšťanie zamestnancov, uzatváranie niektorých výrobných závodov a dokonca aj prehodnocovanie zmlúv s dodávateľmi. Kritická situácia však vyžaduje radikálne kroky, a preto sa šetrenie dotklo aj samotného vedenia firmy.
Straty práce a masové protesty: Zamestnanci bojujú o svoje miesta
Masové prepúšťanie a neistota na pracoviskách spôsobili vlani v Nemecku vlnu štrajkov. Zamestnanci deviatich hlavných závodov Volkswagenu, vrátane vlajkovej fabriky na elektromobily v Zwickau, vyšli do ulíc a demonštrovali proti zamýšľaným opatreniam.

Foto: youtube.com/@dwnews
Tisíce pracovníkov požadovali, aby vedenie koncernu nieslo svoj podiel zodpovednosti za ekonomické problémy a šetrenie sa neobmedzilo len na prepúšťanie obyčajných zamestnancov. Po tlaku odborov a protestoch nakoniec manažment Volkswagenu pristal na zníženie svojich vlastných platov.
Manažéri Volkswagenu ukazujú „dobrý príklad“
V snahe upokojiť situáciu vedenie Volkswagenu už v minulom roku oznámilo zníženie svojich miezd o 5 %. Tento rok však išli ešte ďalej. Generálny riaditeľ Olivier Blume a osem ďalších členov predstavenstva sa rozhodli znížiť svoje platy o ďalších 11 % počas nasledujúcich dvoch rokov.
Hoci toto percento nie je na prvý pohľad príliš vysoké, ide o skutočne veľké sumy. Blume, ktorý si doteraz mohol zarobiť až 9,7 milióna eur ročne vrátane bonusov, sa tak dobrovoľne zrieka jedného milióna eur.

Foto: shutterstock.com/Markus Wissmann
Miliónové platy a otázky spravodlivosti
Kým sa generálny riaditeľ vzdáva časti svojho astronomického platu, mnohí zamestnanci Volkswagenu sa pýtajú, či to stačí. Niektorí odborníci tvrdia, že takéto gestá sú skôr symbolické a nepostačujú na riešenie hlbokých finančných problémov koncernu.
Na druhej strane treba uznať, že tieto kroky môžu poslať jasný signál o ochote vedenia podieľať sa na sanácii firmy. S otázkou, či je to dostatočné na stabilizáciu Volkswagenu, sa však musíme obrátiť na budúcnosť.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ktorá batéria je lepšia? Tesla alebo BYD? Výsledky testovania vás prekvapia!
Black Bison: SUV, ktoré vyzerá ako tank na kolesách!
Ferrari: Na jednom predanom aute zarobí viac, než stojí Porsche 911!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.