Novinky, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Najlacnejšie nové rodinné kombi s dieselom na slovenskom trhu. Stále máte z čoho vyberať

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stefan_Sutka). Diesel už zomrel? Ani náhodou! V roku 2025 sa osobné autá s naftovými motormi stále tešia značnému záujmu. Ukazuje sa, že majú väčší podiel...

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stefan_Sutka).

Diesel už zomrel? Ani náhodou! V roku 2025 sa osobné autá s naftovými motormi stále tešia značnému záujmu. Ukazuje sa, že majú väčší podiel na trhu než plug-in hybridy a elektromobily dohromady. Zistili sme, koľko musíte investovať do praktického rodinného kombi s dieselom pod kapotou.

Na Slovensku stále existuje dopyt po nových osobných autách s dieselovým motorom. Podľa štatistík si diesel udržiava viac ako 7,6 % podiel na trhu.
Foto: shutterstock.com/Stefan_Sutka

Na Slovensku stále existuje dopyt po nových osobných autách s dieselovým motorom. Podľa štatistík si diesel udržiava viac ako 7,6 % podiel na trhu. To je viac než plug-in hybridy (3,77 %), elektrické autá (3,14 %) či modely s LPG (2,31 %). Samozrejme, zlaté časy dieselu sú už dávno preč. V súčasnosti dominujú benzínové autá (30,2 %), takzvané mild hybridy MHEV (26,7 %) a klasické hybridy jednoznačne spájané s Toyotou (viac ako 26,2 %).

Prečo má diesel v roku 2025 stále zmysel? Tieto výhody vás prekvapia

Napriek všeobecnému presvedčeniu má diesel v roku 2025 stále zmysel. Ak jazdíte často na dlhšie trasy, potrebujete priestranné vozidlo a relatívne nízku spotrebu paliva, naftový model je stále dobrou voľbou. Nie je preto prekvapujúce, že v prípade veľkých SUV je diesel veľmi dobrou voľbou. Osvedčí sa tiež vo veľkom rodinnom kombi.

Hoci tento segment sa z mesiaca na mesiac zmenšuje, stále máte z čoho vyberať. Pri výbere auta sa neriaďte len cenou, objemom batožinového priestoru či spotrebou. Oplatí sa tiež venovať pozornosť nosnosti, najmä ak cestujete s plným počtom pasažierov a batožinou. Rozdiel medzi jednotlivými modelmi môže byť až 70 kg! A to je naozaj veľa.

Vybrali sme päť najlacnejších kompaktných kombi na trhu, ktoré si stále môžete objednať s motorom, do ktorého natankujete naftu. Ceny sú aktuálne k dňu prípravy publikácie (technické údaje z materiálov výrobcu). S postupom času sa môžu výrazne meniť, o čom sme sa sami presvedčili počas prípravy textu (korekcie dosiahli až niekoľko tisíc eur v priebehu týždňa).

biely golf 2025
Volkswagen Golf Variant 2025 – najlacnejšie dieselové kombi v našom porovnaní prekvapí nielen cenou, ale aj kvalitou spracovania a nosnosťou až 619 kg. Ideálna voľba pre rodiny, ktoré často cestujú s plnou batožinou.
Foto: youtube.com/@CarswithJuanGasolina

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 116 k: Nemecká kvalita za prekvapivo nízku cenu

Je ťažké uveriť, že práve Volkswagen ponúka v súčasnosti jedno z najlacnejších naftových kombi na trhu. Niečo cez 111 300 eur za Golfa kombi (tradične nazývaného Variant) je lákavá ponuka v rámci výpredaja ročníka 2024. Pod kapotou nájdete dobre známe 2.0 TDI s mierne vyšším výkonom (zvýšeným na 116 k). S nádržou 45 l tak môžete prejsť viac ako 1000 km.

Auto je pomerne veľké (4,63 m dĺžky a 266,9 cm rázvoru), priestranné (611 l objemu batožinového priestoru) a unesie veľa (nosnosť až 619 kg). Nízka cena sa však neobjavila len tak. Najlacnejšia verzia nazvaná jednoducho Golf nie je bohato vybavená. To by nemalo prekvapovať, keďže skupina Volkswagen už roky uplatňuje politiku skromnejšie vybavených áut a početných príplatkových prvkov výbavy. A tie môžu výrazne zvýšiť cenu vozidla.

Našťastie Volkswagen štandardne ponúka napríklad klimatizáciu, ale je to len obyčajná 1-zónová verzia. V cene je zahrnutý bežný tempomat, parkovacie senzory vpredu a vzadu, digitálny kokpit s 10,2″ displejom, bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay či základné rádio s 10,3″ displejom. Z predajne odídete na kolesách 195/65 R15, takže aspoň výdavky na pneumatiky nebudú príliš vysoké.

Škoda Octavia 2.0 TDI 115 k: Priestranný favorit slovenských rodín

V skupine Volkswagen vládne dvojlitrový diesel. A to znamená 2.0 TDI s výkonom 115 k (krútiaci moment 300 Nm). V prípade Octavie musíte pripraviť 113 300 eur za verziu Essence s manuálnou prevodovkou ponúkanú v rámci výpredaja ročníka 2024. Je pozoruhodné, že stačí doplatiť 13 000 eur, aby ste získali nielen viac výkonu a krútiaceho momentu (150 k a 360 Nm), ale aj 7-stupňovú automatickú prevodovku (dvojspojková DSG).

Odhadovaný dojazd je viac ako 1000 km. Máte šancu zobrať veľa batožiny (batožinový priestor s objemom 640 l), ale pamätajte na priemernú nosnosť (577 kg), najmä v porovnaní s ostatnými porovnateľnými kombi zo skupiny Volkswagen.

Dokonca aj základná verzia Essence je dobre vybavená. Nemusíte doplácať za hliníkové disky (štandard je 16″) či klimatizáciu (dvojzónová automatická). V cene je tiež multimediálne rádio s 10″ obrazovkou, 8 reproduktorov, vyhrievané bočné zrkadlá, dažďový a svetelný senzor, elektricky ovládané predné a zadné okná či tempomat a digitálny prístrojový panel.

Škoda Octavia Combi 2025 – najobľúbenejšie rodinné kombi na Slovensku ponúka priestranný interiér, obrovský batožinový priestor (640 l) a úsporný diesel 2.0 TDI. S plnou nádržou prejdete viac ako 1000 km.
Foto: youtube.com/@MAR-CARS

Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI 115 k: Španielsky temperament s nemeckou spoľahlivosťou

Seat, rovnako ako Škoda či Volkswagen, využíva spoločný naftový motor 2.0 TDI s výkonom 115 k. Dokonca aj výkon najslabšieho dieselu nie je taký zlý. Síce to nie je majster šprintu (od 0 do 100 km/h za 10,8 s) či zrýchlenia (199 km/h), ale je aspoň pomerne úsporný. Deklarovaná spotreba nafty je 4,6-4,8 l, čo pri palivovej nádrži s objemom 45 l znamená dojazd viac ako 900 km. A to všetko v aute s dĺžkou 4,64 m, pohotovostnou hmotnosťou 1,3 t a nosnosťou dokonca viac ako 600 kg.

Škála výbavy Leonu zahŕňa len verzie: Style a FR. Základná verzia ponúka trojzónovú automatickú klimatizáciu, senzor súmraku, elektricky ovládané predné a zadné okná, systém bezkľúčového štartovania auta a volant potiahnutý kožou. Multimediálne rádio s 10,4″ obrazovkou je k dispozícii so súpravou 7 reproduktorov a funkciou Full Link (Android Auto a Apple CarPlay). V porovnaní so skromnejšie vybaveným Golfom je to teda celkom lákavá ponuka.

Seat, rovnako ako Škoda či Volkswagen, využíva spoločný naftový motor 2.0 TDI s výkonom 115 k.
Foto: youtube.com/@CarswithJuanGasolina

Ford Focus 1.5 EcoBlue 115 k Titanium X: Americká praktickosť v európskom balení

Malý štvorvalcový diesel s výkonom 115 k a 250 Nm sa stretáva s autom s hmotnosťou takmer 1,5 t a karosériou s dĺžkou 4,67 m. Síce nemôžete očakávať dobré výkony (11,2 s šprintu od 0 do 100 km/h), ale môžete očakávať nízku spotrebu. Deklarovaná spotreba okolo 5 l znamená dojazd až viac ako 900 km (objem nádrže je 47 l). Batožinový priestor je veľký (635 l), ale nosnosť je nižšia ako u konkurentov. Napriek tomu viac ako 550 kg nie je zlý výsledok, najmä v porovnaní s niektorými čínskymi autami, ktoré sú v tomto ohľade obrovským sklamaním.

