Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen a jeho TDI motory pod drobnohľadom

16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Alaatin61). Najznámejšie TDI motory od Volkswagenu, označené ako EA288, obsahujú riešenie, ktoré vzbudzuje záujem, ale aj obavy motoristov. Remeň v olejovom kúpeli, ktorý poháňa olejovú...

16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Alaatin61).

Najznámejšie TDI motory od Volkswagenu, označené ako EA288, obsahujú riešenie, ktoré vzbudzuje záujem, ale aj obavy motoristov. Remeň v olejovom kúpeli, ktorý poháňa olejovú pumpu, je síce inovatívnou technológiou, no má svoje špecifiká. Ako sa postarať o dlhú životnosť motora a vyhnúť sa problémom? Prinášame odpovede na najčastejšie otázky.

TDI Volkswagen
Volkswagen a jeho TDI motory pod drobnohľadom.
Foto: youtube.com/@Alaatin61

Rozvodový remeň v olejovom kúpeli: Čo ho robí špeciálnym?

Volkswagen vo svojich motoroch TDI EA288 zaviedol riešenie, ktoré na prvý pohľad znie ako revolučné – remeň ponorený v oleji. Tento remeň zabezpečuje pohon olejovej pumpy, zatiaľ čo zvyšok mechanizmu, ako sú vačkové hriadele, je ovládaný klasickým suchým rozvodovým remeňom. Tento koncept je od roku 2012 využívaný vo viacerých modeloch značiek Audi, Škoda, Volkswagen a Seat.

Hrozba opotrebovania a možné komplikácie

Aj keď remeň v olejovom kúpeli ponúka výhody, ako sú znížené trenie a nižšia hlučnosť, prináša aj riziká. Počas prevádzky môže dôjsť k jeho opotrebovaniu, pričom drobné čiastočky z degradácie materiálu môžu skončiť v motorovom oleji. Tento jav môže spôsobiť upchávanie olejového filtra alebo kanálikov. Ak by remeň zlyhal úplne, olejová pumpa by prestala pracovať, čo by mohlo v priebehu niekoľkých sekúnd viesť k vážnemu poškodeniu motora z dôvodu nedostatočného mazania.

Ako predchádzať problémom? Pravidelná údržba je základ

Aj keď môžu byť obavy motoristov oprávnené, odborníci zdôrazňujú, že správna a pravidelná údržba je kľúčom k bezproblémovému fungovaniu motora. Používanie motorového oleja schváleného výrobcom a jeho pravidelná výmena minimalizujú riziko. Odporúča sa skrátiť intervaly výmeny oleja na maximálne každých 15 000 kilometrov alebo každé dva roky. Týmto krokom možno predísť väčšine problémov spojených s opotrebovaním remeňa a udržať motor v optimálnej kondícii.

Alternatíva pre skeptikov: Reťazový pohon ako riešenie

Ak chcete úplne eliminovať možnosť opotrebovania remeňa, alternatívou je konverzia na reťazový pohon olejovej pumpy. Tento systém ponúka nemecká spoločnosť Mikmotoren, pričom cena kitu je 1 149 eur. K nej si však musíte pripočítať ešte náklady na odbornú montáž. Hoci ide o počiatočne drahšie riešenie, zabezpečí vám pokoj na dlhé roky.

TDI Volkswagen
Remeň v olejovom kúpeli: Moderné riešenie s potenciálnymi rizikami.
Foto: youtube.com/@Alaatin61

Volkswagen TDI: Spoľahlivosť na prvom mieste

Aj napriek tejto diskusii motory EA288 dokazujú svoju spoľahlivosť a dlhú životnosť. Problémy s rozvodovým remeňom v oleji sú zriedkavé a najčastejšie súvisia s nedostatočnou údržbou. Majitelia, ktorí dodržiavajú odporúčané postupy výrobcu, môžu spať pokojne a užívať si výhody modernej technológie.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako vy hodnotíte riešenie remeňa v olejovom kúpeli od VW?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

45 rokov histórie končí: Volvo vyrobilo svoj posledný diesel, už nikdy nevyrazí na cesty!

Volkswagen sa vracia k vojenským vozidlám: Čelí Európa novej dobe zbrojenia?

Luxusný interiér alebo sklamanie? Divná palubovka rozdeľuje fanúšikov!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Karosa LC 736: Autobus, ktorý mal nahradiť lietadlá a zmeniť históriu cestovania

16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jaffarski). Vedeli ste, že v 80. rokoch sa v Československu plánovalo nahradiť letecké spoje rýchlymi autobusmi? Karosa Vysoké Mýto vyvinula…

12 dní chaosu: Najdlhšia dopravná zápcha v histórii

16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@blagssss). Kto by si pomyslel, že sledovanie dopravnej zápchy môže byť ako sledovanie historického okamihu? Predstavte si byť uviaznutý v…

Nemecké prebudenie: Politická elektromobilita ako cesta do záhuby

16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Markopolo). Elektromobilita mala byť budúcnosťou, no pre automobilky sa stáva nočnou morou. Politické tlaky a nerealistické očakávania zatláčajú výrobcov do…

Automatická umyváreň: Katastrofa pre váš lak alebo len mýtus?

16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nadezda Murmakova). Rýchlo, pohodlne, ale za akú cenu? Automatické umyvárne sú medzi vodičmi obľúbené, no čoraz častejšie sa ozývajú otázky,…

Dacia Duster III prináša motorizáciu, ktorú Slovensko nedostane! Alebo áno?

15.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@catacars). Nová generácia obľúbeného SUV Dacia Duster III vyvoláva rozruch. Zatiaľ čo Európa sa lúči s naftovým motorom 1.5 dCi,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov