Elektro, Správy,

Späť na naftu. Ani Nemci nechcú elektriku

9.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall). Nemecký Spolkový úrad pre cestnú dopravu poskytol informácie o registrácii vozidiel vo februári 2024. Elektrifikácia dopravy prebieha podľa očakávaní – bez dotácií dosahujú...

9.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall).

Nemecký Spolkový úrad pre cestnú dopravu poskytol informácie o registrácii vozidiel vo februári 2024. Elektrifikácia dopravy prebieha podľa očakávaní – bez dotácií dosahujú elektromobily horšie výsledky a zvýšili sa emisie oxidu uhličitého.

Elektrifikácia dopravy prebieha podľa očakávaní – bez dotácií dosahujú elektromobily horšie výsledky Foto: shutterstock.com/Heide Pinkall

V Nemecku našlo svoj domov 217 388 nových osobných automobilov, čo predstavuje nárast o 5,4 % oproti roku 2023, pričom trh sa pomaly zotavuje z pandémie, krízy polovodičov a vojny.

Najväčší percentuálny nárast spomedzi domácich značiek vykázalo Porsche (66,5 %), nasledované značkami Smart a Opel. Audi (takmer 22 percent), Mini a Mercedes stratili pozície. Najväčší podiel na trhu má Volkswagen s 18,6 percentami.

Aké pohonné jednotky?

Zaujímavé údaje sa však týkajú pohonných jednotiek. Benzínové motory si našli cestu do 77 106 vozidiel, čo predstavuje nárast o 2,3 percenta v porovnaní s februárom 2023. Diesely? 42 153 vozidiel, čo predstavuje nárast o 9,7 percenta. Hybridy? Tu je to na mieste: 69 367 automobilov, plus 17,6 percenta predaja (vrátane plug-in – plus 22,3 percenta).

Elektromobilita
Prejdime k elektromobilom. To je 27 479 áut, čo je pokles o 15,4 percenta
Foto: youtube.com/@TheEngineersPost

Prejdime k elektromobilom. To je 27 479 áut, čo je pokles o 15,4 percenta, a majú 12,6 percenta trhu. Významné je, že priemerné emisie oxidu uhličitého novo registrovaných vozidiel sa zvýšili o 2,5 percenta na 122,8 g/km. Je to spôsobené vysokou popularitou vozidiel SUV.

Táto situácia na nemeckom trhu je spôsobená zrušením dotácií pre elektrické vozidlá a neistotou zákazníkov. Strach z nového pohonu sa spája s vysokou cenou vozidla. Výsledok tejto kombinácie je viditeľný okamžite.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úplná elektrifikácia je ešte ďaleko. Riaditeľ spoločnosti Bosch hovorí, ako dlho vydrží spaľovací motor

Elektromobily pod lupou mechanikov. Sú menej náchylné na poruchy ako spaľovacie autá?


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Clá na elektromobily ohrozujú Cupru

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Povedal to Wayne Griffiths, šéf spoločnosti Cupra, ktorá vyrába elektrické SUV Tavascan v Číne. Clá na elektromobily ohrozujú Cupru.Foto:…

Čínska spoločnosť BYD kupuje nemeckú sieť veľkých predajcov

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Čínska automobilka sa rozhodla kúpiť nemeckú sieť predajcu, prostredníctvom ktorej doteraz predávala svoje vozidlá. BYD chce upevniť svoju prítomnosť…

Volkswagen zvažuje zatvorenie závodov v Nemecku. Prečo?

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM). Volkswagen by mohol zatvoriť továrne v Nemecku, aby znížil náklady. Nemecká automobilka čelí rastúcemu tlaku zo strany ázijských výrobcov.…

Skvelá možnosť pre mesto, ktorá si získava mnoho priaznivcov

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@alecarros). Dacia a MG sú značky, ktoré si môžu byť isté svojím podielom na európskom trhu, vrátane slovenského. Obaja výrobcovia…

Čínski výrobcovia sa usilujú o protitarifnú dohodu s Európou

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UON-News-EV). Portál Politico.eu uvádza, že niektoré čínske značky sa uchádzali o podporu Európy, aby sa vyhli trvalému zavedeniu ciel na…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov