28.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98).
Volkswagen opäť mení smer. Po rokoch presadzovania plne elektrických pohonov a pohrebu spaľovacích motorov automobilka prekvapuje novým prístupom. Spaľovacie motory sa vrátia aj do modelov v Európe, aj keď s prekvapivým účelom. Čo spôsobilo tento nečakaný krok ikonického nemeckého výrobcu a čo to znamená pre budúcnosť automobilizmu?

Foto: youtube.com/@CarVibes-98
Volkswagen a jeho nečakaný obrat
Volkswagen, ktorý si v posledných rokoch udržal imidž lídra elektrifikácie, sa zrazu ocitá na križovatke. Po dlhodobom odmietaní spaľovacích motorov sa automobilka rozhodla, že ich predsa len ešte nezatratí. Martin Sander, šéf predaja a marketingu značky, na autosalóne v Šanghaji oznámil, že VW plánuje vrátiť spaľovacie jednotky späť do hry, a to aj v európskych modeloch. Prekvapivým krokom však je, že tieto motory budú slúžiť ako generátory na dobíjanie batérií, nie na priamy pohon kolies.
Čo stojí za týmto rozhodnutím?
Volkswagen si evidentne uvedomil, že plná elektrifikácia nie je riešením pre každého. Infraštruktúra nabíjacích staníc v mnohých častiach sveta, vrátane Európy, stále značne zaostáva. Mnohí vodiči nemajú kde pohodlne nabíjať svoje elektromobily, čo ich prirodzene od kúpy odrádza. Generátor v podobe spaľovacieho motora však umožňuje jednoduché a rýchle „dotankovanie“ paliva, čím eliminuje obmedzenia spojené s nabíjaním batérií.
Menšie batérie, väčšia flexibilita
Ďalším výrazným benefitom tejto technológie je možnosť používať menšie batérie. Podľa šéfa vývoja VW, Kaia Grünitza, sa vďaka tejto kombinácii ušetrí na hmotnosti aj priestore. Zatiaľ čo dnešné elektromobily potrebujú batérie s kapacitou 80 kWh, nové modely si vystačia s približne 30 kWh batériami, čo znižuje náklady a zjednodušuje výrobu.
Čínska inšpirácia a európska budúcnosť
Volkswagen testoval túto technológiu na čínskom trhu, kde si už teraz získava značnú popularitu. Modely s tzv. „range extendermi“ (generátormi) tam ponúkajú elektrický dojazd 250 až 300 kilometrov, pričom spaľovací motor slúži na dobíjanie batérie. Automobilka odhaduje, že podobný úspech by mohla zaznamenať aj v Severnej Amerike a Európe.
Stačí to však na konkurenciu?
Napriek tomu, že ide o krok správnym smerom, otázkou ostáva, či tento kompromisný prístup Volkswagenu postačí na uspokojenie náročných zákazníkov. Predstavitelia značky sami priznávajú, že toto riešenie nie je dokonalé. Spaľovacie motory v podobe generátorov síce poskytujú praktickosť, no nevrátia do hry skutočnú silu a spoľahlivosť, na ktorú boli zákazníci Volkswagenu zvyknutí napríklad pri legendárnom Passate TDI.

Foto: shutterstock.com/MDart10
Smerovanie budúcnosti: Kto skutočne vyhrá?
Volkswagen možno urobil prvý krok k prehodnoteniu svojho jednostranného zamerania na elektrifikáciu, ale otázkou zostáva, či to bude stačiť na návrat zákazníkov. Automobily s plne spaľovacími motormi, ktoré ponúkajú cenovú dostupnosť a bezproblémové používanie, stále ostávajú silnou konkurenciou. Budúcnosť ukáže, či tento kompromisný krok VW pomôže, alebo či skutočnými víťazmi zostanú značky, ktoré sa rozhodli zostať nohami pevne na zemi.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nový kráľ európskych ciest triumfuje: Dacia Sandero už nie je kráľom!
Nová Toyota RAV4: revolúcia v štýle a technológiách, ktorá ohromí celý svet
Trpká lekcia pre Rusko: Lada Aura hlási katastrofálne predaje
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.