13.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Tvárou v tvár znepokojujúcim fámam, ktoré sa ťahajú už niekoľko mesiacov, sa Audi rozhodlo opäť potvrdiť svoj záväzok vytvoriť vlastný tím F1. Okrem oznámenia personálneho obsadenia bolo odhalené aj zvýšenie sumy vyčlenenej na projekt.
Jednou z najdôležitejších správ vo svete motoristického športu v roku 2022 bolo nepochybne oznámenie o angažovaní sa Audi vo formule 1. Nemci potvrdili, že od sezóny 2026, keď budú platiť nové predpisy, z veľkej časti prevezmú tím Sauber (v súčasnosti súťažiaci ako Stake F1 Team Kick Sauber) a vytvoria svoj továrenský tím.
Prešli však mesiace a zákulisné informácie nevzbudzovali optimizmus. Hoci Audi kvôli vstupu do F1 upustilo od viacerých projektov v motoristickom športe, muž zodpovedný za rozhodnutie vstúpiť do kráľovnej motoristického športu, Markus Duesmann, prekvapivo opustil predstavenstvo. Jeho náhradníkom sa medzitým ukázal byť Gernot Döllner.
Následné úniky informácií hovorili o tom, že Audi by mohlo dokonca úplne opustiť myšlienku vstupu do F1. Na základe medializovaných fám sa však nemecká značka nakoniec rozhodla reagovať. A ukázalo sa, že naozaj rozhodujúco.
Audi vo zverejnenej tlačovej správe potvrdilo svoj plný záväzok voči projektu továrenského tímu F1. Najdôležitejším aspektom je zmena spôsobu, akým sa to bude diať. Pôvodne Nemci plánovali kúpiť 75-percentný podiel v spoločnosti Sauber Group, ktorá riadi tím Sauber. To sa však zmení a Audi sa stane jediným akcionárom a kúpi 100 percent tímu.
Zvýšené finančné záväzky majú potvrdiť, že Audi to so vstupom do F1 myslí vážne. Vedúcim projektu bol vymenovaný Olivier Hoffmann, ktorý bol doteraz členom dozornej rady výrobcu. Bude zástupcom Audi a zároveň predsedom predstavenstva skupiny Sauber.
Šéfom tímu zostane Andreas Seidl – skúsený inžinier s bohatými skúsenosťami z Formule 1 v BMW alebo McLarene, ako aj z vytrvalostných pretekov vo farbách Porsche alebo DTM. Od roku 2023 riadi tím, ktorý je teraz známy ako Sauber, a od roku 2026 bude jednou z tvárí tímu Audi F1, pričom sa stane výkonným riaditeľom tímu.
Okrem svojho mena a vlastného podvozku prinesie Audi do F1 aj svoje továrenské motory. Od roku 2026 začnú platiť nové predpisy, ktoré presvedčili Nemcov (a ďalších), aby sa zapojili do tohto športu.
Stále budeme mať dočinenia s preplňovanými hybridnými jednotkami 1,6 V6. Drahý a v civilnom motorizme nepraktický systém MGU-H, ktorý rekuperoval tepelnú energiu z brzdenia, bol zrušený a namiesto neho bol posilnený systém MGU-K zodpovedný za rekuperáciu kinetickej energie. Elektrická časť pohonného ústrojenstva bude generovať nie 120 kW, ale až 350 kW výkonu (476 k).
Použité riešenia nielenže znížia náklady na výrobu motorov, ale znížia aj množstvo paliva natankovaného do vozidiel. To následne povedie k zníženiu hmotnosti, ktoré očakávajú fanúšikovia. Palivo sa bude vyrábať udržateľným spôsobom, keďže sa nebudú používať žiadne nové fosílne zdroje.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Absolútna dominancia Red Bullu v Saudskej Arábii. Uzatvárame dvojitý víkend F1 na Blízkom východe
Začala sa sezóna F1 Academy. Preteky žien v Saudskej Arábii boli naozaj príjemné
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.