28.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/brunocoelho).
Ferrari, značka spájaná s luxusom, rýchlosťou a prestížou, opäť potvrdzuje svoje postavenie lídra. Zatiaľ čo iné automobilky bojujú s rastúcimi nákladmi a výzvami elektrifikácie, ikonický taliansky výrobca superšportov si razí cestu do rekordných ziskov. Koľko Ferrari skutočne zarobí na každom aute? Pripravte sa na číslo, ktoré vás ohromí!

Foto: shutterstock.com/brunocoelho
Ferrari ako finančný génius: Čo hovoria čísla?
Automobilový svet sa ocitá pod tlakom – elektrifikácia, rastúce náklady na vývoj a digitalizácia komplikujú život každému výrobcovi. No Ferrari, známe čiernym koňom vo svojom logu, dokazuje, že v hre o zisky je neohrozeným kráľom. Rok 2024 uzavrelo s neuveriteľnými číslami: čisté príjmy stúpli o 11,8 % a dosiahli hodnotu 6,7 miliardy eur. Navyše, na každom predanom vozidle Ferrari zarobí priemerne 136 671 eur. Pre porovnanie – Porsche, ktoré je druhé v poradí, inkasuje „len“ 18 142 eur na auto. Rozdiel? Ohromujúcich 118 000 eur!
Unikátne modely, personalizácia a globálny rast: Kľúč k úspechu Ferrari
Úspech Ferrari spočíva v jeho jedinečnom prístupe k zákazníkom. Modely ako Purosangue, Roma Spider a 296 GTS sa stali symbolmi prestíže a technického majstrovstva. Okrem toho, Ferrari ponúka personalizáciu vozidiel, ktorá oslovuje najnáročnejších klientov. Tento dôraz na exkluzivitu a individualitu sa ukázal ako mimoriadne výnosný.
Aj keď predaje klesli v Číne, na Tajvane a v Hongkongu, Ferrari to ľahko vykompenzovalo v iných regiónoch sveta. V Amerike predali o 192 áut viac ako v predchádzajúcom roku, v Európe, Afrike a na Blízkom východe o 131 áut viac a región Ázie a Pacifiku zaznamenal nárast o 84 vozidiel.
Výhľad do budúcnosti: Ferrari pripravuje elektrickú revolúciu
Ferrari neplánuje spomaliť ani v budúcnosti. V roku 2025 predstaví model F80, a pred koncom roka sa dočkáme aj prvého plne elektrického Ferrari. Tento krok je pre značku odvážnym vstupom do sveta elektromobility, no tisíce testovacích kilometrov už ukázali, že Ferrari je pripravené zaujať aj v tejto oblasti. Firma očakáva, že vďaka týmto novinkám prekoná svoje ciele ziskovosti, ktoré si stanovila až na rok 2026.

Foto: shutterstock.com/Alexandre Prevot
Prečo si 50 Cent nemôže kúpiť Ferrari? Zákazníci na čiernej listine
Talianskemu výrobcovi mimoriadne záleží na jeho imidži, reputácii a rešpektovaní filozofie značky, preto podľa portálu rallyandrace.co.uk vedie takzvanú čiernu listinu. Komu Ferrari odmieta predávať? Tu sú niektoré mená.
- Blac Chyna za používanie upravených modelov Ferrari na vlastnú propagáciu.
- Tyga za to, že sa finančne omeškal a prenajímateľ mu dvakrát zabavil auto.
- Floyd Mayweather Jr. za rýchly odpredaj limitovaných modelov.
- Deadmau5 za obalenie Ferrari 458 Italia motívom „Nyan Cat“.
- Nicolas Cage za predaj vzácnych modelov 250 GT a 275 GTB/4 v rozpore s politikou Ferrari.
- Kim Kardashian za to, že podľa nepotvrdených správ môže kupovať len štandardné modely kvôli kontroverzným väzbám a úpravám auta.
- Justin Bieber za nepovolené úpravy a nesprávne zaobchádzanie s vozidlom.
- Chris Harris je novinár, ktorý kritizoval Ferrari a dostal dočasný zákaz účasti na novinárskych testoch.
- 50 Cent za verejnú kritiku modelu 488 kvôli problémom s batériou.
Tento prístup podčiarkuje, že Ferrari si necení len peniaze, ale aj lojálnosť a rešpekt voči svojmu dedičstvu.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia prináša revolúciu: hybridy na plyn a benzín aj s pohonom 4×4!
Európska únia zavádza novinku pre vodičov
Nový kráľ európskych ciest triumfuje: Dacia Sandero už nie je kráľom!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.