18.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InfoCarUa).
V závode Stellantis v Kaluge sa práve začala pilotná montáž vozidiel Citroen dovezených po častiach z Číny. Koncern Stellantis tvrdí, že s tým nemá nič spoločné, a vedenie miestneho závodu oznámilo, že sériová výroba francúzskych automobilov montovaných z čínskych komponentov sa naplno rozbehne v polovici roka.
Zvesti, ktoré prenikli do ruských médií, že v miestnych showroomoch sa čoskoro objavia nové továrenské Citroeny, sa ukázali ako pravdivé. Rusi práve oznámili, že v továrni, ktorú stále vlastnia Stellantis a Mitsubishi, bolo zmontovaných 48 vozidiel Citroen C5 Aircross. Zaujímavé – vlastník značky – konglomerát Stallantis – sa od týchto správ dištancuje a zdôrazňuje, že Citroen s tým nemá nič spoločné.
Rusi prekabátili Francúzov. Montujú čínske Citroeny doma
Továreň v Kaluge je posledným veľkým automobilovým závodom, ktorý – aspoň teoreticky – zostáva v rukách západných koncernov. Formálne továreň vlastní spoločnosť PCMA Rus, ktorej akcionármi sú Stellantis (70-percentný podiel) a Mitsubishi Motors. Spoločnosť Mitsubishi sa rozhodla ukončiť výrobu v závode v marci 2022. V apríli 2022 sa k rovnakému kroku rozhodli aj zástupcovia spoločnosti Stellantis. Hoci odvtedy uplynuli takmer dva roky, spoločnosť PCMA Rus sa nerozhodla predať svoje akcie a opustiť ruský trh, ako to okrem iných urobili spoločnosti Renault, Hyundai a Volkswagen.
Francúzska továreň montuje čínske Citroeny v Rusku
Rozhodnutia o zastavení výroby zasiahli zamestnancov závodu. Miestni šéfovia prišli s nezvyčajným nápadom. V Kaluge, v halách závodu Stellantis-Mitsubishi, sa práve začala montáž Citroenov C5 Aircross na báze kompletných karosérií dovezených z Číny, čo je z pohľadu majiteľov nelegálne. Ruská tlač informuje, že kalužská továreň nedávno získala nového „priemyselného partnera“ – ruskú spoločnosť Avtomobilnye Tekhnologii. Táto spoločnosť sa už niekoľko mesiacov zaoberá takzvaným „paralelným dovozom“ (t. j. obchádzaním oficiálnych dovozcov a centrály výrobcu) automobilov z Číny. Spoločnosť sa tiež špecializuje na dovoz čínskych dielov pre Citroeny a Peugeoty do Ruska. Teraz – bez toho, aby sa opýtala Francúzov na ich názor – sa rozhodla rozšíriť výrobu týchto vozidiel v Rusku.
Rusi vyrábajú čínske Citroeny. Stellantis o tom nič nevie
V miestnych médiách sa predstavitelia Avtomobilnye Tekhnologii chvália, že spoločnosť nadviazala spoluprácu s novým dodávateľom z Číny. Celkovo sa má teraz do Ruska doviezť viac ako 1 700 komponentov rôznych typov, čo umožní obnovenie výroby v závode PCMA Rus. Zaujímavé je, že – hoci podľa ruských médií je spoločnosť Avtomobilnye Tekhnologii registrovaná v Moskve na rovnakej adrese ako skutočný dovozca značiek Citroen a Peugeot – predstavitelia spoločnosti Stellantis sa od týchto správ dištancujú.
Tlačová služba európskej centrály spoločnosti Stellantis uviedla, že korporácia „o takejto iniciatíve nevie a nie je s ňou nijako spojená“.
Okrem toho mala spoločnosť vydať príslušné vyhlásenie, v ktorom by svojim ruským partnerom pripomenula, že:
že túto iniciatívu nepodporí a využije všetky dostupné prostriedky, aby sa postavila proti dovozu svojich výrobkov do Ruska.
Reakcia tlačovej služby korporácie naznačuje, že v praxi už Stellantis stratil akúkoľvek kontrolu nad dianím v Kaluge, a dokonca sa hovorí o akejsi vzbure zo strany ruských manažérov. Je čoraz jasnejšie, že predlžovanie rozhodnutia o odchode Stellantisu z Ruskej federácie začína mať na skupinu vplyv.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Talianske utrpenie. Fiat spomaľuje prevádzku v slávnom závode Mirafiori. Dôvod je známy
Nový Fiat Panda unikol. Poznáme dvojičku aj konkurenciu. A spaľovací motor?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.