24.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Renault Embleme nie je len obyčajný koncept. Táto elektrická a vodíková novinka s futuristickým dizajnom a udržateľným prístupom ukazuje, ako by mohli vyzerať autá zajtrajška. Jedinečný prototyp minimalizuje emisie CO2 počas celej životnosti a otvára nové dvere k ekologickejšej mobilite.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Futuristická elegancia: štýl, ktorý berie dych
Renault si dal na aerodynamike modelu Embleme záležať. Predná maska s dynamickými mriežkami sa otvára iba vtedy, keď je potrebné chladenie, čo zlepšuje prúdenie vzduchu. Efektné detaily, ako dve štrbiny na kapote vedľa podsvieteného loga, zdôrazňujú futuristický vzhľad. Bočné línie sú prepracované do najmenších detailov, pričom elegantné kľučky zapustené do karosérie sú vyrobené zo 65 % z recyklovaných materiálov.
Okrem toho je auto vybavené solárnymi panelmi na zakrivenej streche, ktoré v ideálnych svetelných podmienkach dokážu pridať 10 km dojazdu denne. Chýbajú tradičné spätné zrkadlá – ich funkciu preberajú minimalistické kamery v blatníkoch, ktoré prenášajú obraz na displeje v interiéri.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Technológie, ktoré myslia na zajtrajšok
Interiér Embleme stelesňuje minimalizmus a moderné riešenia. Dominantou je obrovský 8K displej s rozmermi 1,2 metra na šírku a 12 cm na výšku, ktorý slúži ako digitálny prístrojový panel a infotainment systém. Tlačidlá tu nenájdeme – všetky ovládacie prvky fungujú na dotyk, vrátane tých na elektrické nastavenie sedadiel, ktoré výrobca ukryl priamo v bočnej časti sedadla.
Čo sa týka použitých materiálov, Renault stavil na ekologický prístup – interiér je obohatený o látky vyrobené z ľanu a ananásových vlákien. Tento prístup zdôrazňuje záväzok automobilky smerom k udržateľnosti.
Dvojitá pohonná jednotka: Elektrina a vodík
Renault Embleme je poháňaný zadným elektromotorom s výkonom 217 koní. Tento motor nevyužíva vzácne nerasty, čím minimalizuje ekologickú záťaž pri jeho výrobe. Unikátom je však dvojitý spôsob napájania – v meste využíva lítiovú batériu s kapacitou 40 kWh, ktorá sa dá rýchlo nabiť na verejných nabíjacích staniciach.
Na dlhšie trasy však prichádza na rad vodíková palivová bunka. Vodík sa uchováva v ľahkej karbónovej nádrži s kapacitou 2,8 kg, čo zabezpečuje dojazd až 350 km. Plnenie vodíkom trvá menej ako 5 minút, čo predstavuje výraznú výhodu oproti dlhému nabíjaniu elektrických áut.
Výzvy vodíkovej budúcnosti
Hoci Renault Embleme reprezentuje technologický pokrok a ekologický prístup, súčasnosť ešte nepripravila podmienky na masové využívanie vodíka. Stanice na plnenie vodíka sú zatiaľ veľmi zriedkavé a náklady na tento typ paliva sú vysoké. No aj napriek tomu automobilka ukazuje, že vodík môže byť kľúčovou zložkou budúcnosti mobility.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Päťmetrový rodinný sedan so spotrebou len 3,7 l/100 km za cenu, ktorá vyráža dych!
Mestský crossover Omoda 3: Čínska odpoveď na Daciu Duster?
Nový elektromobil prekonáva očakávania s benzínovým motorom ako generátorom!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.