31.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Čínska automobilka MG, ktorá už má na európskom trhu pevné miesto, dvíha latku vyššie! Pod svojím koncernom SAIC spúšťa novú značku IM, ktorá sa chce zaradiť medzi prémiové elektromobily. Jej oficiálny názov „IM Presented by MG Motor“ môže znieť zvláštne, no jej technológie a ambície sú jednoznačné. Čoskoro by sme sa s touto novinkou mohli stretnúť aj na slovenských cestách.

Foto: youtube.com/@DPCcars
MG stúpa do prémiového segmentu
Automobilka MG, ktorá si už vybudovala stabilné meno v Európe, teraz mieri ešte vyššie. Nová značka IM predstavuje ich vstup do sveta prémiových elektromobilov, kde si trúfa konkurovať známym hráčom. Prvé modely už dorazili na austrálsky trh – a všetko naznačuje, že čoskoro prídu aj do Európy vrátane Slovenska.
Zatiaľ čo názov „IM Presented by MG Motor“ môže vyvolávať zmiešané reakcie, samotné vozidlá sľubujú špičkové technológie a výkon. Automobilka jasne ukazuje, že nejde len o experiment, ale o seriózne plány.
Elektrický luxus: Modely IM5 a IM6
Na trh aktuálne vstupujú dva modely – sedan IM5 a SUV IM6. Obe vozidlá sú výlučne elektrické a ponúkajú viacero výkonnostných variantov. Sedan IM5 napríklad ponúka zadný pohon s výkonom 216 kW, ale aj špičkovú štvorkolku so 100 kWh batériou a úctyhodným výkonom 579 kW. SUV IM6 zas zaujme rôznymi voltami – od 400 V až po unikátne 900 V, čo umožňuje ultra rýchle nabíjanie.
Tieto modely sľubujú nielen technické inovácie, ale aj dojazd, ktorý by mal konkurovať najlepším elektromobilom na trhu. Navyše, dizajn a spracovanie týchto vozidiel smerujú k spokojnosti prémiového zákazníka.

Foto: youtube.com/@FutureConceptCAR
Bude IM priťahovať Slovákov?
Slovenský trh si stále zvyká na čínske automobilky, no MG tu už ukázala, že vie zaujať cenou aj kvalitou. Príchod prémiovej značky IM by mohol prilákať zákazníkov túžiacich po inováciách a elektrickej mobilite. Otázkou zostáva, ako sa Slováci postavia k netradičnému názvu a či ich presvedčí technologický pokrok.
Čo znamená názov IM?
Pôvod názvu je jednoduchý – IM znamená „Inteligence in Motion“, teda inteligencia v pohybe. V Austrálii celá značka vystupuje pod názvom „IM Presented by MG Motor“, no na samotných autách nájdeme len minimalistické logo IM. Aj keď názov môže pôsobiť komplikovane, automobilka si zrejme zakladá na tom, že technológie a jazdný komfort hovoria za všetko.
História bizarných názvov v automobilovom priemysle
MG so svojou novou značkou nie je jedinou automobilkou, ktorá sa pustila do experimentovania s názvami. V minulosti sme boli svedkami rôznych kuriozít – napríklad model Opel Kadett, ktorý sa v USA predával pod názvom „Buick Opel by Isuzu“. Slovensko momentálne zažíva podobný prípad so značkou SsangYong, ktorá prechádza na označenie „SsangYong by KGM“. Zdá sa, že automobilky sa neboja experimentovať, aj keď to môže vyvolávať zmiešané reakcie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ruskí úradníci vymenili luxusné limuzíny za modely Lada
Dacia Bigster Hybrid: Komfort a úspora na dosah!
Návrat legendy teraz ako štýlový crossover!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.