1.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).
Kríza polovodičov je späť. Hoci výrobcovia automobilov na celom svete spomínajú, že dodávky a kapacity dodávateľov sa pomaly vracajú do predpandemických časov, stále to nie je ideálne. Problémy s dostupnosťou moderných komponentov majú aj Číňania. Najmodernejším čínskym automobilom chýbajú moderné počítače od čínskej spoločnosti Huawei.
Pamätáte si na krízu polovodičov? Výrobcom vozidiel a kupujúcim nových áut nebolo do smiechu. V tom čase sa čakacie lehoty na objednané modely predĺžili o mnoho mesiacov. V niektorých prípadoch trvalo vybavenie objednávky viac ako rok a pol. A to všetko kvôli malým elektronickým súčiastkam, bez ktorých nefungovali asistenčné funkcie vodiča, bezpečnostné systémy alebo dokonca komfortná výbava. Preto vznikali obrovské parkoviská s tisíckami vyrobených vozidiel, ktoré nebolo možné vydať zákazníkom.
Je čas na zopakovanie predstavenia?
Je možné, že nás čaká nová kríza, v ktorej budú tentoraz hrať úlohu obetí čínske automobilky. Trpia kvôli výrobným problémom, ktorým čelí jeden z najväčších čínskych technologických gigantov. Ukazuje sa, že problémy má spoločnosť Huawei, ktorá má problémy s plnením objednávok na svoj nový palubný počítač MDC 810 (celý balík riešení, ktorý Číňania predstavili v roku 2021). A bez neho ťažko môžu správne fungovať pokročilé asistenčné systémy vodiča, aktívny a adaptívny tempomat a systémy autonómneho riadenia v najnovšej generácii automobilov. Podľa agentúry Reuters má Huawei príliš málo kľúčových komponentov pre rodinu MDC 810.
Od Baic k Seres. Huawei má komu dodávať
Ktorých výrobcov vozidiel sa dotkli problémy v spoločnosti Huawei? Agentúra Reuters poukazuje okrem iného na značky ako Baic, Changan, Chery a Seres. V depeši sa tiež uvádza, že MDC 810 sa dostal do troch moderných čínskych automobilov, ktoré boli uvedené na trh až koncom roka 2023.
V depeši sa nezabudlo spomenúť mimoriadne vyspelý sedan Avatr 12 (k 1. decembru boli zhromaždené objednávky na viac ako 20 000 kusov limuzíny v hodnote viac ako 41 000 USD), ktorého výrobca (Changan) prisľúbil kompenzáciu za oneskorenie dodávok. Podobné vyhlásenia urobila aj spoločnosť Luxeed (Chery), ktorá zaznamenáva meškanie výroby svojho luxusného sedanu L7. Na MDC 810 čaká aj spoločnosť Seres, ktorá do konca januára nedodala prvú sériu 2 000 kusov najnovšieho SUV Aito M9.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu
Čo robiť pri pohľade na nehodu na ceste. Takto sa vyhnete základným chybám
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.