Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Automobilka v problémoch? Jej zákazníci starnú a ich peňaženky sú tenšie

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kokulina). Značka Lexus, známa svojou luxusnou ponukou, čelí zaujímavému demografickému fenoménu. Jej zákaznícka základňa je staršia, než je priemer v segmente luxusných automobilov, a ich...

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kokulina).

Značka Lexus, známa svojou luxusnou ponukou, čelí zaujímavému demografickému fenoménu. Jej zákaznícka základňa je staršia, než je priemer v segmente luxusných automobilov, a ich príjmy sú nižšie v porovnaní s konkurenciou. Čo ale táto situácia znamená pre budúcnosť tejto známej značky?

Showroom a starší zákaznik
Automobilka v problémoch? Jej zákazníci starnú a ich peňaženky sú tenšie.
Foto: shutterstock.com/Kokulina

Lexus a jeho staršia klientela: Štatistiky, ktoré prekvapia

Keď sa povie „luxusný automobil“, mnohým napadne mladosť, elegancia a sebavedomie. Štatistiky však ukazujú, že Lexus má úplne inú realitu. Priemerný vek zákazníkov tejto značky je 57,6 roka, čo je viac ako priemer v luxusnom segmente, ktorý dosahuje 54 rokov. Porovnajme to s BMW (54,3 roka) a Mercedesom (55,7 roka)Lexus má evidentne najstaršiu klientelu.

Automobilky sa často snažia prilákať mladších zákazníkov, pretože títo môžu počas svojho života kúpiť viac vozidiel. Lexus sa však ocitol v situácii, kde mu showroomy zapĺňajú najmä starší zákazníci, čo môže pre budúcnosť značky predstavovať výzvu.

Menej peňazí, viac nákupov: Paradox Lexus zákazníkov

Ďalším zaujímavým zistením je, že Lexus kupujú domácnosti s nižšími príjmami. Takmer 47 % zákazníkov Lexus zarába menej než 150 000 dolárov ročne, čo je pod priemerom pre luxusných kupujúcich. Naopak, u značiek ako BMW je tento podiel omnoho nižší – až 65 % ich zákazníkov má vyšší príjem než 150 000 dolárov ročne.

Napriek tomu Lexus neprestáva rásť. V prvom štvrťroku 2025 si značka pripísala nárast predaja o 5,8 % a dosiahla najlepší prvý kvartál vo svojej histórii. Rok 2024 bol dokonca rekordným rokom pre túto automobilku. To naznačuje, že aj starší zákazníci s nižšími príjmami sú ochotní investovať do kvality a luxusu.

Ženy za volantom: Lexus prelamuje stereotypy

Zaujímavým demografickým faktom je aj to, že Lexus oslovuje viac žien ako väčšina iných luxusných značiek. Podľa S&P Global Mobility tvorili ženy 50,4 % zákazníkov Lexus v posledných mesiacoch, čo je výrazne nad priemerom luxusných značiek (40,6 %). Na porovnanie, zákazníci BMW boli z 61 % muži.

Táto štatistika je veľkým pozitívom pre značku Lexus, pretože ukazuje, že dokáže zaujať aj iné cieľové skupiny, než je bežné v tomto segmente.

Čierny Lexus na ceste
Luxus pre starších: Priemerný vek zákazníkov Lexus je 57,6 roka.
Foto: youtube.com/@the-best-car-content

Lexus: Má vek naozaj význam?

Aj keď sa môže zdať, že starší a menej bohatí zákazníci sú pre luxusnú značku nevýhodou, Lexus dokazuje opak. Nárast predaja a rekordné výsledky svedčia o tom, že značka má stále čo ponúknuť. Na druhej strane, ak chce Lexus zaujať mladšie generácie, bude musieť svoj imidž a ponuku prispôsobiť.

Mladí zákazníci dnes hľadajú inovácie, technologické novinky a ekologické riešenia. Ak Lexus dokáže prispôsobiť svoju stratégiu týmto trendom, môže získať novú generáciu fanúšikov, ktorí budú ochotní investovať do vozidiel tejto značky.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o súčasnej klientele značky Lexus?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nový Fiat Cronos 2025: Skôr než ho oficiálne odhalili, už stojí v predajniach

Najroztomilejší motor na svete: Miniatúrny 32cc štvorvalec s turbo kitom je tu!

Gravitácia porazená: Britský superšport jazdí po strope ako z filmu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nepodceňujte tankovanie! Jednoduché chyby, ktoré môžu poškodiť vaše auto

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Tankovanie paliva sa môže zdať ako rutinná úloha, no aj táto banálna činnosť môže zanechať následky na vašom aute,…

Čínske lietadlo J-50: Neviditeľný lovec nad Taiwanom.

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/Nickatgreat1220). V posledných dňoch svet obleteli fascinujúce zábery najnovšieho čínskeho stíhacieho lietadla J-50, ktoré vyvolali vlnu špekulácií medzi vojenskými analytikmi.…

Škoda Octavia I: Legenda, ktorá zmenila slovenské cesty a naše pohľady na domácu značku

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mino Surkala). Pamätáte si moment, keď sa na našich cestách objavila prvá moderná Škoda Octavia? Bol rok 1996 a málokto…

Tisíce životov v neistote: Automobilka zatvára svoju továreň

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gm.canada). Ekonomická vojna, ktorú rozpútal Donald Trump zavedením vysokých ciel na dovoz zahraničných automobilov, si vyberá svoju daň. V Kanade…

Prečo je v lietadlách tak chladno? Pravda, ktorá vás prekvapí!

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Julia Zavalishina). Cestovanie lietadlom je dnes neodmysliteľnou súčasťou života mnohých z nás. Napriek tomu, že je pohodlné a rýchle, často…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov