Tipy, Zaujímavosti,

Kde sa nachádza most Storseisundet? Na toto miesto sa vodiči vydávajú na „púť“

12.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JensLyngstad). Bežne sa takéto stúpania prekonávajú najmä na horských dráhach. Cez tento most je však možné prejsť autom. A pravdepodobne práve táto skutočnosť rozhoduje o...

12.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JensLyngstad).

Bežne sa takéto stúpania prekonávajú najmä na horských dráhach. Cez tento most je však možné prejsť autom. A pravdepodobne práve táto skutočnosť rozhoduje o tom, že mnohí vodiči chcú vidieť tento objekt naživo.

Kde sa nachádza most Storseisundet?
Foto: youtube.com/@JensLyngstad

Tento úžasne vyzerajúci most sa nachádza v Nórsku. Jeho názov? Storseisundet, čo v priamom preklade znamená most do nikam. Do nikam, pretože keď vodič prichádza k tejto križovatke, zdá sa mu, akoby práve smeroval do oblakov. Akoby sa cesta už nevracala na zem.

Vodič stúpa 23 metrov ako na horskej dráhe

Most Storseisundet ponúka mimoriadne strmé stúpanie. Takéto strmé stúpanie sa zvyčajne nenachádza na ceste, ale v zábavnom parku počas jazdy na horskej dráhe. Celková dĺžka asfaltovej cesty vedúcej cez križovatku je 260 metrov. Aj keď spolu s prístupovými cestami je to už 750 metrov. Navyše, vo vrchole je asfalt presne 23 metrov nad zemou. To znamená, že auto sa pohybuje viac-menej vo výške ôsmeho poschodia. A zrazu auto z tohto ôsmeho poschodia začne prudko klesať. K tomu všetkému môže v tom istom čase husto pršať alebo fúkať silný vietor. Znie to ako výzva. Ale výzva, ktorá len umocňuje túžbu prejsť cez ten most.

Nórsko – Atlantická cesta.

Most Storseisundet je súčasťou väčšej stavby. Je najdlhším z ôsmich mostov, ktoré vodiči stretnú na trase so zvučným názvom Atlanterhavsveien (alebo jednoducho Atlantická cesta). Trasa vedie z regiónu Romsdalshalvøya priamo na ostrov Averøya. Okolie trasy je členité a hornaté. Má naozaj veľké estetické kvality.

Prejazd cez most Storseisundet je bezplatný.
Foto: youtube.com/@JensLyngstad

Výstavba mosta Storseisundet trvala šesť rokov. Staviteľov ciest brzdili hurikány

Zaujímavá je aj história mosta Storseisundet. Hoci totiž vyzerá ako moderná stavba, má už 35 rokov. Most bol uvedený do prevádzky 7. júla 1989. Jeho výstavba trvala šesť rokov. Prečo to trvalo tak dlho? Do cesty sa mu postavili nielen drsné klimatické podmienky a prostredie, ale aj až šesť hurikánov, ktoré sa v tom čase prehnali cez túto oblasť. Kľúčovým bodom bolo, že výstavba mosta sa mala čiastočne zaplatiť z mýta, ktoré sa na ňom vyberalo. Plánovalo sa, že návratnosť bude trvať 15 rokov. Nakoniec sa predpokladaná suma získala po desiatich rokoch. Výsledkom bolo, že od júna 1999 sa prejazd stal bezplatným.

Balvany rozdrvili nákladné autá. Hrôzostrašné zábery z Peru

Červená súvislá čiara. Kedy sa používa?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov