15.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Automobilový gigant Volkswagen sa zmieta v problémoch. Okrem prepúšťania tisícok zamestnancov v hlavných závodoch prichádza nečakaný úder aj z jeho softvérovej dcéry Cariad. Spoločnosť oznámila, že sa rozlúči so 1 600 ľuďmi. A to je len časť príbehu, ktorý ukazuje, že elektromobilový sen koncernu má trhliny väčšie, než sa zdalo.

Foto: youtube.com/@KondorCars
Softvérová vízia sa rozpadá
Ešte na konci roka 2022 sa zdalo, že Cariad, softvérová divízia Volkswagenu, má pred sebou žiarivú budúcnosť. V tom čase spoločnosť oznámila masívny nábor technologických talentov – 1 500 zamestnancov sa pripojilo k tímu, pričom ďalších 1 700 malo nastúpiť v roku 2023. Cariad prezentoval svoje ambiciózne projekty na prestížnom technologickom veľtrhu CES v Las Vegas. Elektrický model ID.Buzz mal byť jasným dôkazom toho, že Volkswagen investuje do budúcnosti.
Realita však ukázala iný obraz. ID.Buzz sa stal predajným fiaskom a spolu s ním sa pod tlak dostala aj samotná divízia Cariad. Nepodarilo sa jej splniť očakávania a stala sa len ďalším problémom, ktorý automobilku ťaží v náročnom období.

Foto: shutterstock.com/Andriy Sharpilo
Rázne škrty: 30 % zamestnancov musí odísť
Volkswagen sa rozhodol zasiahnuť tam, kde to najviac bolí. Cariad oznámil plán prepustiť 1 600 zamestnancov, čo predstavuje 30 % jeho celkového personálu. Tento krok prichádza ako súčasť širšieho „transformačného programu“, ktorý bol schválený už v roku 2023.
Prepúšťanie prebieha prevažne formou dobrovoľných odchodov, spojených so štedrým odstupným. Aj keď koncern tvrdí, že softvérová divízia hrá v jeho plánoch len okrajovú úlohu, realita naznačuje, že problémy Cariadu sú len špičkou ľadovca.
Kto je na rade? Ani Škoda nie je v bezpečí
Ak ste si mysleli, že zmeny sa týkajú len nemeckého trhu, mýlite sa. Prepúšťanie v rámci koncernu Volkswagen sa dotkne aj ďalších značiek vrátane Škody. Situácia je obzvlášť kritická pre pracovníkov, ktorí nemajú zmluvy na dobu neurčitú. Osemnásobná produkcia elektromobilov, ktorá bola hlásaná v minulosti, sa momentálne javí ako vzdialený sen.
Koniec Cariadu na obzore?
Volkswagen sa už pozerá za horizont Cariadu. Spolupráca s externými dodávateľmi softvéru sa stáva novým štandardom. Napríklad v Amerike sa koncern spolieha na firmu Rivian, zatiaľ čo v Číne spolupracuje s Horizon Robotics. Interné pokusy o vývoj vlastných softvérových riešení tak zostávajú v tieni externých partnerstiev.

Foto: youtube.com/@KondorCars
Budúcnosť plná neistoty
Príbeh Cariadu je upozornením pre všetkých zamestnancov Volkswagenu, že nikto nemá svoju pozíciu istú. Prepúšťanie a zmeny sú tvrdou pripomienkou toho, že aj tí najväčší hráči na trhu môžu zakopnúť. Pre automobilku, ktorá sa snaží presadiť v ére elektromobility, je to vážny budíček.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Elektrický sen sa mení na nočnú moru: Prepúšťanie tisícov po fiasku s elektromobilmi
Šokujúce odhalenie: Policajti vás nemôžu zastaviť kedykoľvek chcú! Poznáte svoje práva?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.