1.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Wongsakorn 2468).
Zatiaľ čo väčšina automobiliek sa trasie pred novými clami a zrušením stimulov pre elektromobily, Hyundai zostáva pokojný. Kórejská automobilka investovala v USA neuveriteľných 12,6 miliardy dolárov a buduje obrovskú továreň v Georgii. Táto strategická investícia im teraz dáva výhodu, ktorú konkurencia nemá. Nový generálny riaditeľ José Muñoz dokonca tvrdí, že ich „lokalizačná stratégia“ efektívne ochráni firmu pred akýmikoľvek zmenami v americkej politike. Prečo sa Hyundai nebojí toho, čo desí zvyšok automobilového priemyslu?

Foto: shutterstock.com/Wongsakorn 2468
Americký prezident Donald Trump opäť mieša karty v automobilovom priemysle. Nariadil federálnym agentúram prepracovať emisné predpisy, zrušil stimuly pre elektrické vozidlá a navrhol clá na dovážané autá. Tieto kroky vyvolali paniku u mnohých výrobcov, ktorí teraz horúčkovito prepočítavajú svoje stratégie. Hyundai však zostáva prekvapivo pokojný. Dôvod? Masívne investície do americkej výroby, ktoré automobilka začala realizovať už počas prvého Trumpovho prezidentského obdobia. Táto prezieravosť sa im teraz vypláca v podobe konkurenčnej výhody.
Miliardová investícia v Georgii: Hyundai stavia americkú pevnosť
Hyundai výrazne investuje do svojej výroby v USA a vkladá neuveriteľných 12,6 miliardy dolárov do novej továrne v Georgii. Táto gigantická investícia nie je len reakciou na súčasnú situáciu, ale dlhodobou stratégiou, ktorú spoločnosť začala realizovať už počas prvého Trumpovho funkčného obdobia. Nová továreň bude čoskoro produkovať elektrické vozidlá Ioniq 5 a Ioniq 9 priamo na americkej pôde. Okrem toho bude zariadenie schopné vyrábať aj vozidlá s hybridným pohonom, čo dáva Hyundai flexibilitu reagovať na akékoľvek zmeny na trhu. Súčasťou tejto masívnej investície sú aj dva spoločné podniky na výrobu batérií, čo ešte viac posilňuje nezávislosť kórejskej automobilky od dovozu kľúčových komponentov. Spoločnosť už prevádzkuje výrobnú linku v Alabame, kde montuje populárne modely ako Santa Fe a Tucson.
Lokalizačná stratégia: Prečo sa Hyundai nebojí Trumpových ciel
Nový generálny riaditeľ Hyundai, José Muñoz, vyjadruje pozoruhodnú sebadôveru v schopnosť spoločnosti odolať akýmkoľvek zmenám v americkej politike.
„Naša lokalizačná stratégia pomôže zmierniť dopad akejkoľvek potenciálnej zmeny politiky,“
– uviedol Muñoz pre Bloomberg. Táto stratégia spočíva v presune výroby priamo do USA, čím sa automobilka vyhýba clám na dovážané vozidlá. Hyundai sa rozhodol investovať v USA už počas prvého Trumpovho prezidentského obdobia, čo teraz vyzerá ako mimoriadne prezieravý krok. Zatiaľ čo konkurenti teraz horúčkovito hľadajú spôsoby, ako sa vyrovnať s novými clami, Hyundai už má riešenie pripravené a implementované. Táto výhoda by mohla výrazne posilniť pozíciu kórejskej automobilky na americkom trhu.
Konkurencia v panike: Ako ostatné automobilky reagujú na Trumpove clá
Zatiaľ čo Hyundai zostáva pokojný, iné automobilky vyjadrujú vážne obavy z navrhovaných ciel. Generálny riaditeľ Fordu, Jim Farley, predpovedá vyššie ceny pre spotrebiteľov a stratu pracovných miest pre zamestnancov. Tieto pochmúrne predpovede naznačujú, že Ford nemá takú robustnú stratégiu lokalizácie výroby ako Hyundai. Audi zvažuje preniesť časť dodatočných nákladov priamo na kupujúcich, čo by mohlo znížiť ich konkurencieschopnosť na už tak náročnom americkom trhu. BMW sa snaží chrániť svoje najpredávanejšie modely a oznámilo, že v dohľadnej budúcnosti bude „cenovo chrániť“ rady 2 a 3, ktoré vyrába v Mexiku. Tieto rôznorodé reakcie ukazujú, že automobilový priemysel nebol na Trumpove clá pripravený.

Foto: youtube.com/@EVPedia
Hyundai ukazuje, ako prezieravé plánovanie a strategické investície môžu ochrániť automobilku pred politickými turbulenciami. Zatiaľ čo konkurencia sa trasie pred Trumpovými clami, kórejský gigant zostáva pokojný vďaka svojej 12,6-miliardovej investícii do americkej výroby. Nová továreň v Georgii, ktorá bude produkovať elektrické modely Ioniq 5 a Ioniq 9, spolu s existujúcim závodom v Alabame, dáva Hyundai silnú americkú základňu. Táto „lokalizačná stratégia“ efektívne chráni spoločnosť pred navrhovanými clami. Zatiaľ čo Ford predpovedá vyššie ceny a stratu pracovných miest, Hyundai môže pokračovať vo svojich plánoch bez väčších zmien. Táto situácia jasne ukazuje, že v dnešnom nestabilnom svete víťazia tie automobilky, ktoré dokážu predvídať politické zmeny a včas na ne reagovať.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Hyundai vyrobil 100 miliónov automobilov po 57 rokoch podnikania
Prielom spoločnosti Hyundai. K dispozícii bude úplne nové pohonné ústrojenstvo s dojazdom 900 km
Hyundai Tucson oslavuje 20 rokov v Európe. Spoločnosť uviedla na trh špeciálnu edíciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.