27.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stoqliq).
Obchodná vojna medzi USA a zvyškom sveta naberá na obrátkach. Administratíva USA nasadila vysoké clá, čím prinútila gigantov v automobilovom priemysle k drastickým rozhodnutiam. Najnovšie správy hovoria o tom, že kórejský koncern Hyundai presunie výrobu svojich najžiadanejších modelov priamo na americkú pôdu.

Foto: shutterstock.com/Stoqliq
Americké clá: Šach celým trhom
Nové clá zavedené americkou administratívou spôsobujú doslova revolúciu v medzinárodnom automobilovom priemysle. Hyundai a jeho dcérska značka Kia, obľúbené medzi motoristami po celom svete, už roky dodávajú na americký trh stovky tisíc vozidiel. Lenže nové clá výrazne zvýšili náklady na dovoz áut z iných krajín, čo prinútilo výrobcov hľadať alternatívy. Hyundai sa preto rozhodol reagovať. Zvýšenie lokálnej produkcie má byť odpoveďou na hrozbu rastúcich cien.
Tucson do Ameriky: Zmena plánu na poslednú chvíľu?
Jedným z najpredávanejších modelov Hyundai je Tucson, vyrábaný prevažne v Mexiku. Len minulý rok bolo do USA odoslaných približne 16-tisíc kusov. Paradoxne, Tucson sa už dnes montuje aj v americkej Alabame, no tento závod by po novom mohol navýšiť svoju produkciu až na úkor mexických tovární. Takéto rozhodnutie má za cieľ predísť zvyšovaniu cien na americkom trhu a zároveň posilniť konkurencieschopnosť značky. Na mexický trh by výroba pre tento model mohla zostať obmedzená.
Nové regulácie a elektrická budúcnosť
Hyundai nielenže plánuje presunúť výrobu modela, ako je Tucson, ale zvažuje aj presun ďalších modelov, ktoré dnes prichádzajú do USA priamo z Kórey. Skúma sa možnosť rozšírenia výroby v Alabame, kde sa už montujú modely Santa Fe, Genesis GV70 alebo Santa Cruz. Navyše, automobilka nedávno spustila nový závod v Georgii zameraný na elektrické modely Ioniq. Práve elektrifikácia a spolupráca s americkými partnermi, ako je General Motors, by mohli Hyundai pomôcť udržať si pozíciu lídra aj na náročnom americkom trhu.
Zásoby predo dvermi novej éry
Hyundai sa snaží pripraviť na zmeny nielen výrobnou stratégiou, ale aj skladovaním áut. Vďaka zvýšeným zásobám by mal koncern dokázať pokryť americký dopyt minimálne na tri mesiace, a to aj v prípade, že trh bude stále rásť. Už v prvom štvrťroku 2025 zaznamenala spoločnosť nárast predaja až o 11 %. Ceny – aktuálne platné cenníky budú fungovať len do júna.

Foto: youtube.com/@HyundaiMotorUK
Hyundai verzus clá: Bitka o budúcnosť
Tento krok Hyundai jasne ukazuje, ako výrazne môžu obchodné regulácie meniť globálnu stratégiu automobilových gigantov. Kórejská automobilka sa snaží minimalizovať negatívny dopad na svojich zákazníkov a zároveň si zachovať americký trh ako jeden zo svojich kľúčových pilierov. Vývoj situácie ostáva naďalej v centre pozornosti motoristického sveta.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Trpká lekcia pre Rusko: Lada Aura hlási katastrofálne predaje
Audi ukázalo svetu nový A6 sedan: najefektívnejšie spaľovacie auto vo svojej histórii!
Kombinácia cenovej dostupnosti a moderného dizajnu prichádza do Európy!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.