3.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal.
Toyota, ktorá sa snaží čeliť trendu elektrifikácie, neustále hľadá alternatívy k batériovým vozidlám. Popri práci na vodíkovom pohone sa japonská spoločnosť nevzdáva ani vývoja svojho radu spaľovacích jednotiek. Ba čo viac, práve oznámila, že pripravuje ich novú generáciu.
Svet automobilov sa v súčasnosti nachádza na križovatke. Na jednej strane sa neustále propagujú elektromobily, ktoré sú podľa politikov a aktivistov jediným správnym riešením na zosúladenie dopravy a ekológie. Na druhej strane však ekonomická situácia a životná realita mnohých ľudí dopytu po tomto type vozidiel neprospievajú. Niektorí výrobcovia rýchlo prispôsobili svoje výrobné linky na montáž elektrických vozidiel. Iní však zaujali trochu skeptickejší postoj. Najlepším príkladom je stratégia Toyoty.
Toyota: Rozhodné nie náhlej elektrifikácii
Šéf konglomerátu Akio Toyoda sa dlhodobo stavia proti nepremyslenej propagácii elektromobilov. Je to vlastne vidieť aj na stratégii značky, ktorá svoj prvý elektrický model bZ4X uviedla na trh až v roku 2022. Toyoda uviedol, že náhly prechod na autá na batérie je hrozbou nielen pre samotné odvetvie. „Vzhľadom na to, že jedna miliarda ľudí na svete žije bez elektriny, obmedzovanie ich možností výberu a cestovania výrobou drahých áut nie je riešením,“ – poznamenal generálny riaditeľ koncernu, ktorého citoval portál Motor1.
Nedávno sa Toyoda venoval aj otázke spaľovacích motorov počas špeciálneho stretnutia s manažérmi a riaditeľmi rôznych divízií koncernu. Zaznelo jasné vyhlásenie, že značka nemá v úmysle upustiť od ich výroby. Ba čo viac, šéf konglomerátu potvrdil plány na „veľký projekt vývoja motorov“. Jeho vyhlásenie je teda v súlade s vyhláseniami značky z tokijského autosalónu, keď ubezpečil, že koncern bude ešte dlho používať spaľovacie motory.
Okrem toho Akio Toyoda vyhlásil, že podiel elektrických vozidiel na trhu nikdy neprekročí 30 %, a to bez ohľadu na technologický pokrok v tejto oblasti. Zvyšných 70 % budú podľa neho tvoriť hybridy, elektromobily s palivovými článkami, ako aj vozidlá poháňané benzínovými motormi a motormi na spaľovanie vodíka. Stojí za zmienku, že generálny riaditeľ sa ani slovom nezmienil o dieselových motoroch.
Ak zrazu prejdeme na elektromobily, som si istý, že 5,5 milióna ľudí v japonskom automobilovom priemysle, ktorí celý život pracovali na motoroch, sa začne pýtať – načo to všetko bolo? Niektorí naši dodávatelia, ktorí sa zaoberajú výrobou motorov, teraz nemôžu získať ani pôžičky od bánk.
– uviedol prezident konglomerátu.
Skvelý výkon Toyoty v roku 2023. Vplyv elektrických vozidiel na predaj bol minimálny
V roku 2023 predala skupina Toyota viac automobilov ako kedykoľvek predtým. Zaujímavé je, že elektromobily na to mali minimálny vplyv. Z viac ako 11,2 milióna vozidiel dodaných zákazníkom bolo len 104 000 elektrických, čo predstavuje približne 0,9 % predaja. Aj to posilňuje rozhodnutie koncernu o potrebe ďalšieho rozvoja ponuky spaľovacích motorov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Modernizovaná Škoda Octavia štvrtej generácie je už za rohom. Stretneme sa s ňou na Valentína
Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.