25.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/alexgo.photography).
Na začiatku žiarili ako hviezdy a získavali prestížne ocenenia. Avšak po čase ukázali svoju temnú stránku – nekonečné opravy, vysoké náklady a sklamaní vodiči. Prinášame vám zoznam motorov, ktorým je lepšie sa vyhnúť, ak nechcete skončiť na kraji cesty s odťahovou službou na rýchlej voľbe. Ktoré motory sa zapísali do histórie ako tie najproblémovejšie? Prečítajte si náš prehľad zostavený s pomocou skúseného mechanika.

Foto: shutterstock.com/alexgo.photography
Z úspechu k prepadáku: Ako sa z ocenených motorov stali nočné mory
Každý motorista túži po spoľahlivom a úspornom motore, ktorý poskytne bezstarostné kilometre. Realita je však niekedy úplne iná. Niektoré motory získali prestížne ocenenia, ako je „Engine of the Year“, a na začiatku vyzerali ako dokonalý výber. No po pár rokoch sa ukázali ich skryté vady – drahé opravy, časté poruchy a nezvládnuteľná údržba. Čo sa pokazilo?
Najväčší vinníci: Motory, ktorým sa radšej vyhnúť
1. BMW/PSA 1.6 THP – kráľ s roztrhanou korunou
Tento motor, výsledok spolupráce BMW a PSA, získal osem ocenení „Engine of the Year“. Na papieri vyzeral skvelo – dynamický, úsporný a technicky pokročilý. No realita ukázala inú tvár. Rozťahujúci sa reťazový rozvod, nadmerná spotreba oleja a časté poruchy turba či elektroniky spravili z tohto motora nočnú moru pre mnohých vodičov.
2. Volkswagen 1.4 TSI (EA111) – škandál v každom variante
Motor 1.4 TSI od Volkswagenu získal rekordné množstvo ocenení, no po čase sa objavili vážne problémy. Rozťahujúca sa reťaz, praskajúce piesty a nefunkčný napinák rozvodu spôsobili, že tento motor sa stal synonymom drahých opráv. Montoval sa do populárnych modelov ako Škoda Octavia, VW Golf či Audi A3.
3. Ford 1.0 EcoBoost – malý motor, veľké problémy
Inovatívny a efektívny motor EcoBoost od Fordu bol oslavovaný za svoju technológiu. Ale po prejdení 90-100 tisíc kilometrov začal prekvapovať majiteľov vážnymi problémami – pukanie hlavy motora či poruchy chladenia boli iba začiatok.
Silný neznamená spoľahlivý: Keď veľké motory sklamú
4. Volkswagen 5.0 V10 TDI – monštrum s krátkou životnosťou
Obrovský turbodiesel, ktorý mal byť vlajkovou loďou Volkswagenu, sa ukázal ako veľké rozčarovanie. Poruchy hliníkového bloku už pri 150-200 tisíc kilometroch spôsobil, že modely ako VW Touareg či Phaeton skončili na vrakoviskách predčasne.
5. BMW 2.0d (N47) – keď pojem „diesel na milión“ stratil význam
Aj keď bol tento motor chválený za výkon a spotrebu, vodiči často čelili vysokým nákladom na opravy. Sklamania priniesol najmä kvôli problematickému rozvodu, ktorý sa trhal, a k poškodeniam turba či systému DPF.

Foto: shutterstock.com/BONDART PHOTOGRAPHY
Ako sa vyhnúť motoristickým problémom?
Ak hľadáte spoľahlivé auto, nestačí sa riadiť len prestížnymi oceneniami motorov. Skúsení mechanici radia pravidelne meniť olej (každých 10-15 tisíc km namiesto odporúčaných 25-30 tisíc km) a dôkladne preveriť históriu vozidla pred kúpou. Veľmi dôležité je vyhýbať sa modelom a motorom, ktoré majú povesť nespoľahlivých.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
5 áut, ktoré nikdy nepredávajte: Ich motory prekonajú aj milión kilometrov
Od septembra už len do autorizovaného servisu? Nové pravidlá EÚ môžu výrazne zdražiť opravy áut!
Trasúci sa brzdový pedál? Tento problém môže byť vážnejší, než si myslíte.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.