Novinky, Zaujímavosti,

Nová Škoda Octavia po facelifte. Má veľa zmien, ktoré si voľným okom nevšimnete

18.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.skoda-auto.sk/news). Škoda predstavila facelift svojho najpredávanejšieho modelu v ponuke. Dočká sa štýlových zmien, väčšieho displeja a vylepšenej ponuky motorov. Česká značka tiež predstavuje vlajkový model...

18.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.skoda-auto.sk/news).

Škoda predstavila facelift svojho najpredávanejšieho modelu v ponuke. Dočká sa štýlových zmien, väčšieho displeja a vylepšenej ponuky motorov. Česká značka tiež predstavuje vlajkový model RS v praktickejšej karosérii kombi a s trochou výkonu navyše. Bude to skvelá alternatíva k nedávno predstavenému Golfu GTI.

Škoda predstavila facelift svojho najpredávanejšieho modelu v ponuke.
Foto: https://www.skoda-auto.sk/news

Škoda Octavia 2024: vzhľad

Ako to už pri takýchto príležitostiach býva, modernizácia so sebou priniesla jemné dizajnové zmeny. Tie sa sústredili predovšetkým do prednej časti karosérie. Medzi nimi vyniká osviežená maska chladiča a nárazníky. Vďaka prepracovanému dizajnu tých druhých sa celková dĺžka vozidla zväčšila o 9 mm (na 4698 mm).

Okrem toho môže byť Škoda Octavia 2024 vybavená novými LED Matrix svetlometmi (výbava na želanie), ktoré majú teraz 36 samostatných matrixových segmentov (o 12 viac ako predtým) a nové prvky Crystallinium. A práve osviežený svetelný podpis je na tomto vozidle azda najvýraznejší. Sú vybavené adaptívnymi neoslňujúcimi diaľkovými svetlami a objavia sa ako voliteľná výbava aj vo verziách s nižšou výbavou. Vo verziách RS však budú štandardom. Tie zase prídu o samostatné spodné svetlá, ktoré Česi montovali do nárazníka od faceliftu druhej generácie Octavie RS v roku 2009.

Keď už sme pri svetlách, stojí za zmienku, že vylepšené boli aj zadné LED diódy s animovanými smerovkami. Celé štýlové zmeny završuje osviežené logo značky a označenie modelu, ako aj nové dizajny zliatinových diskov.

Vylepšené boli aj zadné LED diódy s animovanými smerovkami.
Foto: https://www.skoda-auto.sk/news

Zadná časť vyzerá z veľkej časti rovnako ako u predchodcu, ale príplatkový dizajn zadných svetiel trochu pripomína iné modely Audi. Nová Octavia bude k dispozícii aj s osvieženou ponukou zliatinových kolies vo veľkostiach od 16″ do 19″. Tie dostanú výrazné farby, napríklad oranžovú Phoenix a zelenú Mamba. Písmo použité na označenie modelu sa mierne zmenilo a logo RS na prednej a zadnej časti je o niečo väčšie.

Škoda Octavia 2024: interiér

Kabína modernizovanej Octavie dostala nové materiály a môže byť vyhotovená v jednom z deviatich možných variantov. Sedadlá, palubná doska a výplne dverí sú vyrobené z recyklovaných plastov, ale len vo vybraných verziách. Ako voliteľná výbava je k dispozícii aj čalúnenie z „udržateľne spracovanej“ kože. Za príplatok si budeme môcť vybrať vetrané a masážne predné sedadlá.

Najväčšou zo zmien je však zavedenie – po prvýkrát dostupného v modeli Octavia – 13-palcového displeja informačno-zábavného systému. Ten bude za príplatok. Desaťpalcový displej sa medzitým stal štandardom pre vybrané varianty. Aj naďalej bude v modeli Octavia k dispozícii 10-palcový digitálny prístrojový panel (Virtual Cockpit).

Aj naďalej bude v modeli Octavia k dispozícii 10-palcový digitálny prístrojový panel (Virtual Cockpit).
Foto: https://www.skoda-auto.sk/news

Škoda Octavia 2024: motor

Pokiaľ ide o benzín, osvieženú Octaviu budú teraz poháňať len 2 motory dostupné v 4 výkonových variantoch. To znamená, že z ponuky „vypadol“ základný 1-litrový 3-valcový turbo agregát.

V modernizovanom modeli ponuku otvára štvorvalec 1,5 TSI dostupný vo variantoch s výkonom 115 a 150 koní. Štandardne je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na želanie je však k dispozícii aj 7-stupňová automatická prevodovka DSG. Spolu s ním získava Octavia 1,5 TSI takzvanú soft hybridnú technológiu. Za optimálnych podmienok umožňuje jazdu s úplne vypnutým motorom. Okrem toho môže motor 1.5 TSI pri malom zaťažení pracovať na dva zo štyroch valcov (funkcia ACT+). Obe tieto riešenia sú navrhnuté tak, aby pomáhali šetriť palivo. Budú účinné? To sa ešte len uvidí.

Na druhej strane, pre náročnejších vodičov je tu benzínový motor 2.0 TSI. Aj ten je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch. Slabší generuje 204 k a pracuje v takzvanom Budackovom cykle, ktorý sa vyznačuje zvýšeným kompresným pomerom 12,2:1. Pohon všetkých kolies bude štandardom tejto verzie, ale variant 2,0 TSI s výkonom 204 k sa začne predávať neskôr.

Spočiatku budú záujemcovia o motor 2.0 TSI odsúdení na vrcholnú verziu RS. Tá teraz dosahuje výkon 265 k, čo je o 20 k viac ako pred modernizáciou.
Foto: https://www.skoda-auto.sk/news

Spočiatku budú záujemcovia o motor 2.0 TSI odsúdení na vrcholnú verziu RS. Tá teraz dosahuje výkon 265 k, čo je o 20 k viac ako pred modernizáciou. Na rozdiel od 204-koňovej verzie sa v Octavii RS všetok výkon prenáša výlučne na kolesá prednej nápravy. Oba varianty 2.0 TSI sú kombinované len so 7-stupňovou prevodovkou DSG.

A čo dieselové motory? Jeden bude: 2.0 TDI v dvoch verziách: Výkon 115 a 150 koní. Slabší z nich je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a silnejší so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. V oboch prípadoch bude diesel slúžiť na pohon predných kolies.

Škoda Octavia 2024: výbava

Po facelifte Česi trochu zjednodušili ponuku výbavy. Namiesto predchádzajúcich piatich variantov budú teraz k dispozícii štyri – Essence, Selection, Sportline a RS.

Verzia Sportline bude kompromisom pre tých vodičov, ktorí nie sú pripravení na variant RS (dostupný len s motorom 2,0 TSI s výkonom 265 k), ale chcú svojej Octavii dodať trochu športového šmrncu.

Verzia Sportline sa ponúka takmer so všetkými verziami motorov (k dispozícii je len so základným benzínovým agregátom). Štandardne je k dispozícii o 15 mm znížené športové odpruženie a progresívne riadenie. Okrem toho je k dispozícii čierne obloženie mriežky chladiča a lišty na zrkadlách alebo prvky karosérie, ako napríklad difúzor. Kolesá (18-palcové disky) sú tiež lakované čiernou farbou. Interiér tohto variantu bol vytvorený podľa vzoru vrcholnej verzie RS. Obsahuje trojramenný športový volant, kryty pedálov z nehrdzavejúcej ocele a športové sedadlá čalúnené recyklovanou sivou látkou.

V modernizovanej Octavii pribudla do zoznamu štandardnej výbavy vo všetkých verziách automatická dvojzónová klimatizácia.
Foto: https://www.skoda-auto.sk/news

V rámci faceliftu pribudlo do zoznamu (pravdepodobne voliteľnej) výbavy aj niekoľko moderných doplnkov. Medzi nimi sú inteligentný parkovací asistent a diaľkový parkovací asistent, ktoré budú mať v osvieženej Octavii premiéru.

Prvá z nich (dostupná len s prevodovkou DSG) umožňuje automatické vchádzanie a vychádzanie z paralelných a kolmých parkovacích miest. Okrem riadenia dokáže prevziať kontrolu aj nad brzdami, rýchlosťou a smerom jazdy (vpred a vzad).

Nové, moderné technológie

Na druhej strane, diaľkový parkovací asistent nie je nič iné ako možnosť ovládať vozidlo zvonku prostredníctvom aplikácie v smartfóne. Komunikácia medzi vozidlom a telefónom prebieha prostredníctvom Bluetooth a používateľ sa musí nachádzať vo vzdialenosti do 4 m od vozidla. Potom stačí, aby používateľ v aplikácii zvolil typ manévru a smer, ktorým chce z parkovacieho miesta vyraziť. Maximálna rýchlosť počas takejto „hry“ je 9,5 km/h.

Tým sa však technologické novinky nekončia. Neskôr bude štandardne k dispozícii aj Chatbot ChatGPT založený na umelej inteligencii, ktorý bude integrovaný s hlasovým asistentom Laura a mal by výrazne uľahčiť ovládanie vozidla.

A čo vodiči, ktorí sú voči technologickým novinkám skeptickí, a teda nemajú o takéto vylepšenia záujem? Nuž, aj pre nich si Škoda niečo pripravila. V modernizovanej Octavii pribudla do zoznamu štandardnej výbavy vo všetkých verziách automatická dvojzónová klimatizácia.

Elektrická budúcnosť modelu Octavia?

V súčasnosti sa nehovorí o elektrickej Octavii ako takej, ale očakáva sa, že model s elektrickým pohonom sa v tomto segmente objaví okolo roku 2026. Pokiaľ ide o dnes predstavený spaľovací model, Škoda upustí od luxusnej výbavy Laurin & Klement. Octavia tak bude k dispozícii vo verziách Essence, Selection, Sportline a RS.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Modernizovaná Škoda Octavia štvrtej generácie je už za rohom. Stretneme sa s ňou na Valentína

Chcete doplniť kvapalinu do ostrekovačov? V niektorých autách to je problém


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov