22.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images).
Zdá sa vám, že Dacia je len o lacných autách pre bežných smrteľníkov? Omyl! Táto „ľudová“ značka prekonala všetky očakávania a jej model Sandrider sa stal postrachom najslávnejších púštnych rally. Za milión eur však získate stroj, ktorý kraľuje divokej prírode a má na konte úspechy, o ktorých iné značky môžu len snívať.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
Nový hráč medzi rally velikánmi
Kto by si pomyslel, že značka ako Dacia, známa svojimi praktickými a dostupnými modelmi, vstúpi na piesočné pole profesionálnych rally pretekov? Vďaka Sandrideru sa však rumunská automobilka zaradila medzi elitu. Tento model, postavený na platforme od britskej firmy Prodrive, je vybavený technológiami, ktoré mu zaisťujú výnimočný výkon. Srdcom Sandrideru je 3-litrový motor Renault s dvoma turbodúchadlami, ktorý dosahuje neuveriteľných 360 koní a krútiaci moment 539 Nm.
Nie je to však len o výkone. Dôraz na odľahčenú konštrukciu, kompozitové materiály a 37-palcové terénne pneumatiky z neho robia skutočnú terénnu beštie. Jeho rozmery ohromia – šírka 229 cm a rozchod kolies 300 cm znamenajú stabilitu aj na najnáročnejších povrchoch.
Tím hviezdnych jazdcov
Za úspechmi Sandrideru stojí nielen technológia, ale aj ľudia, ktorí tento stroj ovládajú. Dacia do svojich radov povolala skutočných veteránov rally sveta. Legendy ako Nasser Al-Attiyah, päťnásobný víťaz Rally Dakar, a Sébastien Loeb, deväťnásobný majster WRC, zabezpečujú, že Sandrider nielen drží krok s konkurenciou, ale často ich necháva za sebou.
Ale nie sú sami. Cristina Gutiérrez, priekopníčka ženských rally pretekov, ukazuje, že tento šport nie je len pre mužov. Spolu s Pablom Morenom Huetem tvoria silný tím, ktorý dokazuje, že na piesočných dunách je miesto pre každého, kto má odvahu a schopnosti.
Púštne rally – šport len pre tých najodolnejších
Rally na púšti nie je pre slabé povahy. Extrémne podmienky, technické poruchy či strata spojenia – to všetko sú výzvy, ktorým musia pretekári Sandrideru čeliť. Tento rok prešli piloti Dacie neuveriteľných 7828 kilometrov na Rally Dakar a výsledky nenechali nikoho na pochybách.
Napriek tomu, že Al-Attiyah a Boulanger skončili „len“ na štvrtom mieste, pre nováčika ako Dacia je to ohromný úspech. A čo je ešte dôležitejšie, získané skúsenosti môžu nájsť využitie v sériových modeloch značky Renault a Dacia.

Foto: youtube.com/@daciabelux
Miliónová „ľudovka“
Cena Sandrideru sa šplhá na viac ako milión eur, čo ho činí najdrahšou Daciou na svete. Bežný motorista si ho však nikdy nebude môcť kúpiť – tento stroj je výlučne pre pretekárske účely. Napriek tomu je Sandrider dôkazom, že aj značka vnímaná ako „ekonomická“ môže prekvapiť a zasiahnuť medzi automobilovú špičku.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Pekelná jama uprostred púšte: Ohnivý kráter horí už 50 rokov a vedci nevedia, ako ho uhasiť
Otváraš dvere auta nesprávnou rukou? Táto chyba môže stáť niekoho život!
Čo skrýva Dacia Duster upravená Nemcami za 46 000 eur?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.