22.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Nemecký gigant Audi vstupuje na čínsky trh s úplne novou stratégiou! Založil značku AUDI, ktorá sa sústredí výhradne na elektrické automobily pre Čínu. Už v apríli nás čaká debut prvého modelu, ktorý bude predstavený na prestížnej autosalóne v Šanghaji. Čo všetko môžeme očakávať od tejto revolučnej novinky?

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Nová kapitola pre AUDI: Elektrické autá exkluzívne pre Čínu
Audi, jeden z popredných nemeckých výrobcov áut, prekvapilo motoristický svet, keď oznámilo vznik novej značky s názvom AUDI (áno, veľkými písmenami). Táto značka sa bude zameriavať výlučne na čínsky trh, kde sú elektromobily stále viac populárne a konkurencia zo strany domácich výrobcov rastie.
Tento krok nie je náhodný. Audi si uvedomilo, že čínsky trh má obrovský potenciál a že tradičné stratégie nemusia stačiť proti inovatívnym čínskym značkám. Preto prichádza s ambicióznym plánom: do dvoch rokov uviesť tri nové modely pod značkou AUDI, pričom prvý z nich už môžeme očakávať v apríli.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Prvý model už 23. apríla: Čo vieme doteraz?
Debut nového modelu sa uskutoční na prestížnom autosalóne v Šanghaji, ktorý otvorí svoje brány 25. apríla. No Audi si pre novinárov pripravilo špeciálnu premiéru už o dva dni skôr, 23. apríla.
Aj keď názov modelu zatiaľ zostáva tajomstvom, vieme, že pôjde o sériovú verziu konceptu AUDI E, ktorý bol predstavený minulý rok. Tento koncept naznačil futuristický dizajn a pokročilú technológiu, ktorá by mohla nastaviť nové štandardy v segmente elektrických automobilov.
Žiadne štyri kruhy: AUDI ide vlastnou cestou
Zaujímavosťou je, že modely značky AUDI nebudú niesť ikonické štyri kruhy, ktoré sú symbolom materskej firmy Audi. Týmto krokom chce výrobca jasne oddeliť svoju globálnu značku od tej, ktorá je určená výlučne pre čínsky trh.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Okrem toho, na rozdiel od materskej značky, ktorá plánuje vyrábať autá so spaľovacími motormi minimálne do roku 2032, AUDI stavia iba na čisto elektrický pohon. Táto ekologická stratégia je jasným dôkazom, že značka mieri na moderné a environmentálne uvedomelé čínske publikum.
Spolupráca s čínskym gigantom
Nová značka nie je iba dielom koncernu Volkswagen, pod ktorý Audi patrí. Na vývoji modelov spolupracuje aj s čínskym automobilovým výrobcom SAIC. Táto spolupráca má zabezpečiť, že autá budú dokonale prispôsobené vkusu a potrebám čínskych zákazníkov.
V nasledujúcich dvoch rokoch plánuje AUDI predstaviť ďalšie dva modely, ktoré rozšíria ponuku elektrických vozidiel na čínskom trhu. Tento krok ukazuje, že Audi berie svoju novú stratégiu mimoriadne vážne.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nezničiteľná Toyota Land Cruiser: Keď bezpečnosť nemá hranice.
Krása, sila a technológia: KGM Actyon mieri na slovenský trh!
Nový model s motorom Skyactiv-Z nezanevrie na klasiku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.