Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Karma sa vracia, ale nie je to tá, na ktorú myslíte. Ide o auto

6.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KarmaAutomotive). Karma Gyesera – to je názov luxusného elektromobilu, ktorý vytvorila značka Karma Automotive. Silueta vozidla však nie je až taká nová, keďže v skutočnosti...

6.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KarmaAutomotive).

Karma Gyesera – to je názov luxusného elektromobilu, ktorý vytvorila značka Karma Automotive. Silueta vozidla však nie je až taká nová, keďže v skutočnosti ide o prepracovaný model Fiskier Karma, ktorý sa na automobilovom trhu objavil pred 13 rokmi.

Nový automobil Karma Gyeser, ktorý oficiálne predstavili.
Foto: youtube.com/@KarmaAutomotive

Americká spoločnosť Fisker Automotive, ktorú v roku 2007 založil Henrik Fisker a ktorá od roku 2011 vyrába ultraluxusný štvormiestny hybridný sedan, neobstála v skúške času. Po veľkom krachu v roku 2013 spoločnosť kúpil čínsky konglomerát Wanxiang Group. Automobily sa vrátili na automobilový trh v roku 2016, ale vzhľadom na jej turbulentnú minulosť sa noví majitelia rozhodli zmeniť názov značky z Fisker Automotive na Karma Automotive. Zmena názvu však neznamenala úplný rozchod s predchádzajúcim dizajnom, čo jasne dokazujú modely Revero a GS-6.

Karma je späť

Nový automobil Karma Gyeser, už oficiálne predstavený, jasne nadväzuje na dizajn, ktorý stále vyvíja značka Fisker. Silueta karosérie vyzerá takmer identicky, aj napriek použitiu úplne nových bočných panelov. Predný nárazník kompletne premenili, zatiaľ čo zadnú časť vozidla prerobili len čiastočne.

Dizajnéri sa zámerne rozhodli zásadne nemeniť vzhľad, pretože hranatá a široká silueta vyzerá aj napriek plynúcemu času stále skvele. Karoséria je vyrobená z kombinácie hliníka a uhlíkových vlákien na hliníkovom priestorovom ráme. Interiér prešiel rozsiahlym osviežením a pôsobí moderne.

Karma Gyesera

Dostatočne dobrý výkon

Vozidlo Gyeser Karma má elektrický pohon. Na zadnú nápravu sa dostáva 590 koní a 940 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Takýto výkon umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 220 km/h. Technický list uvádza pohotovostnú hmotnosť 2,4 tony.Zdrojom energie je batéria s kapacitou 120 kWh, ktorá by mala stačiť na dojazd niečo vyše 400 km.

Automotive News uvádza, že spoločnosť Fisker Automotive plánuje začať výrobu vozidla Karma do konca tohto roka, ale nevylučuje ani uvedenie vozidiel na trh začiatkom roka 2025. Z oznámenia vyplýva, že elektrický sedan bude k dispozícii v obmedzenej sérii, keďže v priebehu štyroch alebo piatich rokov sa vyrobí približne 2 000 kusov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové Maserati GranCabrio. Má motor V6 a systém vyhrievania krku

Bugatti ukázalo 25-sekundové video. Na ňom… Motor V16. Nové hyperauto


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov