Elektro, Zaujímavosti,

Renault sa zameriava na ďalší vývoj spaľovacích vozidiel. Poznáme novú stratégiu francúzskej automobilky

8.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mobility_tv). Elektrifikácia modelového radu Renault sa nespomalí. Nebude však brzdiť vývoj vozidiel so spaľovacími motormi pod kapotou – to sú závery, ktoré možno vyvodiť po...

8.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mobility_tv).

Elektrifikácia modelového radu Renault sa nespomalí. Nebude však brzdiť vývoj vozidiel so spaľovacími motormi pod kapotou – to sú závery, ktoré možno vyvodiť po oboznámení sa so stratégiou francúzskeho výrobcu „na dvoch nohách“. Ako bude vyzerať v praxi?

Fabrice Cambolive – generálny riaditeľ spoločnosti Renault.
Foto: youtube.com/@mobility_tv

Výrobcovia automobilov nemôžu ignorovať vývoj elektromobilov, ak chcú obstáť v boji o zákazníka. Zároveň nie všetci sú optimistickí, pokiaľ ide o budúcnosť motorizmu v tomto smere. Veď spaľovacie vozidlá majú stále veľký počet deklarovaných priaznivcov.

Fabrice Cambolive – generálny riaditeľ spoločnosti Renault – našiel riešenie tejto dilemy. Nazval ho „dvojnohá stratégia„.

Ako bude realizácia tohto plánu vyzerať v praxi?

Je to jednoduché – Renault bude nasledujúcich 10 rokov ponúkať paralelné rady elektrických a spaľovacích vozidiel v rovnakom segmente. Dokonalým príkladom sú dvaja zástupcovia triedy mestských hatchbackov. Tu majú Francúzi na elektrickej strane nový Renault 5, zatiaľ čo česť benzínovej motorizácie háji staré dobré Clio.

„Našou stratégiou je mať v každom segmente „dve nohy“ – rad spaľovacích vozidiel s hybridnou technológiou a plne elektrické vozidlá,“ – Fabrice Cambolive pre Automotive News.

Spoločnosť Renault a trh

Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Renault takáto politika poskytne značke veľkú flexibilitu pri prispôsobovaní sa potrebám zákazníkov. A tie môžu byť niekedy premenlivé. Hoci je dopyt po elektromobiloch v Európe stále vysoký, v posledných mesiacoch sa objavili náznaky rastúcej rezervovanosti zákazníkov, pokiaľ ide o prechod na elektromobilitu. To vyprovokovalo viaceré spoločnosti, aby prehodnotili svoje ambiciózne plány elektrifikácie.

Ak sa vrátime k stratégii „dvoch nôh„, je potrebné poznamenať, že nejde o revolučnú myšlienku. Ani hlavní konkurenti spoločnosti Renault sa spravidla nevzdávajú spaľovacieho motora v prospech plne elektrického pohonu. Nie každý však chce zachovať dve rôzne modelové rady v tom istom segmente.

„Dve nohy“ – rad spaľovacích vozidiel s hybridnou technológiou a plne elektrické vozidlá.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Zdá sa, že podobnou cestou ako Renault sa uberá aj skupina Volkswagen. Nemci udržiavajú samostatné platformy aj modelové rady pre každý zdroj pohonu. Na druhej strane skupina Stellantis sa vydala úplne inou cestou. V rámci značiek vo svojom portfóliu ponúka rovnaké modely v dvoch verziách: na elektrický pohon alebo na fosílne palivá.

Bude nová stratégia prínosom pre Renault? Zatiaľ sa zdá, že francúzska značka je na vzostupnej vlne. V roku 2023 bol Renault v Európe trhovo úspešný s 19 % nárastom predaja. Najväčšej popularite sa tešili modely Clio (takmer 203 000 kusov) a Austral (72 000 kusov).

Výsledok, ktorý dosiahol francúzsky výrobca, bol lepší ako priemer, pričom trh s novými vozidlami na starom kontinente v roku 2023 vzrástol o 14 %.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Áno, prichádza ďalšie SUV od spoločnosti Renault. Symbioz má otvoriť novú éru značky

Francúzi predviedli elektrický zásah. 50 000 ľudí na čakacej listine


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov