13.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).
Volkswagen sľuboval elektromobilitu dostupnú pre každého, no realita je ďaleko od reklamy. Model ID.1, označovaný za „lacný“, nielenže neohúri cenou ani výkonom, ale navyše ho automobilka nedokáže predávať so ziskom. Aby zmiernila straty, siaha po lacnejších riešeniach – portugalská výroba a čínske diely. Je toto budúcnosť nemeckej automobilky?

Foto: youtube.com/@autogefuehl
Volkswagen a jeho „lacný“ elektromobil: Realita, ktorá bolí
Volkswagen pred časom s veľkou pompou predstavil model ID.1, ktorý mal byť odpoveďou na požiadavky trhu po dostupných elektromobiloch. S cenou nastavenou na 20 000 eur, však slovo „dostupný“ dostáva úplne novú definíciu. A čo za túto cenu zákazník dostane? Auto veľkosti modelu up! s výkonom 95 koní, maximálnou rýchlosťou 130 km/h a teoretickým dojazdom 250 km. Realita však ukazuje, že za túto cenu VW nedokáže ani pokryť náklady na výrobu.
Čínske diely a portugalská výroba: „Nemecká kvalita“ v úzkom zovretí ekonomiky
Volkswagen v snahe zmierniť finančné straty presunul výrobu ID.1 mimo Nemecka – do portugalského mesta Setubal. Táto lokalita bola vybraná kvôli nižším mzdovým a energetickým nákladom. Zároveň značka plánuje použiť lacnejšie čínske diely, ktoré síce znižujú výrobné náklady, no často prinášajú otázky o ich kvalite a ekologickosti. Ako môže byť elektromobil zelený, keď jeho komponenty vznikajú za pomoci uhlia?
Marketingové sľuby a tvrdé čísla: Kde je pravda?
Šéf značky Thomas Schäfer počas prezentácie ID.1 tvrdil, že tento model upevní finančné základy Volkswagenu a ukáže konkurencieschopnosť nemeckej výroby. Avšak realita ukazuje presný opak. Podľa finančného riaditeľa Arna Arlitza bude tento model pre značku stratový. Zákazníci tak zaplatia nemalé peniaze za auto, ktoré má ďaleko od technologickej dokonalosti, a značka na tom ešte prerobí.

Foto: youtube.com/@autogefuehl
Budúcnosť elektromobility: Sen alebo začiatok konca?
Volkswagen ID.1 je len jedným z príkladov, ako sa tlak na elektromobilitu môže stať krokom dozadu. Zákazníci chcú dostupné a kvalitné vozidlá, no čoraz častejšie dostávajú drahé kompromisy, ktoré neuspokoja ani základné očakávania. Ostať verný tradícii nemeckej kvality a zároveň uspokojiť potreby trhu sa zdá byť pre Volkswagen skôr nočnou morou než víziou.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Odtrhnutý od reality: Schäfer a jeho ďalšia elektrická fantázia Volkswagenu
Nevyhnutná reštrukturalizácia, zahŕňa prepustenie 3 900 zamestnancov.
Zrútenie európskeho sna: Najväčší výrobca batérií vyhlásil bankrot
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.