Elektro, Zaujímavosti,

Talianske utrpenie. Fiat spomaľuje prevádzku v slávnom závode Mirafiori. Dôvod je známy

7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles). Menej elektrických Fiatov a ešte menej luxusných vozidiel Maserati. Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov...

7.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles).

Menej elektrických Fiatov a ešte menej luxusných vozidiel Maserati. Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov udržala v dvojzmennej prevádzke. Taliani hrozia, že to nie je koniec a že výroba by sa mohla úplne zastaviť.

Ukázalo sa, že o nové talianske autá nie je dostatok záujemcov, aby sa výroba automobilov udržala v dvojzmennej prevádzke.
Foto: youtube.com/@FiatChryslerAutomobiles

Spomalenie prevádzky. Tento výraz používajú Taliani pre svoj slávny závod Mirafiori v Turíne. Vyrábajú sa tam elektrické vozidlá Fiat 500 a rôzne modely talianskej prémiovej značky Maserati. V najbližších týždňoch sa ich bude vyrábať menej. Všetko kvôli poklesu objednávok na nové autá talianskych značiek skupiny Stellantis.

Ako bude vyzerať spomalenie prevádzky závodu?

Podľa agentúry Reuters spoločnosť predĺži plánované odstávky výroby. Viac ako 2 200 zamestnancov pôjde na predĺženú dovolenku (od prvej polovice februára do začiatku marca 2024). Každý týždeň odíde na dovolenku približne 300 – 350 ľudí z približne 1 200 zamestnancov, ktorí sa podieľajú na výrobe Fiatu 500, a ďalších 1 000 ľudí zodpovedných za výrobu vozidiel Maserati. Práca na jednotlivých výrobných linkách tak bude pozastavená až do konca marca 2024. Namiesto dvoch zmien bude pracovať len jedna. To však nie je koniec príbehu.

Koniec výroby? Je to možné

Taliani dokonca avizujú úplné odstavenie závodu Mirafiori. O takomto scenári sa uvažuje, ak bude dopyt naďalej klesať. Nie je prekvapujúce, že vedenie sa výrobe vyhýba, ako sa len dá, aby zvýšilo zásoby spoločnosti. Skladovanie hotových vozidiel tiež stojí peniaze.

Taliani dokonca avizujú úplné odstavenie závodu Mirafiori.

Nie je ťažké uhádnuť, že pri nepopulárnych rozhodnutiach treba hľadať vinníkov. Predstavitelia spoločnosti Stellantis ukazujú prstom na talianske orgány. Dokonca aj samotný Carlos Tavares (šéf medzinárodnej skupiny Stellantis) sa vyjadril a netajil svoje sklamanie zo súčasnej politiky stimulov na nákup nových vozidiel. Nechýbali ani obvinenia z lakomstva zo strany súčasnej administratívy. Súčasný a pomerne rýchlo ukončený program šrotovného pre najstaršie vozidlá (fond poskytnutý na celý rok bol vyčerpaný po dvoch týždňoch) zjavne výrobcom nestačí.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ústup trhu v Nórsku? Elektrické vozidlá s horšími výsledkami v roku 2023. Zmena je významná

Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov