3.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/watch?v=BsOUtR_lTeE).
Je marec. Zažívame krásnu slovenskú jar. Znamená to, že vodiči už môžu pomýšľať na výmenu pneumatík za letné? Na túto otázku môže byť len jedna odpoveď. Ešte je príliš skoro. Rozhodne príliš skoro.
Minulý týždeň sme mali niekoľko dní, keď to doslova voňalo jarou. Objavilo sa slnko a teploty vonku prekročili 10 stupňov Celzia. Znamená to, že by vodiči mali začať uvažovať o výmene pneumatík za letné? Ešte nie. Koniec koncov, je ešte len marec. Počasie sa preto môže zmeniť aj z hodiny na hodinu. Pre vodičov je lepšie pripraviť sa na najhoršie, nie na najlepšie.
Je čas na výmenu pneumatík za letné?
Teoreticky je optimálny čas pre letné pneumatiky, keď sa denná teplota pohybuje nad 7 stupňov Celzia. A hoci posledné dni boli v súlade s týmito podmienkami, treba si uvedomiť, že je ešte stále marec. A vo februári, marci alebo niekedy dokonca v apríli môže byť počasie veľmi nepredvídateľné. Stále môže snežiť, a niekedy naozaj silno. Môže sa vrátiť aj s mrazmi. Predčasná výmena pneumatík zo zimných na letné preto môže mať za následok nepojazdnosť vozidla.
Ide o zimné pneumatiky, ktoré zvládajú jazdu na snehu. Svojimi lamelami sa zahryzávajú do povrchu. Práve ich guma je prispôsobená aj mrazu. Netvrdne na kameň, takže si behúň zachováva plnú plasticitu. A čo dočasné príznaky jari? Tie zimné pneumatiky nezničia. Lebo hoci nemajú rady teploty nad 7 stupňov Celzia, stupeň nadmerného opotrebovania bude okrajový. Určite to bude znamenať menšie náklady ako nebezpečenstvo jazdy v zimných podmienkach na letných pneumatikách.
Pre jarné a zimné počasie by boli najlepšie viacsezónne pneumatiky
V prechodných obdobiach, teda keď sa plusové teploty striedajú s mínusovými, sú samozrejme najlepším riešením viacsezónne pneumatiky. Presvedčuje sa o tom čoraz viac motoristov. Na Slovensku sa stávajú predajným hitom. Treba však mať na pamäti, že tento typ výrobku nie je zlatou strednou cestou. V extrémnych zimných podmienkach totiž nemajú také dobré vlastnosti ako zimné pneumatiky. Okrem toho sa rýchlejšie opotrebúvajú. Pri intenzívnom používaní by si vodič musel kúpiť novú sadu celoročných pneumatík aj každé dva roky.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory
Paríž vyhlasuje vojnu vozidlám SUV. Poplatky za parkovanie sa strojnásobili
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.