Šport, Zaujímavosti,

Andretti Cadillac však v F1 štartovať nebude. Aspoň nie skôr ako za 4 roky

2.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Bruce Alan Bennett). Formula 1 oficiálne zamietla žiadosť o vytvorenie nového tímu pre sezónu 2025/2026, pričom dôvodom je „nedostatočná pridaná hodnota tímu“. Michael Andretti si...

2.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Bruce Alan Bennett).

Formula 1 oficiálne zamietla žiadosť o vytvorenie nového tímu pre sezónu 2025/2026, pričom dôvodom je „nedostatočná pridaná hodnota tímu“. Michael Andretti si pravdepodobne od zlosti hryzie nechty. Len či niekto skutočne očakával inú odpoveď?

Pán otec Mario Gabriel Andretti je zatiaľ jediným jazdcom na svete, ktorý vyhral preteky Indianapolis 500, Daytona 500 a Formulu 1.
Foto: shutterstock.com/Bruce Alan Bennett

Michael Andretti je vo svete motoristického športu známou osobnosťou. Sústredil sa na americké preteky v sérii IndyCar a je synom skutočnej legendy – Maria Gabriele Andrettiho. Pán otec je zatiaľ jediným jazdcom na svete, ktorý vyhral preteky Indianapolis 500, Daytona 500 a Formulu 1. Michael je spolumajiteľom tímu Andretti Green Racing. A o výkonoch svojho tímu v F1 sa mu práve sníva.

Tím Andretti Cadillac nebude existovať. Návrh oficiálne zamietnutý

Andretti sa rozhodol spojiť sily s Cadillacom. Chcel vytvoriť tím a nasadzovať svoje autá a svojich jazdcov do formuly 1 od sezóny 2025/2026. Spočiatku išla vec hladko. V októbri 2023 dostala Medzinárodná automobilová federácia povolenie na vytvorenie nového tímu. Išlo však o podmienečný súhlas. Federácia totiž uviedla, že konečné rozhodnutie je na držiteľovi komerčných práv na F1, teda na spoločnosti Formula One Management. A bola to práve FOM, ktorá pred Andrettim rozsvietila červené svetlo.

F1 odmieta Andrettiho žiadosť. Je však niekto prekvapený?

Vedenie Formuly 1 sa rozhodlo zamietnuť žiadosť tímu Andretti Cadillac. Dôvod? Organizácia sa domnieva, že jedenásty tím v skutočnosti nič neprinesie do súťaže. Nebude mať žiadnu pridanú hodnotu. Ale mal by. Každý ďalší tím musí preukázať, že jeho účasť a angažovanosť bude pre šampionát prínosom. V súčasnosti by F1 bola pridanou hodnotou, ale len pre značku Andretti. Je takéto rozhodnutie prekvapením? Asi len pre pána Michaela. Všetci ostatní očakávali odmietnutie.

Vôbec nejde o strach z ohrozenia vlastnej pozície, ale skôr o ešte väčšie rozdrobenie „koláča“ cien, ale aj sponzorských zmlúv.
Foto: pexels.com/Jack Gittoes

Už len samotný výskyt myšlienky vytvoriť ďalší tím vyvolal v komunite F1 rozruch. Tímy, ktoré v súčasnosti súťažia, vyjadrili jasný nesúhlas. Dôvod odporu je zrejmý. Vôbec nejde o strach z ohrozenia vlastnej pozície, ale skôr o ešte väčšie rozdrobenie „koláča“ cien, ale aj sponzorských zmlúv.

Andretti by mal šancu vo Formule 1, ale v roku 2028 a za určitých podmienok

Vedenie formuly 1 zatvára Andrettimu dvere pre sezónu 2025/2026. V nasledujúcich rokoch ich však nezatvára. FOM vo svojom vyhlásení skutočne uvádza, že vidí príležitosť, aby sa nový tím objavil na trati v roku 2028. Ďalšie faktory v prospech súhlasu s takýmto štartom by vznikli, ak by bolo Andrettiho vozidlo napríklad vybavené pohonnou jednotkou GM a vystupovalo by napríklad ako továrenský tím GM alebo ako zákaznícky tím. Vtedy sa šanca na zelenú stáva reálnou. A je o to reálnejšia, že Michael spolupracuje so značkou Cadillac, ktorá patrí GM.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čo robiť pri pohľade na nehodu na ceste. Takto sa vyhnete základným chybám

Jednoduchý trik na vŕzgajúce stierače. Ideálny na obdobie chladného počasia


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Neutrácajte za drahé odmrazovače! Pripravte si dokonalý prípravok proti mrazu sami doma

2.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FactsVerse). Zima prináša nielen krásne zasnežené rána, ale aj nepríjemnosti v podobe zamrznutých okien a prilepených stieračov na aute. Nemusíte…

Chcete ochrániť svoje auto pred zlodejmi? Toto sú tipy, ktoré naozaj fungujú!

2.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTrader). Bezklúčový systém áut síce prináša pohodlie, ale zároveň otvára dvere zlodejom s modernými technológiami. Chcete vedieť, ako ochrániť svoje…

Poškodené vodné čerpadlo: Ako odhaliť problém skôr, než poškodí motor?

2.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carproblemsmax). Vodné čerpadlo patrí medzi dôležité súčasti chladiaceho systému motora. Jeho porucha môže spôsobiť vážne škody, vrátane prehriatia či dokonca…

Toyota valcuje konkurenciu: Prečo je najspoľahlivejšou značkou sveta?

2.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). Prestížny spotrebiteľský magazín Consumer Reports práve zverejnil najočakávanejší rebríček spoľahlivosti automobilov a výsledky sú ohromujúce. Toyota dominuje s neuveriteľnými…

Telefón za volantom na červenú? Súd rozhodol a výsledok vás prekvapí!

2.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WtnhNews8). Mnohí vodiči si myslia, že počas státia na semaforoch či v zápche môžu bez problémov používať mobil. Jeden z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov