16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kokulina).
Značka Lexus, známa svojou luxusnou ponukou, čelí zaujímavému demografickému fenoménu. Jej zákaznícka základňa je staršia, než je priemer v segmente luxusných automobilov, a ich príjmy sú nižšie v porovnaní s konkurenciou. Čo ale táto situácia znamená pre budúcnosť tejto známej značky?

Foto: shutterstock.com/Kokulina
Lexus a jeho staršia klientela: Štatistiky, ktoré prekvapia
Keď sa povie „luxusný automobil“, mnohým napadne mladosť, elegancia a sebavedomie. Štatistiky však ukazujú, že Lexus má úplne inú realitu. Priemerný vek zákazníkov tejto značky je 57,6 roka, čo je viac ako priemer v luxusnom segmente, ktorý dosahuje 54 rokov. Porovnajme to s BMW (54,3 roka) a Mercedesom (55,7 roka) – Lexus má evidentne najstaršiu klientelu.
Automobilky sa často snažia prilákať mladších zákazníkov, pretože títo môžu počas svojho života kúpiť viac vozidiel. Lexus sa však ocitol v situácii, kde mu showroomy zapĺňajú najmä starší zákazníci, čo môže pre budúcnosť značky predstavovať výzvu.
Menej peňazí, viac nákupov: Paradox Lexus zákazníkov
Ďalším zaujímavým zistením je, že Lexus kupujú domácnosti s nižšími príjmami. Takmer 47 % zákazníkov Lexus zarába menej než 150 000 dolárov ročne, čo je pod priemerom pre luxusných kupujúcich. Naopak, u značiek ako BMW je tento podiel omnoho nižší – až 65 % ich zákazníkov má vyšší príjem než 150 000 dolárov ročne.
Napriek tomu Lexus neprestáva rásť. V prvom štvrťroku 2025 si značka pripísala nárast predaja o 5,8 % a dosiahla najlepší prvý kvartál vo svojej histórii. Rok 2024 bol dokonca rekordným rokom pre túto automobilku. To naznačuje, že aj starší zákazníci s nižšími príjmami sú ochotní investovať do kvality a luxusu.
Ženy za volantom: Lexus prelamuje stereotypy
Zaujímavým demografickým faktom je aj to, že Lexus oslovuje viac žien ako väčšina iných luxusných značiek. Podľa S&P Global Mobility tvorili ženy 50,4 % zákazníkov Lexus v posledných mesiacoch, čo je výrazne nad priemerom luxusných značiek (40,6 %). Na porovnanie, zákazníci BMW boli z 61 % muži.
Táto štatistika je veľkým pozitívom pre značku Lexus, pretože ukazuje, že dokáže zaujať aj iné cieľové skupiny, než je bežné v tomto segmente.

Foto: youtube.com/@the-best-car-content
Lexus: Má vek naozaj význam?
Aj keď sa môže zdať, že starší a menej bohatí zákazníci sú pre luxusnú značku nevýhodou, Lexus dokazuje opak. Nárast predaja a rekordné výsledky svedčia o tom, že značka má stále čo ponúknuť. Na druhej strane, ak chce Lexus zaujať mladšie generácie, bude musieť svoj imidž a ponuku prispôsobiť.
Mladí zákazníci dnes hľadajú inovácie, technologické novinky a ekologické riešenia. Ak Lexus dokáže prispôsobiť svoju stratégiu týmto trendom, môže získať novú generáciu fanúšikov, ktorí budú ochotní investovať do vozidiel tejto značky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nový Fiat Cronos 2025: Skôr než ho oficiálne odhalili, už stojí v predajniach
Najroztomilejší motor na svete: Miniatúrny 32cc štvorvalec s turbo kitom je tu!
Gravitácia porazená: Britský superšport jazdí po strope ako z filmu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.