20.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).
Juhokórejská automobilka doteraz známa ako SsangYong vstupuje do novej éry – na slovenskom a českom trhu bude odteraz známa ako KGM. Značka, ktorá si vybudovala povesť špecialistu na vozidlá SUV, prechádza rebrandingovým procesom s uvedením nového modelu Actyon. Ten symbolizuje moderný dizajn, inovácie a odvážny prístup k mobilite. Celú zmenu názvu podporí reklamná kampaň, ktorá sa objaví v televízii, online a v tlači.

Foto: Súkromný archív
Dlhoočakávaná zmena je tu
Dlhoočakávaná zmena je tu – po fáze, keď sa automobilová spoločnosť prezentovala ako SsangYong
by KGM. Teraz na slovenskom a českom trhu prechádza kompletným prechodom na skratku KGM,
ktorá odkazuje na meno nového vlastníka KG Mobility. Logo symbolizujúce dvoch drakov (preklad
názvu SsangYong) zostáva zachované, rovnako ako primárne zameranie na vozidlá SUV.
Potvrdzuje to Dominik Ślusarczyk, Country Manager KGM pre Slovenskú a Českú republiku:
„Rebranding je pre našu automobilovú spoločnosť nepochybne dôležitým míľnikom. Zmenu však nevnímame ako revolúciu, skôr chceme nadviazať na dobré meno, ktoré si značka za roky svojej existencie medzi slovenskými a českými vodičmi vybudovala. Naďalej sme kórejským špecialistom na SUV a ponúkame vozidlá so skvelým pomerom ceny a kvality. Na tom sa nič nemení.“
SsangYong znova vstúpila na slovenský a český trh v roku 2019, keď spoločnosť Autowallis Distribution Kft. prevzala import pre obe krajiny. Postupne vybudovala širokú predajnú a servisnú sieť, ktorá zákazníkom poskytuje prvotriedny servis a spoľahlivú starostlivosť o ich vozidlá.
Na Slovensku jazdí viac ako 4 700 vozidiel tejto juhokórejskej značky a v Českej republike viac ako
11 000 vozidiel. Ich popularita potvrdzuje, že filozofia založená na bezkonkurenčnom pomere ceny,
výkonu a užitočných funkcií má u domácich vodičov ohlas. Najbližšie roky prinesú nové modely
s najmodernejšími technológiami, ktoré značku posunú ešte ďalej.

ide ruka v ruke s rebrandingom spoločnosti.
Foto: Súkromný archív
Prémiový model Actyon
Prvou vlajkovou loďou tohto procesu je nový prémiový model Actyon, ktorého uvedenie na trh
ide ruka v ruke s rebrandingom spoločnosti. Ide o sofistikovaný automobil, ktorý spája robustnosť
a praktickosť mestského SUV s eleganciou kupé. Actyon má rovnaké základy ako jeho sesterský
model Torres a ponúka štandardne automatickú prevodovku a veľký objem batožinového priestoru,
až 1 568 litrov po sklopení sedadiel. Predná maska zaujme dizajnom svetiel – samotné svetlomety
majú tvar súhvezdia Veľký voz. Ich vzájomné prepojenie odkazuje na tzv. trigramy z kórejskej
štátnej vlajky, ktoré symbolizujú nebo, zem, vodu a oheň.
„Sme presvedčení, že novému modelu sa bude dariť. Má na to všetky predpoklady vďaka svojmu robustnému a zároveň elegantnému dizajnu a nadštandardnej výbave. Už teraz naň z trhu počúvame pochvalné komentáre,“
dodáva Ślusarczyk.
HISTÓRIA ZNAČKY:
1954 – vzniká spoločnosť Ha Dong-hwan Automobile, ktorá vyrábala autobusy prerobením
amerických vojenských nákladných vozidiel
1967 – značka sa stáva súčasťou spoločnosti Shinjin a začína vyrábať džípy, ktoré sú po vypršaní
licencie premenované na Korando.
1986 – Samsung a SsangYong sa uchádzajú o prevzatie, SsangYong vyhráva a začína budovať
vlastnú silnú automobilovú značku
1991 – vzniká technické partnerstvo so značkou Mercedes Benz, najprv pre športové a úžitkové
vozidlá, neskôr aj pre osobné vozidlá
2000 – SsangYong expanduje na zahraničné trhy ako výrobca kompletnej rady SUV
2015 – na trh je uvedený model kompaktného SUV Tivoli, ktorého sa predá viac ako 145 000
kusov, teda najviac od založenia spoločnosti
2022 – značku preberá skupina KG Mobility a začína obdobie rebrandingu na KGM
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Mnohí si toto meno pamätajú. Model je späť, no teraz vyzerá úplne inak
Nový SsangYong Actyon debutuje pod značkou KG Mobility
Nové SUV od SsangYongu odrovná konkurenciu. Prémiová ponuka za „normálne“ peniaze
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.