15.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RastoChvalaofficial).
Škoda predstavila detailné snímky svojej novej vlajkovej lode, modelu Superb. Ide o dôležité vozidlo v histórii českej automobilky, pretože po prvýkrát bude základom aj pre novú generáciu modelu Passat. Vymenili sa úlohy v rámci koncernu VW? Možno áno, celá situácia ukazuje, aká dôležitá sa Škoda stala pre nemecký koncern. Je tu však jeden problém.
Štvrtá generácia Škody Superb s podivnou prístrojovou doskou
Nová Škoda Superb neprináša nič prevratné. Jej dizajn je tiež dosť kontroverzný, ako povedal známy holandský dizajnér. Na druhej strane sa však nemôžeme len tak sťažovať. Stále je to stopercentná Škoda – veľká, praktická, s radom inteligentných vychytávok. Jediné, na čo sa ešte môžeme sťažovať, je pomerne vysoká cena. Ani štandardnú verziu s dvojlitrovým dieselom totiž nemožno kúpiť za menej ako 43 000 eur. Čo je však v dnešnej dobe lacné?
Cenu teda môžeme považovať za veľkú nevýhodu, ale ak máte záujem o kúpu Superbu štvrtej generácie, budete sa musieť zmieriť s ďalšou, ktorá je úplne nepochopiteľná. Na prvej sérii fotografií Česi tento nedostatok celkom dômyselne skryli, no nedávno zverejnená séria fotografií ukazuje celý problém.
Používatelia Twitter/X sa začali pýtať, čo sa skrýva za volantom vozidla. Vyzerá to ako nejaký prototyp, pokus o transplantáciu prístrojovej dosky z AliExpressu na auto s analógovými prístrojmi. Hoci na obrázkoch je zobrazené auto úplne pripravené na výrobu, vyzerá nedokončené. Ide o skutočne jedinečnú situáciu.
Tablet nahodený nasilu?
Všetko vyzerá, akoby sa v prístrojovej doske mala skrývať tradičná obrazovka prístrojov. Má klasické krivky, vyzerá tak, ako vždy doteraz. Problémom však je, že k nej bol akoby nasilu alebo na poslednú chvíľu pripevnený veľký tablet. Vyzerá to, ako keby ste na 20-ročnú Fabiu prilepili iPad. Toto riešenie vzbudilo medzi komentátormi veľké prekvapenie.
Situácia je o to bizarnejšia, že v sesterskom Passate je všetko v najlepšom poriadku. Na obrázkoch nižšie vidíte, že vo Volkswagene je obrazovka dokonale integrovaná do palubnej dosky. Zdá sa, že nemeckí dizajnéri od začiatku počítali s tým, že prístrojový panel bude výlučne digitálny. Zabudli na to v Škode? A aj keby už chceli zmeniť dizajn, možno by bolo neskoro. A príliš drahé. Takže ak vás to naozaj dráždi, určite si budete musieť počkať do príchodu faceliftovaného modelu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Škoda Octavia po facelifte. Má veľa zmien, ktoré si voľným okom nevšimnete
„Čínska Škoda Octavia“ mieri do Európy. Má 224 koní a stojí len 18 500 eur.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.