Dokonca aj základná verzia Fordu Focus je pomerne bohato vybavená. V cene je okrem iného: cúvacia kamera, bezkľúčový prístup, digitálny kokpit s 12,3″ obrazovkou, tempomat, LED svetlomety, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatické stierače s dažďovým senzorom a multimediálne rádio SYNC4 s navigáciou a podporou Android Auto a Apple CarPlay. V cene je tiež dvojzónová automatická klimatizácia.

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 k
Najlacnejšia verzia Peugeotu 308 Style sa cenou odlišuje od ostatných konkurentov
Foto: youtube.com/@martinreviews

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 k: Francúzska elegancia s prekvapivou praktickosťou

Najlacnejšia verzia Peugeotu 308 Style sa cenou odlišuje od ostatných konkurentov (francúzska značka láka financovaním okrem iného pre individuálnych zákazníkov, kde v rámci mesačného predplatného môžete znížiť cenu auta pod hranicu 25 000 eur. Základná verzia však nie je chudobne vybavená. To znamená okrem iného bezkľúčové štartovanie vozidla, parkovacie senzory vzadu, adaptívny tempomat, automatické stierače, dvojzónovú klimatizáciu, 16″ hliníkové disky, volant potiahnutý kožou či multimediálne rádio s 10″ obrazovkou a šiestimi reproduktormi. Celkom dobré.

Veľké kombi s dĺžkou 4,63 m (viac ako 2,7 m rázvor) pojme až 608 l a 550 kg. Peugeot 308 je o niekoľko desiatok kg ľahší ako Ford, takže o niečo lepšie zrýchľuje (10,9 s od 0 do 100 km/h) a dosahuje rýchlosť až 207 km/h. Deklarovaná spotreba paliva je 4,9 – 5,1 l/100 km. Z malého 1,5 l diesela sa podarilo vytlačiť 130 k a 300 Nm krútiaceho momentu. Pri palivovej nádrži s objemom 52 l to znamená dojazd viac ako 1000 km.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Rodinné SUV s dávkou flexibility: Nový Volkswagen mieri na slovenské cesty

Volkswagen zisťuje, čo ľudia naozaj chcú: Rodinné auto, ktoré valcuje trhy!

Volkswagen Tiguan, najbezpečnejšie rodinné SUV testované organizáciou Euro NCAP


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínske autá valcujú Európu: predaj narástol o 64 %, no elektromobily zaostávajú

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia). Pokračujúca čínska invázia na európsky automobilový trh je nezastaviteľná. Predaj čínskych vozidiel v priebehu roka stúpol o úctyhodných 64…

Jeremy Clarkson zosmiešnil Muska: “Čakal som na jeho pád a teraz ho vidím”

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@phatmemer69). Jeremy Clarkson, známy britský moderátor a motoristický novinár, si po rokoch opäť poriadne rýpol do Elona Muska. Po tom,…

Útoky na Teslu: Traja páchatelia čelia obvineniu z domáceho terorizmu a hrozí im 20 rokov za mrežami

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NBCNews). Útoky na nabíjačky a predajne Tesla otriasli USA a vyvolali ráznu reakciu americkej vlády. Traja obvinení, ktorí sa dopustili…

Jediný motocyklový klenot inšpirovaný kultovou hrou: Suzuki GSX-8R a Street Fighter 6

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tuningblogeu). Fascinujúca spolupráca dvoch japonských ikon – výrobcu motocyklov Suzuki a herného giganta CAPCOM – priniesla jedinečný výtvor. Motocykel Suzuki…

Podmorské káble v ohrození: Čína testuje nástroj globálneho chaosu

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mayumi.K.Photography). Čínske technologické pokroky zaujali svet, no tentokrát to môže byť na úkor globálnej bezpečnosti. Podmorské káble, ktoré tvoria základ…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov