13.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Legendárna americká automobilka Ford čelí v Európe historickému prepadu predaja a neistej budúcnosti. Rozhodla sa nalievať desiatky miliárd eur do svojej krachujúcej divízie, ale analytici upozorňujú, že šanca na úspech je mizivá. Zdá sa, že Ford si pripravil plán, ktorý pripomína absurdné európske regulácie – veľa rečí, málo výsledkov.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Ford na križovatke: Záchrana alebo skaza?
Ford sa dostal v Európe na historické dno. Predajné čísla klesli na úroveň, ktorú si automobilka nepamätá za celé desaťročia. Len pre porovnanie – v roku 2022 predal Ford na starom kontinente 426 307 vozidiel, čo je takmer polovica toho, čo dokázala Škoda. Tento dramatický pokles núti automobilku konať, pričom aktuálne sa rozhodla investovať 175 miliónov eur, aby svoju európsku divíziu postavila na nohy.
Na prvý pohľad sa zdá, že ide o aktívny a pozitívny krok. Ford chce tieto peniaze použiť na vývoj nových modelov, zvýšenie efektivity a zníženie nákladov. Zároveň však odborníci upozorňujú, že reálne nejde o investíciu do budúcnosti, ale o zaplátanie obrovských dlhov, ktoré európska divízia Fordu nahromadila.
Nové autá? Skôr mizivé plány a staré chyby
Hoci Ford sľubuje modernizáciu modelovej ponuky, realita ukazuje, že smerovanie automobilky je stále kontroverzné. Legendárny Focus, ktorý bol dlhoročným bestsellerom, končí a nahrádzajú ho modely, ktoré odborníci aj fanúšikovia považujú za krok vedľa. Príkladom môže byť nové Capri, ktorý sa radí medzi márne pokusy o oživenie značky.
Namiesto toho, aby sa Ford vrátil k základom – teda k dostupným a spoľahlivým autám za rozumnú cenu – pokračuje v stratenej stratégii. Ford tak pôsobí, akoby bojoval hlavou proti múru, namiesto toho, aby sa prispôsobil želaniam zákazníkov.
Obavy v Nemecku: Zamestnanci na tenkom ľade
V nemeckých továrňach Fordu, kde pracuje tisíce ľudí, zavládla neistota. Odbory IG Metall upozorňujú, že kroky automobilky môžu viesť k masívnemu prepúšťaniu. V hre je strata približne 2 900 pracovných miest v kolínskej fabrike.
Do roku 2032 má Ford podľa dohôd zákaz prepúšťania, no aktuálna situácia naznačuje, že automobilka hľadá cesty, ako tieto dohody obísť. V prípade krachu európskej divízie by americká materská firma už za ďalšie dlhy neprevzala žiadnu zodpovednosť, čo môže byť pre zamestnancov katastrofálne.

Foto: youtube.com/@crospotter13
Ford kopíruje chyby Európskej únie?
Ford svojou aktuálnou stratégiou pripomína kontroverzné rozhodnutia Európskej únie. Namiesto návratu k základom a prispôsobenia sa realite si automobilka volí komplikované riešenia, ktoré problém nevyriešia, ale ho len oddialia.
Ako to dopadne? Buď automobilka nájde spôsob, ako znovu zaujať európskych zákazníkov, alebo sa pridá k firmám, ktoré sa na starom kontinente neudržali. Podobne ako niektoré európske regulácie, aj Ford môže čoskoro čeliť realite, keď mu nezostane nič iné, než kapitulovať.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Autonómne Maserati prepisuje históriu: Talianske auto bez vodiča dosiahlo neuveriteľnú rýchlosť!
Omoda ukázala karty: Nové SUV modely pre rok 2025 odhaľujú smerovanie tejto ambicióznej značky
Volkswagen vyráža do boja: Nové SUV zaplňuje ďalšiu medzeru na trhu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.