28.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/yu_photo).
Automobilový svet zažíva šok. Nissan, ktorý balancoval na hrane priepasti, sa rozhodol pre radikálne opatrenia. Nový šéf Ivan Espinosa sľubuje nielen 13 nových alebo faceliftovaných modelov, ale aj návrat ku klasickým spaľovacím motorom. Táto modelová ofenzíva má značku vrátiť späť medzi automobilových lídrov.

Foto: shutterstock.com/yu_photo
Nissan v problémoch: záchrana je nevyhnutná
Nissan sa v posledných rokoch potácal v problémoch. Uprostred krízy, ktorá ohrozovala samotnú existenciu tejto ikonickej značky, muselo vedenie konať. Po neúspešných rokovaniach s Hondou, ktoré mohli viesť k vytvoreniu nového automobilového giganta, Nissan zvolil inú cestu – vlastnú obnovu. Rezignácia bývalého šéfa Makota Uchidu otvorila dvere novým riešeniam, ktoré prinesie Ivan Espinosa.
Revolúcia vo výrobnom pláne: 13 modelov do dvoch rokov
Espinosa ešte pred oficiálnym nástupom do funkcie oznámil ambicióznu stratégiu. Do dvoch rokov plánuje Nissan priniesť viac ako 13 úplne nových alebo faceliftovaných modelov. Zásadnou zmenou je návrat k spaľovacím motorom, ktoré doplnia elektrické vozidlá. Táto hybridná stratégia reflektuje potreby zákazníkov na rôznych trhoch.
Elektrické SUV Leaf a návrat k ikonám
Jednou z noviniek bude nová generácia Nissanu Leaf, ktorý zmení svoje zameranie na SUV. Výraznejší dizajn, väčšie kolesá, panoramatická strecha a vyšší dojazd – to sú sľuby, ktorými chce Nissan zaujať. Okrem Leafu sa očakáva aj nová Micra a Juke, čím sa značka snaží upevniť svoju pozíciu na európskom trhu.
Espinosa však nezabúda ani na fanúšikov ikonických modelov. „Mojím cieľom je vrátiť do hry autá, ktoré definujú značku Nissan,“ vyhlásil. Medzi tieto modely patria GT-R, Patrol a možno aj športová Silvia.
Klon Dacie Duster: prekvapenie pre Indiu a Afriku
Najväčším prekvapením je však oznámenie o vlastnom klone Dacie Duster, ktorý sa objaví na indickom trhu a neskôr v Afrike. Tento päťmiestny model SUV prináša nový dizajn a dostupnosť pre širšie spektrum zákazníkov.
Efektivita na prvom mieste
Nissan taktiež plánuje rozsiahlu reštrukturalizáciu, ktorá zahŕňa zníženie počtu zamestnancov o deväťtisíc a uzatvorenie troch tovární. Táto stratégia má zabezpečiť efektivitu a optimalizáciu nákladov, čo je kľúčové pre budúcnosť značky.

Foto: youtube.com/@MED-CARS
Ivan Espinosa: muž s víziou
Nový šéf Nissanu, oficiálne nastupujúci 1. apríla, prináša víziu, ktorá presahuje bežné očakávania. S dôrazom na športové modely, efektívnosť a globálnu dostupnosť chce Nissan opäť bodovať u motoristických nadšencov. Ako sám hovorí: „Snívam o tom, aby Nissan opäť vzbudzoval nadšenie z jazdy.“
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia Bigster: revolúcia medzi SUV s viac ako 10 000 objednávkami!
Nový MG S5 EV prekvapuje štýlom, výkonom aj technológiami
Benzín či diesel? Mazda hovorí: Prečo nie oboje?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.