8.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mobility_tv).
Elektrifikácia modelového radu Renault sa nespomalí. Nebude však brzdiť vývoj vozidiel so spaľovacími motormi pod kapotou – to sú závery, ktoré možno vyvodiť po oboznámení sa so stratégiou francúzskeho výrobcu „na dvoch nohách“. Ako bude vyzerať v praxi?
Výrobcovia automobilov nemôžu ignorovať vývoj elektromobilov, ak chcú obstáť v boji o zákazníka. Zároveň nie všetci sú optimistickí, pokiaľ ide o budúcnosť motorizmu v tomto smere. Veď spaľovacie vozidlá majú stále veľký počet deklarovaných priaznivcov.
Fabrice Cambolive – generálny riaditeľ spoločnosti Renault – našiel riešenie tejto dilemy. Nazval ho „dvojnohá stratégia„.
Ako bude realizácia tohto plánu vyzerať v praxi?
Je to jednoduché – Renault bude nasledujúcich 10 rokov ponúkať paralelné rady elektrických a spaľovacích vozidiel v rovnakom segmente. Dokonalým príkladom sú dvaja zástupcovia triedy mestských hatchbackov. Tu majú Francúzi na elektrickej strane nový Renault 5, zatiaľ čo česť benzínovej motorizácie háji staré dobré Clio.
„Našou stratégiou je mať v každom segmente „dve nohy“ – rad spaľovacích vozidiel s hybridnou technológiou a plne elektrické vozidlá,“ – Fabrice Cambolive pre Automotive News.
Spoločnosť Renault a trh
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Renault takáto politika poskytne značke veľkú flexibilitu pri prispôsobovaní sa potrebám zákazníkov. A tie môžu byť niekedy premenlivé. Hoci je dopyt po elektromobiloch v Európe stále vysoký, v posledných mesiacoch sa objavili náznaky rastúcej rezervovanosti zákazníkov, pokiaľ ide o prechod na elektromobilitu. To vyprovokovalo viaceré spoločnosti, aby prehodnotili svoje ambiciózne plány elektrifikácie.
Ak sa vrátime k stratégii „dvoch nôh„, je potrebné poznamenať, že nejde o revolučnú myšlienku. Ani hlavní konkurenti spoločnosti Renault sa spravidla nevzdávajú spaľovacieho motora v prospech plne elektrického pohonu. Nie každý však chce zachovať dve rôzne modelové rady v tom istom segmente.
Zdá sa, že podobnou cestou ako Renault sa uberá aj skupina Volkswagen. Nemci udržiavajú samostatné platformy aj modelové rady pre každý zdroj pohonu. Na druhej strane skupina Stellantis sa vydala úplne inou cestou. V rámci značiek vo svojom portfóliu ponúka rovnaké modely v dvoch verziách: na elektrický pohon alebo na fosílne palivá.
Bude nová stratégia prínosom pre Renault? Zatiaľ sa zdá, že francúzska značka je na vzostupnej vlne. V roku 2023 bol Renault v Európe trhovo úspešný s 19 % nárastom predaja. Najväčšej popularite sa tešili modely Clio (takmer 203 000 kusov) a Austral (72 000 kusov).
Výsledok, ktorý dosiahol francúzsky výrobca, bol lepší ako priemer, pričom trh s novými vozidlami na starom kontinente v roku 2023 vzrástol o 14 %.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Áno, prichádza ďalšie SUV od spoločnosti Renault. Symbioz má otvoriť novú éru značky
Francúzi predviedli elektrický zásah. 50 000 ľudí na čakacej listine
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.