16.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Alaatin61).
Najznámejšie TDI motory od Volkswagenu, označené ako EA288, obsahujú riešenie, ktoré vzbudzuje záujem, ale aj obavy motoristov. Remeň v olejovom kúpeli, ktorý poháňa olejovú pumpu, je síce inovatívnou technológiou, no má svoje špecifiká. Ako sa postarať o dlhú životnosť motora a vyhnúť sa problémom? Prinášame odpovede na najčastejšie otázky.

Foto: youtube.com/@Alaatin61
Rozvodový remeň v olejovom kúpeli: Čo ho robí špeciálnym?
Volkswagen vo svojich motoroch TDI EA288 zaviedol riešenie, ktoré na prvý pohľad znie ako revolučné – remeň ponorený v oleji. Tento remeň zabezpečuje pohon olejovej pumpy, zatiaľ čo zvyšok mechanizmu, ako sú vačkové hriadele, je ovládaný klasickým suchým rozvodovým remeňom. Tento koncept je od roku 2012 využívaný vo viacerých modeloch značiek Audi, Škoda, Volkswagen a Seat.
Hrozba opotrebovania a možné komplikácie
Aj keď remeň v olejovom kúpeli ponúka výhody, ako sú znížené trenie a nižšia hlučnosť, prináša aj riziká. Počas prevádzky môže dôjsť k jeho opotrebovaniu, pričom drobné čiastočky z degradácie materiálu môžu skončiť v motorovom oleji. Tento jav môže spôsobiť upchávanie olejového filtra alebo kanálikov. Ak by remeň zlyhal úplne, olejová pumpa by prestala pracovať, čo by mohlo v priebehu niekoľkých sekúnd viesť k vážnemu poškodeniu motora z dôvodu nedostatočného mazania.
Ako predchádzať problémom? Pravidelná údržba je základ
Aj keď môžu byť obavy motoristov oprávnené, odborníci zdôrazňujú, že správna a pravidelná údržba je kľúčom k bezproblémovému fungovaniu motora. Používanie motorového oleja schváleného výrobcom a jeho pravidelná výmena minimalizujú riziko. Odporúča sa skrátiť intervaly výmeny oleja na maximálne každých 15 000 kilometrov alebo každé dva roky. Týmto krokom možno predísť väčšine problémov spojených s opotrebovaním remeňa a udržať motor v optimálnej kondícii.
Alternatíva pre skeptikov: Reťazový pohon ako riešenie
Ak chcete úplne eliminovať možnosť opotrebovania remeňa, alternatívou je konverzia na reťazový pohon olejovej pumpy. Tento systém ponúka nemecká spoločnosť Mikmotoren, pričom cena kitu je 1 149 eur. K nej si však musíte pripočítať ešte náklady na odbornú montáž. Hoci ide o počiatočne drahšie riešenie, zabezpečí vám pokoj na dlhé roky.

Foto: youtube.com/@Alaatin61
Volkswagen TDI: Spoľahlivosť na prvom mieste
Aj napriek tejto diskusii motory EA288 dokazujú svoju spoľahlivosť a dlhú životnosť. Problémy s rozvodovým remeňom v oleji sú zriedkavé a najčastejšie súvisia s nedostatočnou údržbou. Majitelia, ktorí dodržiavajú odporúčané postupy výrobcu, môžu spať pokojne a užívať si výhody modernej technológie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
45 rokov histórie končí: Volvo vyrobilo svoj posledný diesel, už nikdy nevyrazí na cesty!
Volkswagen sa vracia k vojenským vozidlám: Čelí Európa novej dobe zbrojenia?
Luxusný interiér alebo sklamanie? Divná palubovka rozdeľuje fanúšikov!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.